Παρασκευή, 19 Ιανουαρίου 2007

13-ΧΑΙΡΕ ΔΙΕΤΙΑ


e — ΕΠΙΛΟΓΕΣ.Νο 13
To άρθρο του Γιάννη Μεταξά για την σημερινή κατάσταση των Γενικών ιατρών μαζί με τις προτάσεις μου μπας και αξιωθεί ποτέ κανένας «αρμόδιος» να εφαρμόσει ένα εφικτό νόμο για την πρωτοβάθμια φροντίδα για στοιχειώδη κάλυψη ασφαλισμένων IKA και οι γιατροί να μην αποτελούν τους σάκους μποξ και τα αμορτισέρ του συστήματος.(Ο ρόλος του Γ.Ι. στο σύστημα)
Άρθρο του Πρόεδρου Θεσσαλονικέων Νοσοκομειακών Στρατή Πλωμαρίτη αποχαιρετιστήριο στη διετία Νικήτα Κακλαμάνη, ναι κουνάμε μανδήλι σε ένα σεβάσμιο συνάδελφο πρώτα πρώτα, οχι όμως να μας πάρουν και τα κλάματα. (Άνθραξ)
Κείμενο και αφίσα για την επερχόμενη ΑΠΕΡΓΙΑ 15-3-06 ΓΣΕΕ +ΑΔΕΔΥ τώρα κοντά την Τετάρτη.
Ποιά θρυλικά ονόματα αγωνίζονται να αναπληρώσουν το υστέρημα του ορμέμφυτου, ποιός με κοινό όνομα δεν υποχρεώθηκε σε πολιτική αυτοκτονίας αλλά δοκιμάζει τα όρια της αδέσμευτης φιλοπατρίας μας. Μελετήστε τον Χρήστο Γιανναρά της 5-3-06 στην Καθημερινή.
Ο καλλιτέχνης μας ΔΙΟΝΥΣΟΣ σας αποκαλύπτει μερικά από τα σχέδια της άρχουσας τάξης για την επόμενη 8ετία όπως συζητιόνται στο DA CAPO, ε δεν γουρουνίζουμε όλοι εκεί μέσα......(Ο τυφλός οδηγός)
Αρχίζουμε μια και είναι περίοδος δημοσκοπήσεων με τις αναγνωστικές αναζητήσεις σας σε ειδικό ιατρικό και γενικό πολιτικό τύπο κέντρου και επαρχίας. Είμαστε στατιστικά σημαντικό δείγμα του κλάδου ,αν όμως ξεπεράσουμε τις 1500 απαντήσεις θα ακολουθήσει αντίστοιχο για περιοδικά και βιβλία προσφάτων εκδόσεων.(Τι διαβάζουν οι γιατροί)
Ολοι έχετε πέσει κάποτε θύμα ερωτικής εξομολόγησης μιας χλωμής ποιήτριας. Για όσους αναπολούν........τις Μούσες Ερατώ, Καλλιόπη και Τερψιχόρη >>> http://stixoi.info/

3 σχόλια:

  1. Ο ΤΥΦΛΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

    Μέτρο σύγκρισης στόχων και οραμάτων καθενός μας είναι οι απραγματοποίητες επιδιώξεις μας. Πολλώ μάλλον μια κυβέρνηση διετίας που παρουσιάζει ατολμία και ανικανότητα να αντιμετωπίσει τα συμφέροντα των πολλών έναντι του μεγάλου κεφαλαίου όπως εκφράζεται από τους 6-7 επονομαζόμενους εθνικούς «νταβατζήδες». Το προεκλογικό πρόγραμμα της ΝΔ ήταν ήδη υψηλών στόχων πρόγραμμα γιαυτό και ξεσήκωσε τις μύχιες προσδοκίες και την εμπιστοσύνη του εκλογικού σώματος.
