Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2009

Είμαστε όλοι προβοκάτορες;;;


Είμαστε όλοι προβοκάτορες;
Από τον ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΝΟΥΣΗ

Υπάρχουν και περιπτώσεις
που η αλήθεια σκοτώνει.
Αν την πεις
σίγουρα είσαι ένοχος
και μη ζητάς ελαφρυντικά

Π. Κατράκης, Το δίλημμα


Πρέπει ως λαός να επανεξετάσουμε την «εσωτερική αξία» της δολοφονικής σφαίρας. Από τα τελευταία τραγικά γεγονότα προέκυψε και πάλι η «αμφί»-κουλτούρα των Ελλήνων (αμφι-βολία, αμφι-σβήτηση, αμφι-θυμία, αμφι-ταλάντευση). Μια κουλτούρα αμφί-ροπης ιδεολογικής αιώρησης που τελικά ανισορροπεί όλο το κοινωνικοπολιτικό σύστημα. Ξεκινήσαμε από τη σφαίρα του αστυνομικού, περιπλανηθήκαμε στις πέτρες και στα ρόπαλα, δοξολογήσαμε τις εμπρηστικές επιθέσεις κατά αστυνομικών δυνάμεων και καταλήξαμε σε ριπές Καλάσνικοφ κατά αστυνομικών. Ενας αιματηρός κύκλος βίας μέσα στον οποίο είμαστε όλοι κλεισμένοι (έστω κι αν πιστεύουν ορισμένοι ότι αυτοί είναι απλώς παρατηρητές και σχολιαστές).


Δεν φτάνει όμως που ο καθένας δικαιολογεί/αιτιολογεί τη δική του βία και καταγγέλλει τη βία του όποιου «εχθρού» του, φτάσαμε και στο (ηθικά, κοινωνικά, πολιτικά) απαράδεκτο συμπέρασμα ότι «μια σφαίρα δεν αξίζει όσο μια σφαίρα, άρα μια ζωή δεν αξίζει όσο μια ζωή, άρα κάθε άνθρωπος δεν αξίζει όσο κάθε άνθρωπος».


Μ' ΑΥΤΟ το σκεπτικό καταλήγουμε στο να προβοκάρουμε οι ίδιοι τη ζωή μας αφού όλες οι κοινωνικές ομάδες μπορούν να ερμηνεύσουν με τον δικό τους τρόπο (και για το δικό τους όφελος) αυτή την έσχατη ανισότητα. Προβοκάτσια δεν είναι μόνο το να προκαλείς κάτι και να κρύβεσαι. Είναι επίσης και το να καταγγέλλεις αυτό που προκάλεσες εσύ (σε μια λογική αυτοεκπληρούμενης προφητείας). Είναι, τέλος, και το να δημιουργούμε τους όρους μιας ανελεύθερης δημοκρατίας και μετά ν' απορούμε που οι άνθρωποι με τα μαύρα πιστόλια παίρνουν τον νόμο στα χέρια τους «στο όνομα -μάλιστα- του ελληνικού λαού».


ΠΡΕΠΕΙ κάποτε να συνεννοηθούμε. Νοείται δημοκρατία που φοβάται ν' αντιδράσει στο έγκλημα λόγω διαφωνούντων ημι-ενόπλων;


ΠΩΣ κατοχυρώνεται η ασφάλεια των πολιτών όταν οι ίδιοι αμφισβητούν συνεχώς τη νομιμοποίηση και την πρόθεση των αρμόδιων οργάνων;


Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ της δημοκρατίας και των ελευθεριών από τις επιβουλές των παρανομούντων αφορά και τις από πάνω αλλά και τις από κάτω εκ-τροπές βίας, καταστολής και εξουσίας (άλλωστε οι όροι του παιχνιδιού είναι λίγο-πολύ ίδιοι). Η (όποια) «προβοκάτσια» της Αστυνομίας δεν καθιστά τους κουκουλοφόρους λαϊκούς αγωνιστές και η (όποια) «προβοκάτσια» των (όποιων) μυστικών υπηρεσιών δεν καθιστά τη δολοφονική απόπειρα κατά των αστυνομικών ενέργεια άνευ πολιτικής αξίας.


