ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΒΕΝΕΤΙΑΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΩΝ ΚΑΣΤΡΟΥ ΜΕΘΩΝΗΣ
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
«De Veneciis ad Mothonam»
Έλληνες και Βενετοί στη Μεθώνη τα χρόνια της βενετοκρατίας
(Μεθώνη, 19-20 Μαρτίου 2010)
ΠAΡΑΣΚΕΥΗ
18.30 Υποδοχή Συνέδρων – Χαιρετισμοί
Προεδρείo
Χρύσα Μαλτέζου – Ι. Μπίρης
19.00 Ιωάννα Αγγελοπούλου, Το έργο της αρχαιολογικής υπηρεσίας για την αναστήλωση, στερέωση και ανάδειξη του κάστρου Μεθώνης
19.20 Eυγενία Χαλκιά, Μαρμάρινη εικόνα δεόμενης αγίας από τη Μεθώνη
19.40 Συζήτηση
ΣABBATO
Προεδρείo
Eλένη Σαράντη – Ν. Μοσχονάς
10.00 Andrea Nanetti, I odii grandi è in quela tera. Euristica ed esegesi delle fonti per lo studio di Modone durante la venetocrazia (1209-1500 e 1685-1715)
10.20 Marino Zorzi, Manuscripts concerning Modon in the Library of Saint Mark
10.40 Antonio Rigo, Α Methoni all andata e al ritorno da Firenze
11.00 Συζήτηση
Διάλειμμα
Προεδρείo
Ευγενία Χαλκιά – Π. Θέμελης
12.00 Αγγελική Τζαβάρα, Παραγωγή και εμπόριο κρασιού από τη Μεθώνη και την περιοχή της (τέλη 14ου, αρχές 15ου αι.)
12.20 Μαρίνα Κουμανούδη, Στρατιωτικοποιώντας το Κράτος της Θάλασσας: O καπιτάνος και προνοητής της Μεθώνης (15ος αι.)
12.40 Χάρις Καλλιγά, Από τα παρεπόμενα της άλωσης της Μεθώνης το 1500
13.00 Κατερίνα Β. Κορρέ, Η Μεθώνη του 1500 μέσα από τη δραστηριότητα του φιλενωτικού επισκόπου Ιωάννη Πλουσιαδηνού (1492-1500)
13.20 Συζήτηση
Προεδρείo
Αναστασία Παπαδία-Λάλα – Κ. Ντόκος
18.00 Δημήτρης Αποστολόπουλος, Επισκοπής Μεθώνης τύχες μεταβυζαντινές (1480-1570)
18.20 Δέσποινα Μιχάλαγα, Ο Μεθώνης Ιερεμίας Τυπάλδος και η βενετική εκκλησιαστική πολιτική στην περιοχή
18.40 Γιώργος Τόλιας, Το κάστρο της Μεθώνης στην έντυπη ενημερωτική βενετική χαρτογραφία ca 1570-1575
19.00 Αλέξης Μάλλιαρης, Η πόλη της Μεθώνης στην όψιμη βενετική περίοδο (1685-1715)
19.20 Συζήτηση – Λήξη Εργασιών
Οργανωτική επιτροπή
Χρύσα Α. Μαλτέζου, Διευθύντρια Ελληνικού Ινστιτούτου Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών Βενετίας
Ευγενία Χαλκιά, Προϊσταμένη της 26ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων
Ηρακλής Μιχελής, Δήμαρχος Μεθώνης
Iωάννης Α. Μπίρης, Πρόεδρος Συλλόγου Φίλων Κάστρου Μεθώνης
Αντώνης Τσιρίγος, Ταμίας Συλλόγου Φίλων Κάστρου Μεθώνης
Γραμματεία
Γωγώ Βαρζελιώτη, Λέκτορας Πανεπιστημίου Αθηνών
Αγγελική Πανοπούλου, Eρευνήτρια Ινστιτούτου Βυζαντινών Ερευνών/ΕΙΕ
Την Κυριακή 21 Μαρτίου, από τις 9.30 ώς τις 11.30 π.μ.