    Η σύγχρονη πολιτική αρένα απαιτεί «άρτο και θεάματα».Οικονομικές λύσεις και πατήματα επικοινωνίας. Νομοθετήθηκε η απιστία ως κακούργημα στη διασπάθιση δημόσιου χρήματος αλλά εκκρεμεί ακόμα η ποινικοποίηση των πλαστών τιμολογίων που εξασφαλίζει ανέλεγκτη την φοροδιαφυγή. Παρακολουθούμε τους χρόνιους ρυθμούς βραδυποριακής κρίσης του ελεγκτικού συνεδρίου να συμβαδίζει με την λευκή στέρηση ρευστότητας στα έργα από τις «συνεννοημένες» μεγάλες εργολαβικές εταιρείες. Έχει καταντήσει το νέο μεγάλο όραμα στους κύκλους της εξουσίας αν θα τρυπήσει τον Υμηττό και θα επεκτείνει την Ανατολική Περιφερειακή ως το Λαύριο η γνωστή ανάδοχος της Αττικής οδού ή ένα νέο κονσόρτσιουμ από «δικά μας» παιδιά. Ο κ. Σουφλιάς φαίνεται να μαεστράρει άφωνη ορχήστρα , προφανώς προσποιείται κάποιο ρόλο ηθοποιίας. Μήπως ισοφαρίζει εξυπηρετήσεις με την διευθέτηση της λυματολάσπης εντός 3ετίας σε ξηραντήριο που έπρεπε ήδη να υπάρχει στην Ψυτάλλεια. Χρήμα δικό μας για τις χοάνες της ΕΥΔΑΠ. Χρήμα υπάρχει και κινείται αλλά όχι στα χέρια των πολλών. Οι επενδύσεις στο ενεργειακό καθυστερούν και σε μια ανταγωνιστική οικονομία μόνο οι ηλεκτροβόρες αλουμινοεταιρείες απολαμβάνουν προστατευτισμό. Οι ναυτεργάτες επιστρατεύονται όταν ανησυχούν για την διάλυση του ΝΑΤ ενώ το εφοπλιστικό κεφάλαιο ακτοπλοΐας τυρβάζει για την ανανέωση του στόλου του στην ακτοπλοΐα με την επιχορήγηση του «Υπουργείου Κάποιων Εφοπλιστών» Μπορεί να έπεσε πρόστιμο μη καλής υλοποίησης του προγράμματος ελέγχου λιμένων και θαλασσών αλλά όταν μεγάλη τράπεζα (στις 5 πρώτες) συνελήφθη να μην αποδίδει φόρους επί των τόκων ομολόγων που διαχειριζόταν εκδηλώθηκε «υποδειγματική»νομικά αδιαφορία όπως ακριβώς και με την μη εφαρμογή του νόμου περι των πανωτοκίων. Αναρωτιόμαστε λοιπόν δικαιολογημένα αν έχουμε να κάνουμε με τυφλό οδηγό που πειραματίζεται στον δικό μας δρόμο της ζωής ή ηθελημένης χάραξης ατραπών ολιγαρχίας .
    Τα παραδικαστικά ξεκίνησαν άτολμα να αποκαλύπτονται και η οριοθέτηση ανοχής σε ενόχους θα φέρει εμπέδωση της ασυδοσίας της ατιμωρησίας. Η δύναμη της δικαιοσύνης και ευρύτερα η εμπιστοσύνη μας στους δημοκρατικούς θεσμούς είναι κατ αρχάς, να σταθεί στα πόδια της. Τα πραγματικά μεγέθη της οικονομίας βρίσκονται στη τσέπη κάθε οικογενειάρχη και πάνε για φως νερό και συνακροάσεις τηλεφώνων.!! Πετάξαμε την πεθερά στο λεωφορείο με τον τυφλό οδηγό, πανηγυρίσαμε για την έλλειψη άλλων μονόφθαλμων οδηγών αλλά μάλλον διαπιστώνουμε ότι είμαστε όλοι μέσα και πάμε για τροχαίο

    ΔΙΟΝΥΣΟΣ
    7-3-06

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αθήνα, 08 Μαρτίου 2006



    1. Κάθε μέρα είναι μοναδική και διαφορετική έτσι και αλλιώς από τις προηγούμενες και τις επόμενες. Σε όλους τους τομείς και για όλους μας. Τι άραγε είναι το πιο επικίνδυνο; Κατά την ταπεινότατη θέση μου, η επανάληψη φθοροποιών καταστάσεων, το τέλος δίχως τέλος. Τα τεκταινόμενα στο χώρο της υγείας και της ασφάλισης το τελευταίο διάστημα αυτό δείχνουν.
