Τον Ιούνιο του 2007 -αν θυμάμαι καλά- με επισκέφτηκαν στο γραφείο μου στον Δικηγορικό Σύλλογο συνάδελφοι που διέμεναν σε περιφερειακούς δήμους της Θεσσαλονίκης και μου ανέφεραν ότι εκτάσεις που ανήκαν στην Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου με κάποιο περίεργο τρόπο περιήλθαν στην κυριότητα της μονής Βατοπεδίου, η οποία τις εκποιεί σε τρίτους.
Μίλησα και με δυο-τρεις δημάρχους, οι οποίοι μου επιβεβαίωσαν τα ανωτέρω. Οι συνάδελφοι μου ανέφεραν ότι, πριν έρθουν στον Δικηγορικό Σύλλογο, είχαν συνομιλήσει με εκπροσώπους των κατεξοχήν αρμοδίων θεσμικών φορέων της πόλης, οι οποίοι απέφυγαν να ασχοληθούν, γιατί “ήταν ζήτημα που καίει και δύσκολο να τα βάλει κάποιος με μοναστήρια”. Με τη βοήθεια των συναδέλφων έκανα μια πρόχειρη έρευνα και βρήκα ότι σχεδόν όλα τα οικόπεδα του δημοσίου στους δήμους Θέρμης, Μίκρας, Θερμαϊκού, Πανοράματος και Ωραιοκάστρου με αθόρυβες διαδικασίες είχαν δοθεί στη μονή Βατοπεδίου σε αντάλλαγμα για τη λίμνη Βιστωνίδα. Σύμφωνα με το άρθρο 199 του κώδικα περί δικηγόρων οι δικηγορικοί σύλλογοι έχουν αρμοδιότητα να εκφέρουν γνώμη και για όλα τα μεγάλα εθνικά και κοινωνικά θέματα. Επειδή θεώρησα το θέμα μείζονος σημασίας το εισήγαγα σε συνεδρίαση του Δ.Σ. του Δικηγορικού Συλλόγου, εκτός ημερησίας διάταξης, διανέμοντας στα μέλη και ό,τι υλικό μου είχαν προσκομίσει οι συνάδελφοι. Μετά από συζήτηση τριών ωρών καταλήξαμε στην έκδοση ψηφίσματος με το οποίο καταγγέλλαμε την άκριτη υιοθέτηση γνωμοδοτήσεων του γνωμοδοτικού συμβουλίου δημοσίων κτημάτων, με τις οποίες αναγνωρίστηκε κυριότητα της μονής Βατοπεδίου στη λίμνη Βιστωνίδα και έγινε ανταλλαγή αυτής με ακίνητα των οποίων η προσδιορισθείσα αξία ήταν πολύ μικρότερη από την πραγματική. Καταγγείλαμε την αδιαφανή διαδικασία, την άκρα μυστικότητα, χαρακτηρίσαμε λάθος το γεγονός ότι στη σημερινή εποχή έρχεται η μονή να διεκδικεί με βυζαντινά χρυσόβουλα εκτάσεις που έχουν δοθεί σε ακτήμονες κτλ. ενώ αναγγέλλαμε και απόφαση για διοργάνωση σύσκεψης των δημάρχων για ενημέρωση και χάραξη στρατηγικής του αγώνα. Η δημοσίευση του ψηφίσματος προκάλεσε σάλο και διαμαρτυρίες της μονής, που αμφισβητούσε την αρμοδιότητά μας να ασχοληθούμε με το θέμα. Κάποιοι προσπαθούσαν να με αποθαρρύνουν λέγοντάς μου ότι η πρωτοβουλία μου θα έχει κόστος για μένα, αλλά ξέρανε ότι, εκ χαρακτήρας, αν πιστεύω ότι κάτι είναι σωστό και δίκαιο, τότε είμαι ασυμβίβαστος και αγωνίζομαι μέχρις εσχάτων με οποιοδήποτε κόστος. Συγκάλεσα τη σύσκεψη δημάρχων (υπάρχουν πρακτικά από τη σύσκεψη) κι εκεί οι παριστάμενοι δήμαρχοι οι εκπρόσωποι αυτών Ωραιοκάστρου, Πανοράματος, Θέρμης, Μίκρας, Θερμαϊκού επαίνεσαν την πρωτοβουλία μας και καταγράψαμε το μέγεθος του προβλήματος που ήταν μεγαλύτερο από ό,τι φανταζόμασταν. Αποδείχθηκε ότι εκατοντάδες οικόπεδα και εκατοντάδες ή χιλιάδες στρέμματα δημόσιας γης