Παρασκευή 6 Ιουλίου 2007

Η Ιστορία δεν παρα-γράφεται

Το βιβλίο "ιστορίας" της ΣΤ Δημοτικού, δεν επιδιορθώνεται, πρέπει να αποσυρθεί

5 σχόλια:

  1. Η αντίθεση στις απόψεις του βιβλίου έχει εκφραστεί σαφώς από τα Ποντιακά σωματεία που εκπροσωπούν πάνω από 300.000, η Δημοκρατία της Κύπρου, το ΚΚΕ, το ΛΑΟΣ, η Ακαδημία Αθηνών, πάνω από 10.000 ενεργοί πολίτες δια της υπογραφής τους στο Αντίβαρο. Μεμονωμένα στελέχη το ΣΥΝ (Τόλιος, Λαφαζάνης, Λεβέντης) και της ΝΔ έχουν εκφρασθεί παρομοιως. Ορισμένα πράγματα για καθορισμό ψήφου είναι σημαντικότατα κυρία Γιαννάκου Κουτσίκου. Να υπολογίσετε στους αγανακτισμένους και τόσους τους δασκάλους και γονείς και κηδεμόνες (ιδίως γιαγιά δες) που "γνωρίσαμε" φέτος αυτό το βιβλίο από κοντά διαβάζοντας τα παιδιά μας.Χαιρετίσματα στους σίγουρους αλλαζόνες οδού Ανδρέα Παπανδρέου δήμου Αμαρουσίου, δίπλα στο The Mall.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ούτε την ψήφο της δεν θα βρει η Γιαννάκου και οι λοιπές δυνάμεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχετικά με τις χθεσινές τελικές αποφάσεις της Υπουργού κας Γιαννάκου, μεταφέρουμε στους αναγνώστες του Αντίβαρου την ανανεωμένη πρώτη σελίδα του περιοδικού (στο τέλος του μηνύματος). Θα μπορούσε να εκτιμηθεί ότι ο ισχυρισμός που ακούγεται ολοένα και περισσότερο από κυβερνητικά χείλη το τελευταίο διάστημα, ότι δηλαδή το ζήτημα του βιβλίου Ιστορίας προκαλεί τεράστιο πολιτικό κόστος, μεγαλύτερο ενδεχομένως και από το ζήτημα των ομολόγων κτλ, είναι απλά μία στερεότυπη έκφραση την οποία επαναλαμβάνουν μονότονα χωρίς, όπως δείχνουν τα πράγματα, να την πολυπιστεύουν...

    Επίσης, παραθέτουμε την αντίδραση του αντιπροέδρου της Ένωσης Σμυρναίων, ως μία από τις πρώτες δημόσιες αντιδράσεις. Το πιο κάτω απόσπασμα δημοσιεύεται στη σημερινή Καθημερινή, και βρίσκεται σε παράλληλο άξονα κριτικής με το! ν δικό μας.

    «Ποιον κοροϊδεύουν; Οχι τους Μικρασιάτες στην καταγωγή, πάντως. Οι περίφημες αλλαγές του ανιστόρητου Βιβλίου Ιστορίας που δημοσιοποιήθηκαν χθες, μόνον ικανοποίηση δεν επέφεραν στο 1 εκατ. των προσφύγων δεύτερης, τρίτης και τέταρτης γενιάς. «Οι Ελληνες αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους σε δραματικές συνθήκες». Ποιοι τους ανάγκασαν; Τι είδους «δραματικές συνθήκες» ήταν αυτές; Ολοι γνωρίζουν ότι όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει φωτιά. Μόνον η συγγραφική ομάδα του βιβλίου εννοεί να το αγνοεί ως ιστορικό γεγονός. Οσο για την κυβερνητική επιτροπή όπου δεν συζητήθηκε το θέμα του βιβλίου εξακολουθεί «να νίπτει τας χείρας της» κι ας έρχονται εκλογές.»