ΕΚΤΟΣ ΕΑΝ η εθνική μας τύφλωση και η αμφί-κοπη προοδευτικότητά μας εξισώνουν το (έτσι κι αλλιώς) ελέγξιμο κράτος με το (πάντοτε) ανεξέλεγκτο αντι-κράτος. Μας αξίζει άραγε μια τέτοια αυτο-προβοκάτσια;

Ελευθεροτυπία 12-1-2009

15 σχόλια:

  1. Ο Παντελής Οικονόμου έκανε την ακόλουθη δήλωση :

    Η επίθεση στον φίλο και σύντροφό μας Γιάννη Πανούση είναι ένα ακόμα σύμπτωμα, αποδεικτικό της απόλυτης σύγχυσης που μαστίζει τον δημόσιο χώρο στις μέρες μας.

    Ασφαλώς η βίαιη αυτή συμπεριφορά είναι απολύτως απαράδεκτη και καταδικαστέα. Είναι όμως και αδιανόητη, όποτε ασκείται εις βάρος συνανθρώπων μας,

    όπως ο Γιάννης Πανούσης, που με επιμονή και συνέπεια, ακόμα και με προσωπικό κόστος, υπηρετούν αρχές και αξίες, κόντρα στην παρακμή της εποχής.

    Εύχομαστε στον Γιάννη καλή δύναμη και τον διαβεβαιώνουμε ότι οι τραμπουκισμοί, από όπου και αν προέρχονται και όποια και αν είναι τα κίνητρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όταν η βία που λιβανίσαμε και στηρίξαμε πολιτικά κτυπά την πόρτα μας, νομίζω ήλθε η ώρα να συνειδοποιήσουμε το λάθος. Μπροστά στον καθρέφτη τώρα είναι η ώρα να δείξουμε την αλαζονεία, το υφάκι, τον ξερολισμό, να ξεπεράσουμε τον Λαζοπουλισμό και να προχωρήσουμε στην πολιτική των πολιτών. Όταν σπέρνεις θύελλες δεν θερίζεις ειρωνικά καλαμπούρια αλλά καταιγίδες. Και οι καταιγίδες δεν σου χαλούν τη χωρίστρα, αλλά σηκώνουν τα πάντα στον αέρα. Αυτοί που ασέλγησαν στον κ. Πανούση, είναι οι «επαναστάτες» της πανεπιστημιακής και εκπαιδευτικής διάλυσης. Δεν είναι προβοκάτορες ούτε στημένοι είναι κωλόπαιδα για το άσυλο απροσάρμοστων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. τι περιμένεις από ανθρώπους, που νομίζουν πως όταν τους λενε σέχτες, τους το λένε γιά καλό!!!!
    δ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εχω μπουχτίσει από τα βίαια βόδια που μιλούν στο όνομα του συνόλου και δεν σέβονται όχι άποψη, οχι συλογικές διαδικασίες αλλά ούτε το βυζί της μάνας τους. Αλητεία των γηπέδων που ορέζονται να εξαφανίσουν κάθε υγιή αμφισβήτηση σε τέτοιο βαθμό που καταντά προβοκατόρικο. Η βόμβα στη City εμφανώς ήταν δουλιά αμερικανών πρακτόρων, η σέχτα κατα των ΑΤ πρέπει νάναι άνεργοι κουμπουροφόροι της νύχτας, τα καλόπαιδα των Εξαρχείων που τα βάζουν με επώνυμους του κινήματος, φωτεινά μυαλά τι σκατά είναι, πρεζόνια και ντιλιβεράδες κόκας με ελαστικές σχέσεις συνείδησης και απαιδεία αποθημένη πανεπιστημιακών αναζητήσεων;;
    Κάτω τα χέρια από τον Πανούση καθήκια μπαχαλάκηδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΤΙΣ ΚΟΥΚΟΥΛΕΣ ΜΗ ΧΑΙΔΟΛΟΓΑΣ
    ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΗΛΑΡΑΣ
    ΜΟΝΟ ΛΙΓΟ ΝΑ ΤΙς ΞΥΝΕΙΣ
    ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΡΟΣΙΝΗΣ
    ΔΙΟΤΙ ΤΩΡΑ...ΧΤΥΠΑΝΕ ΕΜΑΣ
    ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ
    ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΕΝΑΣ ΘΙΑΣΩΤΗΣ
    ΝΑΠΟΛΕΩΝ ΛΑΠΑΘΙΩΤΗΣ
    του Δ. Χατζόπουλου απο την εφ."Τα Νέα" 19-2-09

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΣΤΟΝ ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΜΕΤΟΧΟ ΕΥΕΛΠΙΔΗ!