    2. Στην πρόσφατη ανακοίνωση για τα εκλογοαπολογιστικά του συλλόγου συμβασιούχων Αττικής αναφέρονται και μερικά ‘παρεξηγήσιμα’ για τους γενικούς γιατρούς και την υπόθεση της ΠΦΥ. Ενός κακού μύρια έπονται και το ένα κακό ήταν η αφροσύνη ενός υπουργού κάπου στα 1966 να καταργήσει την ειδικότητα της Γ. Ι. ( μια δεκαετία μετά, άλλος κατήργησε την πάλη των τάξεων ). Αποτέλεσμα, η ανεξέλεγκτη αύξηση των παθολόγων ( καθαρώς νοσοκομειακή ειδικότητα σε άλλες δυτικές χώρες ), προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες του πληθυσμού. Η επανασύσταση της Γ. Ι. το 1985 στα χαρτιά μόνο, επέσυρε διάφορες πατέντες ‘βαφτίσματος’ στην ειδικότητα. Η καθιέρωση της πλήρους 4ετούς ειδικότητας το 1994 και η ουσιαστική έναρξη εκπαίδευσης ειδικευομένων το 1997 – 8 δεν ήταν αρκετά να ανατρέψουν τα λάθη, κατά Μπαλζάκ, του παρελθόντος και υπό το καθεστώς ψηφοθηρικής πίεσης έγινε ο νόμος 3209 / 03 που προέβλεπε και πάλι συνοπτικά βαφτίσια! Εν ολίγοις, η Πολιτεία συμπεριφέρθηκε όπως στους κακοπληρωτές: πρώτα τους παράγει και μετά τους επιβραβεύει!
    3. Και βέβαια κανείς δε λέει να πετάξουμε ως λεμονόκουπες όσους γιατρούς προσέφεραν από προσωπικό κίνητρο συνείδησης στην ΠΦΥ ( είχα την τύχη ως αγροτικός να εργαστώ κοντά σε έναν από αυτούς και να μάθω πράγματα ). Όμως κάποτε πρέπει, αν μη τι άλλο, η Πολιτεία να φανεί συνεπής στον μόνο μέχρι στιγμής προγραμματισμό για ιατρική ειδικότητα που έλεγε ‘5000 Γ. Ι. στη δεκαετία 1997 – 2007 για κάλυψη των αναγκών του συστήματος υγείας’. Η δεκαετία σε λίγο κλείνει και το γράμμα έμεινε κενό.
    4. Άρα οι Γ. Ι. δεν είναι θύτες, αλλά και αυτοί θύματα. Από την υποβάθμιση της ΠΦΥ δεν ωφελούνται καθόλου οι λοιπές ( πλην Γ. Ι. ) ειδικότητες. Πιστεύω πως κανείς δεν θέλει Γ. Ι. με συνοπτικές διαδικασίες βα-φτύσματος ( επίτηδες το γράφω έτσι, ο νοών νοείτω ). Ίσα ίσα που θα μπούμε σε ένα δρόμο σοβαρής αντιμετώπισης της πολιτικής υγείας. Ως τέτοιο εργαλείο πρέπει να δούμε την ΠΦΥ και τις ειδικότητες της Γενικής Ιατρικής, της Ιατρικής Εργασίας, της Κοινωνικής Ιατρικής κ.ά. Τα προβλήματα των ‘κλασσικών’ ειδικοτήτων θα αμβλυνθούν ως αποτέλεσμα και των παραπάνω, αλλά αν τα επικαλεστούμε ως αφετηρία για το τι μέλλει γενέσθαι στο σύστημα υγείας και κοινωνικής ασφάλισης, μάλλον θα εγκλωβισθούμε στα ίδια.