περιήλθαν στην κυριότητα της μονής από την ΚΕΔ (μεταξύ αυτών η έκταση που θα δινόταν στο δήμο Μίκρας για να δώσει δημοτική έκταση να γίνει το Παιδιατρικό νοσοκομείο, τμήμα της έκτασης που προοριζόταν για επέκταση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στο δήμο Θερμαϊκού κτλ.). Διακηρύξαμε ότι οι εκτάσεις αυτές πρέπει μείνουν στο δημόσιο και εν συνεχεία να περιέλθουν στους δήμους για να χρησιμοποιηθούν μελλοντικά ως χώροι πρασίνου, για σχολεία, πολιτιστικές χρήσεις κτλ. Αποφασίσαμε επίσης τη συγκρότηση ομάδας νομικών που θα βοηθούσε τους δημάρχους στη διεκδίκηση των εκτάσεων και επανάληψη της σύσκεψης. Μετά από αυτή τη δημοσιότητα ο νομικός σύμβουλος της μονής μας ζήτησε να σταματήσουμε με την υπόσχεση όλα τα συμβόλαια μεταβίβασης κτημάτων από ΚΕΔ στη μονή Βατοπεδίου θα ακυρωθούν και θα περιέλθουν οι εκτάσεις πάλι στην ΚΕΔ, και ότι η μονή πλέον αντί των εκτάσεων αυτών θα έπαιρνε αστικά ακίνητα στην Αθήνα. Συνεχίσαμε τις συσκέψεις μέχρι να δούμε αν υλοποιούνται όσα είπαν οι εκπρόσωποι της μονής Βατοπεδίου κι έτσι στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2007 οι δήμαρχοι μας ευχαρίστησαν, μας δήλωσαν ότι λόγω του αγώνα μας διασώθηκαν αυτές οι εκτάσεις κι ότι θα συνεχίσουν τον αγώνα μέσω ΤΕΔΚ κι αν υπάρξουν νομικά θέματα θα μας ξαναζητήσουν βοήθεια. Εκείνο το τρίμηνο επικοινώνησαν μαζί μου αρκετοί φορείς της κρατικής εξουσίας, βουλευτές από όλα τα κόμματα κτλ. για να με συγχαρούν και να μου αποκαλύψουν στοιχεία της υπόθεσης, τα οποία οι ίδιοι φοβούνταν να φέρουν στη δημοσιότητα με τον ισχυρισμό ότι, αν μαθευτεί ότι μίλησαν, θα υπάρχει κόστος για αυτούς… Είμαι περήφανος γιατί υπό την προεδρία μου ο Δικηγορικός Σύλλογος πήρε μια πρωτοβουλία που συνέβαλε στο να διασωθούν εκατοντάδες οικόπεδα και άλλες εκτάσεις του δημοσίου στο νομό Θεσσαλονίκης, τα οποία στο μέλλον θα μπορούν να περιέλθουν στους δήμους και να χρησιμοποιηθούν για χρήσεις που θα αναβαθμίζουν το επίπεδο ζωής των πολιτών. Παράλληλα θέλω να παρατηρήσω ότι εκείνη την εποχή κάναμε ένα μοναχικό αγώνα και δίπλα μας υπήρχε μια περίεργη σιωπή των θεσμικών φορέων της πόλης και του νομού που κατ εξοχήν είχαν αρμοδιότητα να μιλήσουν για το θέμα… Για αυτό βρέθηκε ο Δικηγορικός Σύλλογος να συντονίζει αγώνα πέντε δήμων και για αυτό το μόνο ψήφισμα διαμαρτυρίας (πέραν των εγγράφων των δήμων) είναι το ψήφισμα του ΔΣΘ. Βεβαίως ήξερα ότι και για μένα αυτή η πρωτοβουλία θα είχε κόστος. Πιστεύω όμως ότι στη ζωή το βασικό είναι να μπορεί κάποιος να κοιτά τον εαυτό του στον καθρέφτη, να μην προδίδει τις αρχές του, να μπορεί να κρατά πάντα ψηλά τη σημαία των ιδανικών. Είμαι περήφανος για αυτά που κάναμε για αυτό το θέμα εκείνη την εποχή ως ΔΣΘ και χαίρομαι που η δικαιοσύνη -έστω και με καθυστέρηση- επελήφθη του θέματος για να φωτίσει κάποιες τουλάχιστον πτυχές της υπόθεσης.