    Ανανέωση 2 Αυγούστου 2007
    1. Μαρία Ρεπούση, (βιβλίο Ιστορίας Στ Δημοτικού, σελ. 100)

    «Χιλιάδες Έλληνες συνωστίζονται στο λιμάνι
    προσπαθώ! ντας να μπουν στα πλοία και να φύγουν για την Ελλάδα»

    2. Ακαδημία Αθηνών, Μάρτιος 2007
    «σ. 100: δεν αναφέρεται ότι (οι Έλληνες) εκδιώκονταν βίαια από τις εστίες τους.
    Δεν αναφέρεται επίσης ότι και οι Έλληνες του Πόντου και της Ανατολικής Θράκης,
    είτε εκδιώχθηκαν βίαια, είτε ωθήθηκαν στον εκπατρισμό από τις εστίες τους»

    3. Κώστας Καραμανλής προς Μαριέττα Γιαννάκου: [Παρόν της Κυριακής, 29 Ιουλίου 2007]
    «χωρίς όλες τις διορθώσεις της Ακαδημίας αποσύρεται ή αντικαθίσταται από το παλιό»

    4. Τελική διόρθωση της συγγραφικής ομάδας, που έγινε αποδεκτή από την κυβέρνηση:

    «οι Έλληνες εγκατέλειψαν την πόλη υπό δραματικές συνθήκες»

    5. Το Αντίβαρο ρωτά:
    αναφέρεται στο διορθωμένο κείμενο «εκδίωξη», όπως ζητά η Ακαδημία;

    αναφέρεται στο διορθωμένο κείμενο «βία», όπως ζητά η Ακαδημία;

    αναφέρονται στο διορθωμένο οι «Έλληνες του Πόντου και της Ανατολικής Θράκης» όπως ζητά η Ακαδημία;

    ΠΩΣ ΛΟΙΠΟΝ ΜΑΣ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΝΟΥΝ ΟΤΙ ΕΓΙΝΑΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΑΘΗΝΩΝ;

    ΑΝ ΤΟΣΟ ΑΝΟΙΧΤΑ ΡΙΠΤΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΚΑΛΑΘΟ ΤΩΝ ΑΧΡΗΣΤΩΝ ΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΕΟΝ ΕΠΙΜΑΧΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟΤΕΡΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ, ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΣΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ 80 ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
    (που πολλές ! αφορούν σε παραλείψεις ολόκληρων κεφαλαίων);

    ΠΟΙΟΝ ΚΟΡΟΙΔΕΥΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΔΗΘΕΝ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ;

    Το Αντίβαρο διαβεβαιώνει τους αναγνώστες του ότι συνεχίζει και κλιμακώνει τον αγώνα.

    Το Αντίβαρο καλεί τους δασκάλους να ΑΠΟΡΡΙΨΟΥΝ το δήθεν διορθωμένο βιβλίο καιΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΔΙΔΑΞΟΥΝ στα σχολεία της χώρας.
    Το μήνυμα του Αντίβαρου προς όλες τις κατευθύνσεις:

    ΕΦΟΣΟΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΔΕΝ ΤΟ ΑΠΟΣΥΡΕΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ
    ΘΑ ΤΟ ΑΠΟΒΑΛΕΙ Η ΙΔΙΑ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΞΕΝΟ ΣΩΜΑ!

    ================================
    Ποιοι αντιδρούν και ασκούν σφοδρή κριτική στο
    εγχειρίδιο Ιστορίας της Στ Δημοτικού,
    ζητώντας μέχρι και την οριστική! απόσυρσή του:

    Πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Χρήστος Σαρτζετάκης

    Βουλευτές ΝΔ: Μπεκίρης Μιχάηλ (Αχαΐας), Κοντογιάννης Γιώργος (Ηλείας), Κασαπίδης Γεώργιος (Κοζάνης), Καρπούζας Αντώνιος (Πιερίας), Γιαννάκης Μιχαήλ (Βοιωτίας), Καλογήρου Χριστιάνα (Λέσβου), Μπούγας Ιωάννης (Φωκίδας), Νίκος Γκιουλέκας (Θεσ/νίκης), Δημήτρης Κωνσταντάρας, Μιλτιάδης Έβερτ, Γιώργος Σούρλας, Αδάμ Ρεγκούζας, Σοφία Βούλτεψη, Αντώνης Σαμαράς (ευρωβουλευτής)

    Πρώην βουλευτές ΠαΣοΚ: Παναγιώτης Κρητικός, Ελευθέριος Βερυβάκης, Δημήτρης Βουνάτσος

    επισήμως το ΚΚΕ και ο ΛαΟΣ

    Ανεξάρτητος βουλευτής Στέλιος Παπαθεμελής
    (Δημοκρατική Αναγέννηση)
    !
    η Ένωση διατελεσάντων εκπροσώπων του ελληνικού λαού στο κο ινοβούλιο και στην ευρωβουλή, μετά από εισήγηση της Άννας Συνοδινού, του Αριστείδη Δημόπουλου και άλλων

    όλα τα κόμματα στην Κύπρου (μηδενός εξαιρουμένου!)