    5. Πόσο έτοιμοι είμαστε ως κοινωνία να κάνουμε σοβαρά κάτι στον κρίσιμο τομέα της υγείας, σε αναβρασμό ευρισκόμενο από δεκαετίας τουλάχιστον;

    Τα προβλήματα στην υγεία δεν ξεχωρίζουν ιδιότητες ( υγειονομικοί ή λοιποί πολίτες ) ή ειδικότητες. Αν κάποιοι κολυμπούν ή ψαρεύουν σε θολά νερά, ό,τι ταμπέλα και να φέρουν, το βέβαιο είναι ότι αυτή είναι ψευδεπίγραφη.

    Γιάννης Μεταξάς yametax@otenet.gr


    ΠΡΟΤΑΣΗ: Στο αιώνιο εφεύρημα της έλλειψης Γενικών Ιατρών απαντάει η ίδια η ζωή Οικογενειακοί μπορούν να γίνουν:
    1. Οι Άνευ Ειδικότητας γιατροί του ΙΚΑ με 10 χρόνια εμπειρία κλινικού έργου εντατικής πρωτοβαθμίου είναι περίπου 494. Αυτή η κατηγορία συναδέλφων με ένα ταχύρυθμο πρόγραμμα υπο την αιγίδα ΚΕΣΥ και Εταιρείας Γενικής Ιατρικής χωρίς διακοπή εργασίας τους «on the job training” θα μπορούσαν να αποκτήσουν και την ειδικότητα αφού ήδη ακριβοδίκαια κατέχουν την εμπιστοσύνη των ασφαλισμένων.
    2. Εθελοντικά όσοι από τους συναδέλφους υπηρετούν μια πενταετία σε ιατρεία του ΙΚΑ και κέκτηνται των 5 ειδικοτήτων που μπορούν να καλύψουν ΕΚΑΒ και Μονάδα Εντατικής Θεραπείας (Καρδιολόγοι. Πνευμονολόγοι, Γενικοί Χειρουργοί, Αναισθησιολόγοι, Παθολόγοι) Εκτιμώ εξεύρεση 300 γιατρών πρόθυμων και πολύπειρων συγχρόνως.
    3. Εθελοντές οποιασδήποτε ειδικότητας που έχουν προϋπηρεσία 2 ετών στο Σώμα Απονομής Αναπηρικών Συντάξεων που δεν εμπίπτουν στις ανωτέρω. Πχ ο Οφθαλμίατρος που διακονεί σε αυτές τις επιτροπές έχει εμβαθύνει σε όλα τα χρόνια περιστατικά (ρευματικά, πνευμόνων, καρδιάς, ογκολογία) και κατά τεκμήριο μπορεί να ανταποκριθεί. Εκτιμώ μικρό όφελος σε αριθμό π.χ. 30.
    Σύνολο μεταθέσεων για λειτουργία ενός θεσμού περίπου 800. Μαζί με τους 111 ήδη υπάρχοντες Γενικούς Ιατρού και 1219 Παθολόγους, έχουμε ήδη μια σημαντική κρίσιμη μάζα γιατρών για να υλοποιήσουν το θεσμό του Οικογενειακού ιατρού ΑΜΕΣΑ αρκεί να διατεθούν τα μπικικίνια που βέβαια αντιστοιχούν σε πληρωμές ανασφάλιστων Πακιστανών μετα τα φανάρια, πέρα από τις 20 περιοχές που ήδη πιλοτάρετε επί 40ετία.!