θα πραγματοποιηθεί ξενάγηση στο Κάστρο της Μεθώνης
ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΒΕΝΕΤΙΑΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΩΝ ΚΑΣΤΡΟΥ ΜΕΘΩΝΗΣ
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
«De Veneciis ad Mothonam»
Έλληνες και Βενετοί στη Μεθώνη τα χρόνια της βενετοκρατίας
(Μεθώνη, 19-20 Μαρτίου 2010)
ΠAΡΑΣΚΕΥΗ
18.30 Υποδοχή Συνέδρων – Χαιρετισμοί
Προεδρείo
Χρύσα Μαλτέζου – Ι. Μπίρης
19.00 Ιωάννα Αγγελοπούλου, Το έργο της αρχαιολογικής υπηρεσίας για την αναστήλωση, στερέωση και ανάδειξη του κάστρου Μεθώνης
19.20 Eυγενία Χαλκιά, Μαρμάρινη εικόνα δεόμενης αγίας από τη Μεθώνη
19.40 Συζήτηση
ΣABBATO
Προεδρείo
Eλένη Σαράντη – Ν. Μοσχονάς
10.00 Andrea Nanetti, I odii grandi è in quela tera. Euristica ed esegesi delle fonti per lo studio di Modone durante la venetocrazia (1209-1500 e 1685-1715)
10.20 Marino Zorzi, Manuscripts concerning Modon in the Library of Saint Mark
10.40 Antonio Rigo, Α Methoni all andata e al ritorno da Firenze
11.00 Συζήτηση
Διάλειμμα
Προεδρείo
Ευγενία Χαλκιά – Π. Θέμελης
12.00 Αγγελική Τζαβάρα, Παραγωγή και εμπόριο κρασιού από τη Μεθώνη και την περιοχή της (τέλη 14ου, αρχές 15ου αι.)
12.20 Μαρίνα Κουμανούδη, Στρατιωτικοποιώντας το Κράτος της Θάλασσας: O καπιτάνος και προνοητής της Μεθώνης (15ος αι.)
12.40 Χάρις Καλλιγά, Από τα παρεπόμενα της άλωσης της Μεθώνης το 1500
13.00 Κατερίνα Β. Κορρέ, Η Μεθώνη του 1500 μέσα από τη δραστηριότητα του φιλενωτικού επισκόπου Ιωάννη Πλουσιαδηνού (1492-1500)
13.20 Συζήτηση
Προεδρείo
Αναστασία Παπαδία-Λάλα – Κ. Ντόκος
18.00 Δημήτρης Αποστολόπουλος, Επισκοπής Μεθώνης τύχες μεταβυζαντινές (1480-1570)
18.20 Δέσποινα Μιχάλαγα, Ο Μεθώνης Ιερεμίας Τυπάλδος και η βενετική εκκλησιαστική πολιτική στην περιοχή
18.40 Γιώργος Τόλιας, Το κάστρο της Μεθώνης στην έντυπη ενημερωτική βενετική χαρτογραφία ca 1570-1575
19.00 Αλέξης Μάλλιαρης, Η πόλη της Μεθώνης στην όψιμη βενετική περίοδο (1685-1715)
19.20 Συζήτηση – Λήξη Εργασιών
Οργανωτική επιτροπή
Χρύσα Α. Μαλτέζου, Διευθύντρια Ελληνικού Ινστιτούτου Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών Βενετίας
Ευγενία Χαλκιά, Προϊσταμένη της 26ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων
Ηρακλής Μιχελής, Δήμαρχος Μεθώνης
Iωάννης Α. Μπίρης, Πρόεδρος Συλλόγου Φίλων Κάστρου Μεθώνης
Αντώνης Τσιρίγος, Ταμίας Συλλόγου Φίλων Κάστρου Μεθώνης
Γραμματεία
Γωγώ Βαρζελιώτη, Λέκτορας Πανεπιστημίου Αθηνών
Αγγελική Πανοπούλου, Eρευνήτρια Ινστιτούτου Βυζαντινών Ερευνών/ΕΙΕ
Την Κυριακή 21 Μαρτίου, από τις 9.30 ώς τις 11.30 π.μ.