    δύο πρώην υπουργοί παιδείας της Κύπρου:
    η Κλαίρη Αγγελίδου και ο Ουράνιος Ιωαννίδης

    η Εκκλησία της Ελλάδος

    η Εκκλησία της Κύπρου

    πρώην και νυν διπλωμάτες
    (πχ νυν πρέσβης και πρόξενος στην Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία αντίστοιχα)

    περίπου 200 καθηγητές πανεπιστημίου
    (με πολλά γνωστά ονόματά ανάμεσά τους)

    περίπου 250 δάσκαλοι
    (40 τον Οκτώβριο 2006 και 173 το Μάιο 2007
    δηλώνουν ότι δεν θα το διδάξουν σε επιστολή τους προς το ΥΠΕΠΘ)

    διευθυντές δημοτικών σχολείων

    πάνω από 2000 εκπαιδευτικοί όλω! ν των βαθμίδων

    541 Ποντιακοί και προσφυγικοί σύλλογοι

    η Ένωση Σμυρναίων

    Ενώσεις Κωνσταντινουπολιτών

    η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών

    η Ακαδημία Αθηνών
    (υπέρτατος πνευματικός θεσμός της χώρας)

    μέλη, σύμβουλοι και πρώην Αντιπρόεδροι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

    σχολικοί σύμβουλοι

    πλήθος διανοουμένων, δημοσιογράφων και περιοδικών από όλους τους πολιτικούς χώρους
    (Ζουράρις, Ρεσάλτο, Άρδην, Ρήξη, Στάθης και πλειάδα άλλων...)

    δεκάδες εφημερίδες και περιοδικά πανελλήνιας ή τοπικής κυκλοφορίας

    η ΔΑΚΕ Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

    σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων δημοτικού σχολείου
    (και γονείς που αιτούνται απαλλ! αγή των παιδιών τους
    από το μάθημα Ιστορίας με αυτό το βι!βλίο)

    επιστήμονες και ερευνητές όλων των ειδικοτήτων
    (Ιστορικοί, Πολιτικοί Επιστήμονες κοκ)

    Σύσσωμη η Θράκη
    (εφημερίδα Αντιφωνητής, περιοδικό Ενδοχώρα, Μορφωτικός Όμιλος Κομοτηνής, Εταιρεία Παιδαγωγικών Επιστημών, Θρακική Εταιρεία, Πανελλήνια Ομοσπονδία Θρακικών Σωματείων, σύλλογος φοιτητώ Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και οι 4 Μητροπολίτες Θράκης)

    πάνω από 9000 πολίτες μέσω της συλλογής υπογραφών του Αντίβαρου
    όλων των επαγγελμάτων

    (πολλοί ακόμα που δεν γνωρίζουμε...)

    ... και συνολικά

    το 73% του ελλη! νικού λαού σύμφωνα με δημοσκοπήσεις
    (Παρόν της Κυριακής)

    Και από το Σεπτέμβριο έρχονται
    ΜΑΖΙΚΕΣ ΑΡΝΗΣΕΙΣ δασκάλων
    να διδάξουν το εγχειρίδιο Ιστορίας στα σχολεία...


    -Ανδρέας Σταλίδης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο... «καταλληλότερος» (και) για Ιστορικός