    Δρ Διονύσης Λαμπαδάριος dlab@ath.forthnet.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ
    Αποχαιρετισμός σ’ έναν «επιτυχημένο» υπουργό…
    Του Στρατή Πλωμαρίτη*
    Για πολλούς ανθρώπους, το πέρασμα του Νικήτα Κακλαμάνη από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΥΥΚΑ) κρίνεται θετικά. Αυτό, άλλωστε, μαρτυρούν και οι δημοσκοπήσεις, που τον παρουσιάζουν ως τον πλέον επιτυχημένο υπουργό και του πιστώνουν υψηλή δημοφιλία. Βέβαια ο ίδιος, σοφά ποιών, απέφυγε να κάνει απολογισμό της θητείας του, αφήνοντας το έργο αυτό στο διάδοχό του, πιθανόν από μετριοφροσύνη, ή από μεγαλοψυχία ή ίσως για να πιστωθούν τα θετικά και στον αντικαταστάτη του. Ή μήπως από ΓΝΩΣΗ;
    Στον αστερισμό των ιδιωτικοποιήσεων
    Ό,τι και να συμβαίνει, θα επιχειρήσω έναν μικρό απολογισμό του έργου του, όπως το εισέπραξα ως νοσοκομειακός γιατρός και υποψιασμένος πολίτης, ελπίζοντας να μου συγχωρεθεί η ιεροσυλία…
    Είναι γεγονός, ότι κατά τη διάρκεια των δύο περίπου χρόνων που βρέθηκε επικεφαλής του ΥΥΚΑ, παρήγαγε πλούσιο νομοθετικό έργο και δημιούργησε το θεσμικό εκείνο πλαίσιο το οποίο επιτρέπει στους επόμενους να συρρικνώσουν ακόμη περισσότερο το ΕΣΥ, να εκχωρήσουν και άλλες λειτουργίες του σε ιδιώτες, να εισάγουν κανόνες λειτουργίας της αγοράς στα δημόσια νοσοκομεία, να μετακυλίσουν το κόστος λειτουργίας του ΕΣΥ απευθείας στην τσέπη των πολιτών και να στηρίξουν, μέσα από τη λειτουργία του ΕΣΥ, τον ιδιωτικό τομέα και το ιδιωτικό κεφάλαιο που δραστηριοποιείται στο χώρο. Είναι, επίσης, γεγονός, ότι κατά τη διάρκεια της θητείας του στο ΥΥΚΑ δε παρέλειψε να αθετήσει μια σειρά από δεσμεύσεις, τόσο δικές του όσο και του κόμματός του.
    Φλερτάροντας με το θατσερισμό
    Η τοποθέτησή του και η αποχώρησή του σημαδεύτηκαν από δύο σημαντικές παρεμβάσεις.
    Στον πρώτο νόμο που ψήφισε για την πολυκλινική του Ολυμπιακού χωριού, θεσμοθετήθηκε η δυνατότητα λειτουργίας Ανώνυμων Εταιριών, οι οποίες θα μπορούν να δραστηριοποιούνται σε όλους τους τομείς του ΕΣΥ, συμπεριλαμβανόμενης και της εκπαίδευσης, με στόχο το κέρδος για τους μετόχους, όπως επί λέξει γράφεται στην εισηγητική έκθεση του νομοσχεδίου. Ταυτόχρονα επιχειρήθηκε η εκχώρηση ακόμη περισσότερων λειτουργιών των νοσοκομείων σε ιδιώτες.
    Στην τελευταία του δε, νομοθετική παρέμβαση, λίγες μέρες πριν αποχωρήσει, κάνει και κάτι ακόμη για να καταλάβει και ο τελευταίος πολίτης για τι μιλάμε. Πέρασε διάταξη σύμφωνα με την οποία, θα μπορούν να εργάζονται στο ιδιωτικό νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν», γιατροί και νοσηλευτές από δημόσια νοσοκομεία, που θα τους πληρώνει το δημόσιο! Δεν μιλάμε για φθηνή εργασία, αλλά, για δωρεάν εργασία για τον ιδιώτη. Επί πλέον, κατήργησε κάθε διάταξη νόμου που έθετε εμπόδια στη χρηματοδότηση του εν λόγω νοσοκομείου από τον κρατικό προϋπολογισμό! Έτσι ακριβώς αναγράφτηκε στον τύπο. Πρόκειται για μία θατσερικής έμπνευσης πολιτική για την υγεία, όπου όλα γίνονται για τους ιδιώτες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της υγείας και για το πώς θα αποκομίσουν τα περισσότερα κέρδη από αυτή τη δραστηριότητα.