θα πραγματοποιηθεί ξενάγηση στο Κάστρο της Μεθώνης
Γιατί Μπαμπά?
ΑπάντησηΔιαγραφή(Απορίες του τρίχρονου γιού μου Γιωργάκη)
ΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ Δεν απεργούν ποτέ οι εφοπλιστές? Οι βουλευτές? Οι υπουργοί?
ΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ Δεν είδα κανέναν απ’ αυτούς ΠΟΤΕ στη φυλακή?
ΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ Αφού έκλεψες κι εσύ, δεν έχουμε βίλες, πισίνες, κότερα, τζιπ, φιλιπινέζες…
ΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ Αφού τους βρίζεις συνέχεια, τους ξαναβλέπω μετά από όλες τις εκλογές πάλι στη βουλή? (Αντί να σαπίζουν στη φυλακή????????)
ΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ Δεν σου διαγράφουνε και εσένα τα χρέη όπως κάνουνε στους μεγαλοεκδότες, μεγαλοεφοπλιστές και βιομηχάνους? Εσύ χρωστάς περισσότερα?
ΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ Δεν σου διαγράφουνε και εσένα τα προστύμματα όπως στην «ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ» χρηματιστηριακή? Εσύ χρωστάς περισσότερα?
ΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ Δεν λάδωσε και εσένα ο Χριστοφοράκος?? (Πάλι μπάλα έβλεπες και δεν άκουσες το κουδούνι??)
ΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ Οι τράπεζες συνεχίζουν να .........
μας κλέβουν με κάθε τρόπο και μέσο, ακόμα και όταν η «δικαιοσύνη» αποφασίζει εναντίον των παράνομων πρακτικών τους???
ΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ Δεν φορολογούν τα ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΥΠΕΡΚΕΡΔΗ των τραπεζών και των μεγαλοκαρχαριών?? Αυτοί δεν έχουν πλάτη να βάλουν?? (Αλλά ξέχασα….αυτοί έχουν κάτι….άλλο και μας το ….βάζουν μέχρι το λαρύγγι….).
ΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ τρέξανε όλοι να βοηθήσουνε τις τράπεζες όταν κινδυνεύανε με κραχ, με πακτωλούς δις και τώρα δεν μας βοηθάει κανένας??...Γιατί αντίθετα, μας παίρνουν κι αυτά που δεν έχουμε??
ΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ οι αστυνομικοί φυλάνε όλους τους μεγαλοδημοσιογράφους, μεγαλοκαρχαρίες, μεγαλοδικηγόρους, κάθε είδους πολιτικού? Και αφού είναι τόσο μεγαλοκάτι, δεν μπορούνε να πληρώσουνε για τη φύλαξή τους? Γιατί μπαμπά εμάς που είμαστε τόσοι πολλοί μας φυλάνε τόσοι λίγοι?? Οι άλλοι αξίζουν περισσότερα από εμάς?? Πόσο κοστολογείτε τελικά μια ανθρώπινη ζωή??
ΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ Διαγράφουμε κάθε τι «ΕΘΝΙΚΟ» από παντού?? Μήπως «ΕΘΝΙΚΟ» σημαίνει κάτι κακό??
ΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ Όλοι οι υπόλοιποι «γείτονές» μας ασκούν εξωτερική και εσωτερική πολιτική εις βάρος της ΕΛΛΑΔΑΣ μας??
ΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ Εμείς δεν αντιδρούμε?? Δεν μπορούμε ή μήπως ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ?? (Γιατί εσύ μου έμαθες μπαμπά ότι δεν υπάρχει «ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ»…μόνο «ΔΕΝ ΘΕΛΩ»…..)
ΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ Όλοι τα βάλανε με την ΕΛΛΑΔΑ μας?? Μήπως εμείς έχουμε το μεγαλύτερο έλλειμμα?? Μήπως εμείς χρωστάμε τα ποιο πολλά?? Και η Γαλλία? Η Ιταλία? Η Γερμανία? (ποιος επιβαρύνθηκε την ένωση των δύο Γερμανιών??. Ο Χέλμουτ Κόλ δεν καταδικάστηκε για διαφθορά?? Μήπως ήταν Έλληνας Ομογενής??. Οι siemens, lidl, praktiker, carrefour, deutche telekom……, μήπως είναι ελληνικών συμφερόντων εταιρίες??)
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ Δεν λένε οι πολιτικοί μας στους φίλους μας ευρωπαίους πόσος είναι ο μέσος μισθός και η σύνταξη του Έλληνα και το κόλπο με τα επιδόματα (αύξηση του μισθού χωρίς να έχει επίπτωση στη σύνταξη)?? Γιατί δεν τους ρωτάνε γιατί οι ΔΙΚΕΣ ΤΟΥΣ εταιρίες πουλάνε εδώ στην Ελλάδα τα ίδια προϊόντα πιο ακριβά??
ΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ δεν έχουμε δικά μας εργοστάσια και εισάγουμε τα πάντα (από σπίρτα μέχρι οπλικά συστήματα)?? Γιατί αγοράζουμε και ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ οπλικά συστήματα και δεν έχουμε συμπαραγωγή (όπως οι «φίλοι» μας οι τούρκοι)??
ΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ Οι πολιτικοί άλλα σου λένε πριν τις εκλογές (Ή όταν είναι στην αντιπολίτευση) και άλλα σου κάνουν μετά??? Γιατί μπαμπά δεν τους κοροϊδεύεις και εσύ?? Να τους λες ότι θα τους ψηφίσεις (και να σου κάνουν το ρουσφέτι…) αλλά να ΜΗΝ τους ψηφίζεις??? Αυτοί είναι πιο έξυπνοι από εσένα???
ΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ γίνονται οι εξεταστικές αφού ποτέ κανείς δεν την πληρώνει?? Γιατί υπάρχει νόμος περί ευθύνης υπουργών αφού ποτέ δεν φταίνε??? Γιατί αφού ακούμε την ευρώπη σε όλα τα άλλα, δεν τους ακούμε και όταν μας καταδικάζουν γιατί δεν άρουμε την ασυλία σε βουλευτές (για αδικήματα πλην πολιτικών διώξεων)??
ΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ όλοι αυτοί που λένε ότι ασκούν «λειτούργημα» τελικά δεν λειτουργούν με τίποτα και ποτέ?? Και γιατί η γιαγιά λέει συνέχεια «Λειτουργοί και μαλ….ίες. Αλειτούργητοι να πάνε Θεέ μου και ας πάω κι εγώ στη κόλαση»..??
ΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ Στο σχολείο πρέπει να μάθω και αλβανικά, πακιστανικά, τούρκικα?? Δεν μου φτάνουν τόσες ξένες γλώσσες που με στέλνεις να μάθω κάθε μέρα??
ΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ Αφού υπάρχει δωρεάν παιδεία (λόγω των φόρων που πληρώνεις) πληρώνεις τόσα λεφτά για φροντιστήρια?? Μήπως εγώ φταίω που είμαι χαζός και δεν τα μαθαίνω καλά στο σχολείο?
ΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ Αφού υπάρχει δωρεάν υγεία (λόγω των φόρων που πληρώνεις) πληρώνεις τόσα για την υγεία μας σε κλινικές και ιδιωτικούς γιατρούς??
ΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ Δεν μου λές πόσα τελικά παίρνουν όλοι οι μεγαλοσυνδικαλιστές που «υπερασπίζονται» τα δικαιώματά σου (και συμπτωματικά πάντα «χάνουν» στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων….Μάλλον γιατί διαπραγματεύονται τη δική τους «αμοιβή»)..και πάντα βολεύονται σαν βο(υ)λευτές ή πρόεδροι οργανισμών??
Παρακάτω σας αναμεταδίδω το "διαβόητο" άρθρο του Γερμανικού περιοδικού FOCUS on Line
ΑπάντησηΔιαγραφήσε μετάφραση της δημοσιογράφο Παναγιώτας Γιαννοπούλου, της εφημερίδας ΠΑΤΡΙΣ Ηρακλείου.
Αυτός είναι ο τίτλος του κειμένου:
“Πολιτισμικό σοκ της Ελλάδας” Αρθρογράφος Κ. Boetig από το Focus on line.
Η μετάφραση από τα γερμανικά του άρθρου, έχει ως εξής:
“Η Ε.Ε. ζητάει από την Ελλάδα όχι μόνο μια σκληρή οικονομική πολιτική αλλά απαιτεί και αλλαγή της νοοτροπίας. Οι ρίζες όμως της διαφορετικότητας είναι βαθιές και δεν θα αλλάξει τίποτα πέραν μιας αισθητικής εξωτερικής επέμβασης. Μπορούμε να καταλάβουμε τους Έλληνες;
Οι Έλληνες δεν γνωρίζουν προβλήματα προσαρμoγής. Έχουν κατακλείσει τον κόσμο ψήνοντας και τηγανίζοντας γύρω τους, και παίζοντας σε ρόλο κομπάρσου σε κάποια μικρά εργάκια. Σε αυτόν τον συμπαθητικό μικρό λαό που φαίνεται να χορεύει συνεχώς τον Ζορμπά και να γλεντάει, δεν εκπλήσσεται ο γνωστής των πραγμάτων καθόλου με όσα γίνονται.
Πώς και να εκπλήσσεται εξάλλου με έναν λαό που ανακατεύει ρετσίνι με κρασί, τυλίγει ρύζι με χορταρικά σε αμπελόφυλλα, παίρνει το ευρωπαϊκό κύπελλο σχεδόν χωρίς κανένα γκολ, αλλά γνώριζε πριν 2.500 χρόνια ότι η ύλη αποτελείται από άτομα και η γη περιστρέφεται γύρω από τον ήλιο;
Οι Έλληνες ένιωθαν πάντα σαν τους γονείς του πολιτισμού και δεν δίσταζαν όμως να περνούν με τα λεφτά των παιδιών τους. Σήμερα αυτό το κράτος μπαίνει στο γηροκομείο και δέχεται κηδεμόνα να το επιβλέπει.
Αλλά φυσικά αυτό δεν απασχολεί καθόλου τον Έλληνα πολίτη. Αυτός πότε δεν περίμενε κάτι από τον υπουργό του, πέρα από την ανταλλαγή της ψήφου του με την άδεια να κτίσει το αυθαίρετο του.
Δεν βαριέσαι σου λέει το ελληνικό κράτος θα επιβιώσει και χωρίς δική του κυβέρνηση. Εξάλλου γιατί να αλλάξει κάποιος όταν είναι τόσο τέλειος όσο ο Έλληνας;
Γλώσσα και γραφή
Οι Έλληνες είναι μοναδικοί! Μόνο αυτοί γράφουν ελληνικά. Το να ξεφορτωθούν επιτέλους την 2500 χρονών παλαιά γραφή ούτε που το σκέφτηκαν πότε. Εξάλλου το ελληνικό αλφάβητο ήταν υπεύθυνο για τη δημιουργία της λατινικής και κυριλλικής γραφής. Στο πέρασμα των χρόνων δεν άλλαξε ιδιαίτερα πάρα μόνο στην έννοια των λέξεων. Φυσικά στα σχολεία είναι κύριο μάθημα και διδάσκεται από την πρώτη Γυμνασίου. Είναι σαν να μαθαίναμε εμείς τα αρχαία γερμανικά η τα γοτθικά.