    Λένε πολλοί (άλλωστε τα κλισέ των αδαών είναι συχνά δημοφιλή) ότι «την Ιστορία τη γράφουν οι νικητές». Δεν είναι έτσι: την Ιστορία τη γράφει η εξουσία! Και οι εκάστοτε «νικητές» δεν είναι πάντα αναγκαστικώς και η, εν τέλει, «εξουσία». Αλλά ακόμα κι αυτό είναι σχετικό. Καθ' ότι, η εξουσία μπορεί να «γράφει την Ιστορία» μόνον προσωρινώς. Στο τέλος η ιστορική επιστήμη αποτυπώνει και αποκαθιστά, κατά το δυνατόν, τα πράγματα και τα ανθρώπινα. Τουλάχιστον στους νεώτερους χρόνους, κι ακόμα περισσότερο στη σύγχρονη εποχή, οι δυνατότητες της ιστορικής επιστήμης να ερευνά, να διασταυρώνει και να ελέγχει, είναι ισχυρότερες παρά ποτέ και πάντως απέχουν έτη φωτός (όσους κι αιώνες) απ' την εποχή που οι Ρωμαίοι, φερ' ειπείν, μπορούσαν να «ξύσουν» απ' την Ιστορία τούς Ετρούσκους ή οι, κατά τα άλλα φιλοπερίεργοι, Ελληνες να «παραβλέψουν» τους (ηττημένους) Καρχηδονίους, χάριν των άξεστα ενάρετων νέων τους αφεντικών, κοσμοκρατόρων ου μην και πλανηταρχών.

    Ομως, ακόμα και σήμερα, η Ιστορία ως εκπαιδευτική ύλη μέσα σε ένα δεδομένο εκπαιδευτικό σύστημα, είναι υπαγορεύσιμη ακριβώς απ' τις ανάγκες και τους στόχους τού εν λόγω εκπαιδευτικού συστήματος. Το πράγμα μπορεί να «ξεφύγει» απ' τα ΑΕΙ και πέρα, αλλά απ' τα ΑΕΙ και κάτω η Ιστορία γράφεται και συνεπώς «διδάσκεται» με βάση τις προτεραιότητες της εκάστοτε εξουσίας. Εθνικής και υπερεθνικής. Και πάντα ταξικής.

    Αυτό ακριβώς έκαμε και η κυρία Ρεπούση με τη συγγραφική της ομάδα. Εγραψε καθ' υπαγόρευσιν της εξουσίας. Απλώς το έκαμε αδέξια, υπερβολικά και ανεπαρκώς. Με αποτέλεσμα η «λογική» του βιβλίου της Ιστορίας για τη ΣΤ' Δημοτικού να συγκρουσθεί αφ' ενός με το κοινό περί την Ιστορία μας αίσθημα (άκρως βεβαίως ελέγξιμο κι εν πολλοίς μυθογενές) κι αφ' ετέρου με την ίδια την ιστορική επιστήμη και τις διακριβωμένες αποφάνσεις της (χωρίς να παρατίθενται νέα στοιχεία που θα μπορούσαν να τις θέσουν εν αμφιβόλω ή να τις ανατρέψουν). Η ιδεολογική προκατάληψη (εξυπηρετώντας επιλογές της τρέχουσας εξουσίας, «εκσυγχρονιστικής» τε και «μεταρρυθμιστικής») έκανε το θαύμα της!
    Το αποτέλεσμα κωμικοτραγικό.

    Στο τέλος κάθησε ο κ. Πρωθυπουργός (να μαλώσει την κυρία Γιαννάκου) και να «διορθώσει» την κυρία Ρεπούση αυτοπροσώπως!
    Σωστόν! Αλλωστε η κυρία Ρεπούση είχε δηλώσει ότι δεν θα δεχθεί διορθώσεις από... άσχετους! Προφανώς τα 80 τόσα λάθη που επεσήμανε η Ακαδημία Αθηνών και τα άλλα τόσα που επεσήμανε πλήθος ιστορικών, ήταν για την κυρία καθηγήτρια της Γαλλικής, που εζήλωσε δόξαν Θουκυδίδη, απλές παρωνυχίδες.
    Αλλη λύση λοιπόν απ' το να ανακηρυχθεί αρχιστορικός της χώρας ο Πρωθυπουργός της, κ. Καραμανλής, δεν υπήρχε, προκειμένου να «συμμορφωθεί προς τας υποδείξεις» η κυρία Ρεπούση και να παύσει ούσα «βασιλικώτερη του βασιλέως» σε όσα ευθύς εξ αρχής η εξουσία της εζήτησε - κι εκείνη το παράκανε.

    Οσο για το ίδιο το βιβλίο, μην ανησυχούμε! Αδιόρθωτοι «διορθωμένο» θα το διδάξουν και άλλο, χειρότερο, στο εγγύς μέλλον θα συγγράψουν...

    ναυτίλος

    ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 02/08/2007

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σε αυτό το μικρό τόπο μπορείτε ευκολα να ξεχωρίσετε τους εθνικούς νταβατζήδες από τους εθνικούς μπεταντζήδες;;