    Κτίρια χωρίς προσωπικό
    Κατά τη διάρκεια της θητείας του, δεν έθεσε σε λειτουργία τις 150 περίπου κλίνες εντατικής θεραπείας, που είναι έτοιμες και θέλουν μόνον ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό για να λειτουργήσουν. Αντ’ αυτού προχώρησε σε συμφωνία με ιδιώτες και νοικιάζει κρεβάτια εντατικής θεραπείας. Επέλεξε, δηλαδή, να χρηματοδοτήσει τον ιδιωτικό τομέα και μάλιστα εκεί που πονούσε, στα κρεβάτια των Μονάδων Εντατικής Θεραπείας, αντί να στηρίξει το δημόσιο τομέα με προσλήψεις, απαντώντας έτσι και στο πρόβλημα της ανεργίας, που μαστίζει τους νέους στο χώρο της υγείας.
    Δεν προχώρησε σε προσλήψεις ιατρικού, και κυρίως, νοσηλευτικού προσωπικού, με αποτέλεσμα κανένα από τα δημόσια νοσοκομεία που υπολειτουργούσαν, να μην αναπτυχθεί. Ούτε το Αττικό στο Χαϊδάρι, ούτε τα Πανεπιστημιακά στη Λάρισα και την Αλεξανδρούπολη, ούτε το Νομαρχιακό στη Ρόδο. Δε δόθηκε όλα αυτά τα χρόνια καμία ώθηση στα νοσοκομεία. Όσο για το «Παπαγεωργίου» της Θεσσαλονίκης, αναπτύχθηκε βέβαια πάνω από το 60% της δυναμικότητάς του, αλλά αυτό επιτεύχθηκε, όχι επειδή έγιναν καινούργιες προσλήψεις, αλλά επειδή μετακινήθηκαν τμήματα και κλινικές από άλλα νοσοκομεία.
    Όσον δε αφορά τα υπόλοιπα νοσοκομεία της χώρας, συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν τα ίδια εκρηκτικά προβλήματα έλλειψης προσωπικού.
    Δεν προχώρησε ούτε κατ’ ελάχιστο το θέμα της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας που αποτελεί το μεγάλο ζητούμενο του ΕΣΥ, ένα πρόβλημα, η επίλυση του οποίου, θα αποτελέσει θετική παρέμβαση στο δημόσιο τομέα της υγείας, ανάλογη με εκείνη της θεσμοθέτησης του Εθνικού Συστήματος Υγείας που έγινε με το Ν. 1397/1983. Λίγες μέρες πριν από την αποχώρησή του από το ΥΥΚΑ, έδωσε στους φορείς ένα προσχέδιο νόμου, για την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας. Αποτελεί μια κακή έκθεση ιδεών προς την κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης και της μετακύλισης του κόστους στους πολίτες και δεν αντέχει σε καμία σοβαρή κριτική.
    Κανένα κέντρο υγείας αστικού τύπου δε στήθηκε να λειτουργήσει επί των ημερών του. Και κάποια εγκαίνια που έγιναν, ήταν για ΚΥ που είχαν δημιουργηθεί και λειτουργούσαν από πριν.
    Όσο δε αφορά τα ΚΥ υπαίθρου που υπάρχουν, αργοπεθαίνουν αφημένα στην τύχη τους, ξεσηκώνοντας την οργή και την αγανάκτηση τόσο των πολιτών όσο και των εργαζομένων σε αυτά.
    Δεσμεύσεις που δε δεσμεύουν!
    Αλλά και οι αθετήσεις προεκλογικών δεσμεύσεων είναι το ίδιο κραυγαλέες.
    Δεν κατήργησε τα ΠΕΣΥΠ (ΠΕριφερειακά Συστήματα Υγείας Πρόνοιας), όπως είχε δεσμευτεί ο ίδιος, αλλά και το κόμμα του. Τα άλλαξε, όμως, όνομα και τα ονόμασε ΔΥΠΕ (Διοικήσεις Υγειονομικών ΠΕριφερειών). Στεγανοποιώντας, μάλιστα, τη λειτουργία τους και πριμοδοτώντας την αδιαφάνεια, κατήργησε τον εκλεγμένο εκπρόσωπο των γιατρών από τη σύνθεση των Διοικητικών τους Συμβουλίων.