Έχουν φροντίσει όμως να διευκολύνουν τους ξένους τουρίστες τους με πινακίδες που αναγράφουν τις τοποθεσίες με λατινικά γράμματα, αν και σε μια απόσταση μερικών μέτρων θα δεις την ίδια ονομασία με τρεις διαφορετικούς τρόπους γραμμένη. Agia, Aghia, Αyia.
Οι κανόνες υπάρχουν για να τους παραβιάζουν. Στα μικρά όσο και στα μεγάλα.
Εγωισμός και αίσθηση του “εμείς”. Ο ένας εναντίον του αλλού, αλλά όλοι μαζί εναντίον του εχθρού.
Ο καθένας προσπαθεί στους δρόμους είτε με αυτοκίνητο είναι είτε με μηχανάκι, να κόψει την προτεραιότητα του αλλού.
“Ο ένας εναντίον του άλλου και όλοι μαζί ενάντια στον πεζό φυσικά”, είναι ο σκοπός.
Για να δοθεί μια λύση μπαίνει στη μέση ο τροχονόμος να ρυθμίσει την κίνηση. Και ξάφνου όλοι οι οδηγοί μαζί συμφωνούν και συνεργάζονται σε έναν εκκωφαντικό θόρυβο κορναρίσματος που τελικά οδηγεί τον τροχονόμο στη φυγή.
Με ελεύθερο το πεδίο λοιπόν πάλι οι οδηγοί επιδίδονται στο εγωιστικό τους έργο.
Μεταξύ τους βασικά οι Έλληνες μισούνται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι τυχαίο που στον ελληνικό εμφύλιο του 1944-1949 σκοτώθηκαν περισσότεροι Έλληνες απ’ ότι στον δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο.
Τον εισβολέα όμως τον αντιμετωπίζουν όλοι μαζί. Είτε Αριστεροί είναι είτε Δεξιοί.
Η μεγαλύτερη φιλοφρόνηση που μπορείς να αποσπάσεις από Έλληνα είναι το “είσαι δικός μας”.
Με την πλάτη γυρισμένη.
Υπάρχουν άνθρωποι και Έλληνες.
Μέχρι και πριν 30 χρόνια οι Έλληνες μετρούσαν έξι ηπείρους. Τις γνωστές πέντε που ξέρουμε όλοι και την …Ελλάδα. Για μερικούς μάλιστα υπήρχαν και τεσσάρων ειδών ζωντανά πλάσματα. Τα φυτά, τα ζώα, οι άνθρωποι και οι Έλληνες.
Την ΕΟΚ την περνούσαν κάποιοι για συνεργασία του διαόλου με τον Πάπα που σκοπό είχαν να καταδυναστεύσουν και να μυήσουν τους χριστιανούς ορθόδοξους σε ρωμαϊκές αιρέσεις.
Έτσι μάλιστα δεν υποδουλώθηκαν ούτε στους Τούρκους. Η “Ισταμπουλ” ονομάζεται ακόμη επισήμως Κωνσταντινούπολη και η κιτρινόμαυρη σημαία της βυζαντινής αυτοκρατορίας κυματίζει ακόμη σε εκκλησίες και μοναστήρια.
Ακριβώς και πάντα δίπλα της έχει τη γαλανόλευκη ελληνική, του μόλις κατά το 1829 απελευθερωμένου ελληνικού κράτους.
Ωστόσο οι Έλληνες ως χριστιανοί δίνουν ονόματα αρχαιοελληνικά στα παιδιά τους χωρίς ενδοιασμούς. Έτσι έρχεται σε αντίθεση η μεγαλοπρέπεια της ελληνικής αρχαιότητας με τη σημερινή τους εικόνα.