    Πεισθέταιρε,Πεισθέταιρε
    βγάλε τα κέρατάσου,
    να σηκωθεί ο Κυναίγειρος
    να σώσει τα παιδιά σου.
    Να πάρεις πέτρα από τη Αφαία
    και τη δροσιά από αλώνι
    να δεις το φως της Δήλου
    να καίει τους Ηρόστρατους!

    Δημώδες πειρατικό Αιγινίτικο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οι φασίστες είναι όλοι ίδιοι, είτε είναι δεξιοί, είτε αριστεροί. Ίδιοι, είτε δηλώνουν χριστιανοί είτε μουσουλμάνοι είτε ιουδαϊστές. Ίδιοι κι απαράλλαχτοι, είτε συντονίζουν τη δράση τους σε "αυτοδιαχειριζόμενα στέκια"-καταλήψεις και στο indymedia είτε σε μπαρ που συχνάζουν skinheads και νεοναζί.

    Ο φασισμός είναι ο ίδιος, μόνο χρώματα αλλάζει. Κι αυτή η βρωμερή, άνανδρη και χυδαία ενέργεια των κατοικιδίων της ΕΑΑΚ (γιατί οι καταλήψεις αυτές στα πανεπιστήμια διατηρούνται με τις ευλογίες της ΕΑΑΚ και των πολιτικών της προστατών, δηλαδή ΠΟΣΔΕΠ και ΣΥΡΙΖΑ) είναι ξεκάθαρα φασιστική, δεν είναι "ακτιβισμός".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. .......Χθες, το μεσημέρι, "άλλοι αγωνιστές" έσπασαν το άβατο του "φασιστικού πανεπιστημίου και το κεφάλι του ακροδεξιού υπηρέτη του μεγάλου κεφαλαίου", καθηγητή Γιάννη Πανούση, για να παραδειγματίσουν τον λαό και να "του δείξουν" ποιος πραγματικά είναι ο ταξικός εχθρός και "πώς πρέπει" να απαντάει κανείς σε όποιον δεν συμφωνεί μαζί τους.

    Η δημοκρατία στη χώρα δεν φημίζεται για την εφαρμογή της. Ούτε από τις εξουσίες, ούτε από το κεφάλαιο, ούτε από τους πολίτες στην ίδια την καθημερινή συμπεριφορά στη ζωή τους. Γιατί στη θεωρία όλοι δημοκράτες είμαστε.

    Η βία και η υποταγή είναι οι δύο συχνότερες εκφράσεις του ελληνικού 24ωρου. Οχι η δικαιοσύνη, όχι η ισοπολιτεία, όχι η ισοκατανομή, όχι ο αλληλοσεβασμός, όχι η νομιμότητα. Οχι η νομιμότητα των κομμένων και ραμμένων νόμων στα μέτρα κεφαλαιούχων και συντεχνιών. Καμιά νομιμότητα!

    Θα μπορούσε να πει κανείς ότι όλα αυτά μαρτυράνε έναν υφέρποντα φασισμό. Αυτό το πρότυπο κυριαρχεί. Και είναι το τελευταίο που χρειάζεται μια κοινωνία ανθρώπων για να συνυπάρχει.

    Πρότυπα να σου ανοίγουν το κεφάλι αν διαφωνείς με την εξουσία έχουμε. Δεκάδες. Πρότυπα να σε πυροβολούν αν είσαι απέναντι από την εξουσία έχουμε. Δεκάδες. Τα λέμε φασισμό και τα πολεμάμε καθημερινά, ο καθένας με τα όπλα του. Δεν έχουμε ανάγκη από έναν φασισμό απ' την ανάποδη.

    Αν είναι κάτι που έχει ανάγκη όσο τίποτε άλλο η χώρα, είναι ο λόγος για ισονομία και ισοπολιτεία και η σκληρή δουλειά μέσα απ' τον λόγο, η επιμονή μέσα απ' τον λόγο, η συμμετοχή και η μάχη μέσα απ' τον λόγο. Μέχρι ο λόγος να θριαμβεύσει επί του φασισμού.