    Δεν κατήργησε τα επί πληρωμή απογευματινά ιατρεία των νοσοκομείων, που επίσης ήταν προεκλογική δέσμευση και διατήρησε το απαράδεκτο καθεστώς, του να πληρώνει ο πολίτης για να επισκεφθεί ένα γιατρό στο νοσοκομείο, πράγμα το οποίο οι νοσοκομειακοί γιατροί το είχαμε καταγγείλει από την πρώτη ημέρα της εφαρμογής του.
    Δεν προχώρησε το θέμα του νέου μισθολογίου των γιατρών του ΕΣΥ, κάτι για το οποίο, τόσο προεκλογικά όσο και μετεκλογικά, με δηλώσεις του είχε δεσμευτεί ότι θα προωθήσει. Και όχι μόνο δεν το προώθησε, αλλά ενέπαιξε κυριολεκτικά τους γιατρούς. Γιατί συστάθηκε επιτροπή από εκπροσώπους του ΥΥΚΑ, του υπουργείου Οικονομικών και των νοσοκομειακών γιατρών, η οποία συνεδρίασε για πρώτη φορά στις 17 Ιουνίου 2005. Φύγαμε δε από την πρώτη αυτή συνάντηση με την υπόσχεση ότι θα ξαναβρεθούμε στο τέλος Ιουνίου. Είναι Φεβρουάριος του 2006 και ακόμη περιμένουμε για τη δεύτερη συνάντηση. Βέβαια, για να μην αδικούμε κανέναν, πρέπει να πούμε ότι δεν προσδιορίστηκε στο τέλος ποιου Ιουνίου. Του 2005, του 2006 ή του 2007; Μην ξεχνάμε κάθε χρόνος έχει τον Ιούνιό του…
    Πού είναι τα λεφτά;
    Κλείνοντας το μικρό αυτό απολογισμό για τα δύο χρόνια του κ. Νικήτα Κακλαμάνη στο ΥΥΚΑ, θέλω να ρωτήσω για μια παρέμβαση, η οποία προπαγανδίστηκε από τα ΜΜΕ, ότι θα εξοικονομούσε πακτωλό χρημάτων, τα οποία θα διέθετε εν συνεχεία ο υπουργός, για την υγεία. Προς τούτο δε, μας είχε δηλώσει, υπήρχε και η σύμφωνη γνώμη και υπόσχεση, και του πρωθυπουργού. Πρόκειται για το νόμο που αφορά τις προμήθειες των νοσοκομείων. Εκτός από επιμέρους παρεμβάσεις (με υπουργικές αποφάσεις), που έγιναν στο θέμα των προμηθειών, ο νόμος είναι ακόμη στα συρτάρια του υπουργείου. Ρωτάω λοιπόν: Πότε θα ολοκληρωθεί αυτή η νομοθετική παρέμβαση που απ’ όλους θεωρείται αναγκαία; Πόσα χρήματα εξοικονομήθηκαν μέχρι σήμερα; Και κυρίως, πόσα εκατομμύρια ευρώ θα εξοικονομηθούν και που θα κατευθυνθούν; Θα γίνουν προσλήψεις προσωπικού; Θα δοθεί νέο μισθολόγιο στους εργαζόμενους; Θα κτιστούν καινούργια νοσοκομεία και κέντρα υγείας; Τι από όλα αυτά θα γίνει; Μήπως θα γίνουν όλα; Μήπως δεν θα γίνει τίποτε;
    Κάθε απάντηση δεκτή. Φτάνει να είναι και τεκμηριωμένη!
    * Ο Στρατής Πλωμαρίτης είναι πρόεδρος της Ένωσης Νοσοκομειακών Ιατρών Θεσσαλονίκης - ΕΝΙΘ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σε αυτό το μικρό τόπο μπορείτε ευκολα να ξεχωρίσετε τους εθνικούς νταβατζήδες από τους εθνικούς μπεταντζήδες;;