Η παρέα μετράει. Όμως είναι παρέα της μιας στιγμής
Οι περισσότεροι Έλληνες είναι πολύ της παρέας. Δεν τους αρέσει να τρώνε μόνοι τους ή δυο -δυο. Θέλουν μεγάλες παρέες και ο ένας φέρνει και τον άλλο μαζί του.
Οπότε βλέπεις συχνά μεγάλες παρέες στα τραπέζια τους. Η πίστα στο χορό μονοπωλείται και θεωρούν αγένεια να μπεις μαζί τους στο συρτάκι ή στο χασάπικο.
Και το πουρμπουάρ στην ορχήστρα πάει για την ατομική του ευχαρίστηση σε δική του παραγγελία.
Τρώνε διαφορετικά, και τσακώνονται ψεύτικα για το λογαριασμό. Οι Έλληνες παραγγέλνουν όλοι μαζί στο τραπέζι και όχι ο καθένας το πιάτο του. Το κρασί ρέει άφθονο στα ποτήρια και πάντα πρέπει να φροντίζουν να υπάρχει ανεφοδιασμός.
Δεν αδειάζει κάνεις το πιάτο του, γιατί αυτό θα σήμαινε πως το φαγητό έπεσε λίγο και ίσως δεν θα χόρτασαν όλοι.
Όταν έρχεται ο λογαριασμός όλοι προθυμοποιούνται δήθεν να πληρώσουν ενώ ξέρουν πολύ καλά ποιανού η σειρά είναι. Όσο για το πουρμπουάρ, τους είναι πιο βολικό να αφήνουν τα ψιλά στο τραπέζι, αντί να στρογγυλοποιήσουν το ποσό λεκτικά στο σερβιτόρο.
Ο Θεός βοηθός: Καινούργιοι άγιοι για καινούρια προβλήματα
Το 97% των Ελλήνων είναι χριστιανοί ορθόδοξοι. Οι εικόνες των αγίων τους κρέμονται όπου μπορεί κανείς να φανταστεί.
Έχουν ρόλο υπουργού και γενικού γραμματέα του Θεού και κρέμονται εκτός από τις εκκλησίες και στις ταβέρνες στα σπίτια, στα σούπερ μάρκετ δίπλα στο ταμείο.
Όποιος έχει προβλήματα απευθύνεται σε αυτούς και μάλιστα κατευθείαν στους ειδικούς. Στον Άγιο Νικόλαο (οι ναυτικοί) ή στην Άγια Παρασκευή (όσοι έχουν προβλήματα οράσεως). Όταν βέβαια εμφανιστεί καμιά καινούρια ασθένεια, τότε βαφτίζουμε κάποιον καινούριο Άγιο όπως το 1959 τον Άγιο Ραφαήλ για τους καρκινοπαθείς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόνο που για τους πολιτικούς τους δεν βρέθηκε ακόμη κανένας.
Χωρίς χρόνο και χώρο
Οι Έλληνες ζουν μέσα σε ανοιχτό όριο του αιωνίου χρόνου. Ο χρόνος δεν έχει αρχή και δεν έχει τέλος... Το “τώρα” σπάνια το συναντάς και η λέξη “αύριο” είναι πολύ συχνή. Όμως τα λεωφορεία και τα τρένα πρέπει να κρατήσουν ένα ωράριο και αυτό δεν είναι πάντα εύκολο.
Όσο για τους δρόμους που έχουν ονομασίες, αυτές τις γνωρίζει μόνο ο ταχυδρόμος γιατί σχεδόν πότε δεν βλέπεις τις πινακίδες στη θέση τους.
Μια προφορική κοινωνία
Ο Έλληνας πολύ εύκολα θα ρωτήσει να μάθει το δρόμο παρά θα χρησιμοποιήσει το χάρτη. Δεν ξέρει ούτε να τον διαβάζει και έτσι γέλασε πολύς κόσμος όταν ένας νταλικέρης ερχόμενος από τη Βενετία έκανε τον κύκλο της Ελβετίας για να φτάσει στη Νυρεμβέργη. Είχε σημειώσει στο χάρτη που αγόρασε για πρώτη φορά στη ζωή του τη διαδρομή που του φάνταζε πιο ωραία.