    Γ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ-ΤΕΤΡΑΔΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Οι φασίστες είναι όλοι ίδιοι, είτε είναι δεξιοί, είτε αριστεροί. Ίδιοι, είτε δηλώνουν χριστιανοί είτε μουσουλμάνοι είτε ιουδαϊστές

    Eχει απόλυτο δίκιο ο αιρετικός.
    Ανθρωπος με εμμονές και συνήθως χαμηλό IQ = επικίνδυνος άνθρωπος.
    Η μηχανή που κάνει τους στενόμυαλους ανοιχτόμυαλους πότε θα εφευρεθεί???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Να σπεύσω και γώ να προσυπογράψω τα σχολιασθέντα από Αιρετικό και Πατσιουρι. Ποσο μάλλον που σαν εργαζόμενος έχω φάει απολύσεις από τέτοιους, σαν απεργός ξύλο από μπράβους ξενοδοχειακών μονάδων, σαν γιατρός αγωνιστής στα 26 μια απόπειρα δολοφονίας εν ψυχρώ, αποτυχής ευτυχώς και ένα 8ετή δικαστικό αγώνα να αποδείξω ότι δεν ήμουν ελέφαντας και ίσως νάχω χάσει και γκόμενα κάποτε από φασίστα μονοκούκι μπρουτάλ κουραδόμαγκα, any way. C,es la vie που λεν και οι Γάλλοι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΠΑΝΟΥΣΗ (ΚΟΥΝΕΡ)

    ΕΥΓΕΝΙΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

    Ο κύριος Πανούσης δεν είναι ένας απλώς άνθρωπος. Είναι καθηγητής του Τμήματος ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών ,και σίγουρα είναι κάποιος που προκαλεί την επιθετικότητα κουκουλοφόρων. Ανθρώπων που δεν τολμάνε να του μιλήσουν ανοικτά .Δηλών που κρύβουν την όψη τους πίσω από την βία και δεν τολμάνε να φανερωθούν επειδή απλώς δεν έχουν επιχειρήματα. Εκπρόσωποι κάποιων ανθρώπων που πιστεύουν ότι με αυτό τον τρόπο θα τον κάνουν να σταματήσει να λέει αυτά που λέει. Να σταματήσει να κάνει αυτά που κάνει. Ελπίζουν να τον τρομάξουνε, να τον συμμορφώσουνε και να τον φιμώσουν. Το ξανακάνανε την προηγούμενη εβδομάδα όταν δέχτηκε επίθεση με γκαζάκια στο γραφείο του.
    Το απότομο «ντου» 80-100 νεαρών με κουκούλες είχε μάλλον διπλό στόχο: αφ' ενός τον καθηγητή Γιάννη Πανούση, αφ' ετέρου καθ' εαυτό το συνέδριο, που αφορούσε την περίφημη «Επάνοδο», νεοσύστατο θεσμό του υπουργείου Δικαιοσύνης για τους αποφυλακισμένους. Οι νεαροί ζητούσαν να σταματήσει η αθλιότητα των φυλακών: «Το γνωρίζουν καλά οι εξουσιαστές και οι κάθε λογής παρατρεχάμενοί τους, μη κυβερνητικές οργανώσεις, επιτροπές>>.
    Στο ΄΄ Μέτρα ενάντια στην βία΄΄ ο κύριος Κ. μιλούσε σε μία αίθουσα ενάντια στην βία. Ενώ μιλούσε η βία μπήκε μέσα στην αίθουσα και του επιτέθηκε ρωτώντας τον τι ήταν αυτά που έλεγε; Ο Κ. απάντησε: υποστήριζα την βία . Σαν έφυγε η βία οι μαθητές ρώτησαν για τι έκανε πλάτες στην βία. Αυτός απάντησε ότι το έκανε επειδή δεν έχει πλάτες για σπάσιμο Εξάλλου πρέπει να ζήσει περισσότερα από την βία.(Μ.Μπρέχτ)
    Κύριε Πανούση και εσείς πρέπει να ζήσετε περισσότερα από την βία. Σαν μέλους της Επιτροπής Συνταγματικών Δικαιωμάτων του ΔΣΑ ξέρεται καλά το αντικείμενο των σπουδών σας και ποιοι υποκινούν αυτούς τους νέους. Η άρση του πανεπιστημιακού άσυλου είναι η ταμπακιέρα και ας μην ξεγελιόμαστε. Αλλού αποσκοπούν αυτές οι καθοδηγούμενες εκρήξεις βίας. Οι τραμπουκισμοί και οι ξυλοδαρμοί στον χώρο του πανεπιστημίου βάλλουν κατά της ελεύθερης δημοκρατικής έκφρασης .Αν οι νέοι ήθελαν να χτυπήσουν την εξουσία μάλλον λάθος στόχο επιλέξανε και σε λάθος αίθουσα μπήκανε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Στην αρχή θα καταδικάσω αυτή την ενέργεια (έχουμε συνηθίσει να ξεκινάμε από αυτό-για να μη μας λένε οι άλλοι ότι χαιδεύουμε αυτιά)....Να ξεκαθαρίσω ότι οποιδήποτε πράξη βίας είναι ενάντια στον άνθρωπο και τη κοινωνία. Τι θέλω να πω για να μη φαίνεται ότι γενικολογώ...Είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για το κατεστημένο να επιδιώξει τη κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου...Αυτοί οι τύποι κάνουν κακό σε ζητήματα γαι τα οποία κάποιοι προσπαθούν να περιμαζέψουν...Αν δεν είναι ασφαλίτικη προβοκάτσια είναι μία ανοησία ολκής από κάποιους τύπους που νομίζουν ότι κάνουν επανάσταση...Οποιδήποτε συσχέτιση προσπαθεί από κάποιους να γίνει αυτού του γεγονότος με την εξέγερση του Δεκέμβρη τη βρίσκω άτοπη και ή εκ του πονηρού ή εξ αγνοίας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ευγενεία υπήρξες αναλυτική και καλά έκανες ο αιρετικός βλέπεις τσουβάλιασε το ένα από τα 9 σακουλάκια όχι τσουβαλάκια του Συριζα. Ο κυνισμός του Μπρέχτ τόσο επαναστατικός. Σαν το απλό Μανα κουράγιο, πουκρυβε όλο το νόημα της ζωής.
    Αστυάνακτα ας μη ξεχνάμε ότι πριν 22 χρόνια ένας ασφαλίτης υπήρξε αρχηγός νεολαίας- της ΕΔΑ στην παρακμή της-- Κάλλιστα αυτά τα 80'100 μπαχαλόπαιδα μπορεί να εξωκύλουν από 2-3 ενσωματωμένους. Βλέπεις αισθήματα έχω αδελφικά για της ασφάλειας τα λαγωνικά που με χιόνια και βροχές να με φυλάσσουν έχουν διαταγές.!
    Το ασυλο αν δεν είναι ικανοι οι φοιτητές να το διαφυλάξουν έχει γίναι κατάχρηση του όρου. Το θέμα πάντως Indymedia είναι θέμα προάσπισης πολιτικής και ακαδημαϊκής έκφρασης.Στα κακουργήματα η αστυνομία έπρεπε νάναι μέσα στο Πανεπιστήμιο. Το σπουδαστικό και ασφαλίτικο τμήμα δεν έχει θέση κουτουρού εκει μέσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αυτά που έγραψα τα έγραψα γιατί έχω δει πώς μεθοδεύτηκε ο εκφυλισμός μιας ανεξάρτητης παράταξης σε ΕΑΑΚ και μετά σε επωαστήριο για μπαχαλάκηδες: μιλώ για την "Ενωτική Πρωτοβουλία" του Πολυτεχνείου Κρήτης, της οποίας υπήρξα ιδρυτικό μέλος μέχρι που με τη... δημοκρατικότατη διαδικασία της de facto διαδοχής μεταβιβάστηκε το "δαχτυλίδι" σε μια νεά ηγετική ομάδα που έδιωξε και στιγμάτισε τους μετριοπαθείς (αποκαλώντας τους μέχρι και "πουλημένους" και "προδότες") προκειμένου να ριζοσπαστικοποιήσει την παράταξη (δηλαδή να τη μετατρέψει σε ΕΑΑΚ) και να ετοιμάσει τις υποδομές για την υποδοχή, φιλοξενία και καλλιέργεια των μπαχαλάκηδων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Νεαρέ μου επιστήμονα πίστεψέ με η κοινωνία έχει τόση βία και αναγκαιότητα που ΄τετοιες πινελιές προκαθορισμένης φοιτητικής βίας λίγες πάντα μου μοιάζουν. Συζήταγα 10 χρόνια μετά από τα φοιτητικά μου δρώμενα με την τότε καθοδηγήτρια μου και το κλου ήταν γιατί δεν την πήδηξα. Με τον Ψηλορείτη δίπλα σας με οργανωμένες εκδρομές από το Χλεμούτσι τότε πάνω του, εσείς που στα κομμάτια ζητάγατε τον...ριζοσπαστισμό και προκεχωρημένα κλιμάκια βίας, κάτι σαν τα παλιά δικά μας ΚΝΑΤ δηλ μου λές;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σε αυτό το μικρό τόπο μπορείτε ευκολα να ξεχωρίσετε τους εθνικούς νταβατζήδες από τους εθνικούς μπεταντζήδες;;