Συνάδελφοι του εξήγησαν ότι θα ερχόταν πολύ πιο σύντομα μέσα από τη σήραγγα του Brenner. Πέταξε το χάρτη του και από δω και στο εξής λέει θα ρωτάει.
Με τα τυπωμένα γράμματα φαίνεται δεν τα πηγαίνουν γενικώς καλά οι Έλληνες. Έτσι και τα ωράρια των μουσείων στις ηλεκτρονικές σελίδες του υπουργείου Πολιτισμού ποτέ δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Πνεύμα δημιουργικό: I have inspiration
Πολλοί Έλληνες είναι πνεύματα δημιουργικά και αυτό όχι μόνο στο να παραποιούν στατιστικά στοιχεία.
Έτσι και ο Κρητικός Γιώργος Πετράκης που έχει το δικό του μουσείο που μας ξεναγεί από την εποχή των πρώτων ανθρώπων έως την εφεύρεση του τροχού έως και την προσγείωση στη σελήνη.
Το ίδιο και ο Κώστας Κοτσανάς από το Κατάκολο που λειτουργεί έκθεση με τίτλο την τεχνολογία από το πρώτο ρομπότ έως και το ξυπνητήρι.
Όσο για τη ζωγράφο στα νότια της Κρήτης, που διατηρεί και πλυντήριο ρούχων, αυτή έχει την έκθεσή της ανάμεσα στα πλυντήρια και συχνά μια ταμπελίτσα στην πόρτα που γράφει: ”I have inspiration. Come back tomorrow”
Οι Έλληνες στις διακοπές τους
Οι Έλληνες προτιμούν να κάνουν διακοπές με παρέες και στην πατρίδα τους. Το καλοκαίρι στη θάλασσα και το χειμώνα στα βουνά.
Όπως επίσης και στα αρκετά χιονοδρομικά κέντρα που υπάρχουν.
Τα καταλύματα τους κάθε άλλο πάρα ταπεινά χαρακτηρίζονται και έχουν συνήθως το τζάκι τους και το τζακούζι τους.
Οι παραγγελίες στο φαγητό γίνονται προφορικά και τα γκαρσόνια γνωρίζουν πολύ καλά πως εδώ έχουν να κάνουν με ντόπιους και όχι με τουρίστες.
Βλέπετε οι Ελληνίδες μαμάδες μπορούν να κρίνουν το καλό φαγητό.
Πολλά από αυτά τα καταλύματα φτιάχτηκαν με χορηγήσεις της Ε.Ε. και έχουν πάρει τέτοια μορφή ώστε αργότερα να μπορούν να τροποποιηθούν σε κατοικίες για τα παιδιά τους”.
Αυτό ήταν εν ολίγοις το κατεβατό που δεχτήκαμε από τη Γερμανία.
. Στα παραπάνω λόγια υπάρχουν πολλές αλήθειες, αρκετές υπερβολές και καποια ψέματα. Όμως δεν έχει κατά τη γνώμη μου κανείς το δικαίωμα να κατακρίνει έναν λαό για την πολιτιστική του κληρονομιά, τη γλώσσα του και τη θρησκεία του.
Οι παραπάνω απόψεις δεν αντιπροσωπεύουν σίγουρα τον μέσο Γερμανό. Και είναι φυσικό όπως όλος ο κόσμος και αυτοί να παρακινούνται και να επηρεάζονται από τα ΜΜΕ.
Ας μην ξεχνάμε πως οι προσβολές αυτές στοχεύουν και σε έναν σεβαστό αριθμό Γερμανών πολιτικών με ελληνική καταγωγή.
Το θέμα είναι ιδιαίτερα σοβαρό κατά τη γνώμη μου.