* Ο Δημήτρης Γαρούφας ήταν πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης την περίοδο 2005-2008.
[1] http://www.makthes.gr/index.php?name=News&file=article&sid=24389
Το κείμενο έχει δημοσιευθεί 15-9-2008 στη Μακεδονία.
Σχετικά
λάθος.
ΑπάντησηΔιαγραφήτα παιδιά μπαίνουν φυλακή.
Τα κακά παιδιά μπαίνουν στου Μαξίμου.
δ
Αμήν!!! :)
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πρόβλημα είναι ότι την μία πόρτα μπαίνουν(στην φυλακή)αλλά από την άλλη βγαίνουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάτσε μην τους δούμε και ανακυκλωμένους ως αθώες περιστέρες και θύματα σκοτεινών συμφερόντων.
Άσε που θα πέσουν όλα τα ΜΜΕ και θα μπερδέψουν τόσο τον κόσμο που δεν θα μπορεί να καταλάβει τι έγινε με αποτέλεσμα να αγανακτήσει και να λέει "άει στα κομάτια δεν μας παρατάνε με όλα αυτά,αρκετά ε΄χουμε στο κεφάλι μας."
Αυτά γίνονται όταν η "αγιο-σύνη" γίνεται καριέρα !
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαβλέπω πάντως προσπάθεια, οι "επαγγελματίες άγιοι" να χρησιμοποιηθούν ως αποδιοπομπαίοι τράγοι-ώστε να περιοριστεί μόνο σ'αυτούς το ανάθεμα, και με συμψηφισμούς, να αθωωθούν οι πολιτικοι συνεργοί τους.
ΠΩΣ ΦΤΑΣΑΜΕ ΕΩΣ ΕΚΕΙ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΥΓΕΝΙΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Τον Χρηστό δεν τον μετάφρασαν σωστά
Τον προδώσανε !του πήραν ποσοστά
Η Μονή Βατοπέδιου έφτασε Βαλτοπέδι
Χρηματιστές όλο το παπαδοπαίδι
105 εκατ. ευρώ κρατούσαν στο ταμείο
Στην οικονομία πήραν αριστείο
Κάθε εβδομάδα το γέμιζαν το παγκάρι
Ο Εφραίμ και τ΄άλλο παλικάρι
Η κυβέρνηση όρισε εξεταστική επιτροπή
Για το πολιτικό χρήμα, την ντροπή!
και στο άνοιγμα των λογαριασμών αργεί
φοβάται μήπως κάποιος θα φανεί;
όλα τα σχόλια ωραία, κάτω από το κείμενο,
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι το κείμενο, άστα να πάνε, άστα να πάνε
το σχόλιο του παιδιού της βαθιάς θάλασσας...
ε, πραγματικά είναι σαν να το πήρε από τη σκέψη μου. ταυτίζομαι με την τοποθέτηση.
"Ωσπερ ο Αδάμ-Εφρέμ- παραβάς, ζύμην κακίας παθών εις εαυτόν υπεδέξατο, και ούτω κατά μετοχήν οι εξ ού γεννηθέντες και πάν το γένος Αδάμ εκείνης της ζύμης μετάσχεν και λοιπόν...εζυμώθη τη κακία η ανθρωπότης" Β.Ε.Π. τομ 41,σελ 269.Παράβαλε και Ιουστίνου Πόποβιτσ.Οδος Θεογνωσίας, εκδ.Γρηγόρη σελ.30
ΑπάντησηΔιαγραφή"Τα δε πάθη των ηδονών,νέκρωσιν θανατοποιόν κέκτηνται τοις ενεργούσιν αυτά¨έστι γαρ σταυρώσεως σταύρωσις και νεκρώσεως νέκρωσις, η των παθημάτων του Χριστού εκούσιος πάθησις." εις Φιλοκαλίαν των Ιερών Νηπτικών, εκδ. Αστέρος τομ.Δ΄ σελ.63.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Πολλά πάθη εν ταις ψυχαίς ημών κέκρυπται,τότε δε ελέγχονται, όταν τα πράγματα αναφαίνωνται" κεφ. νβ΄της τέταρτης εκατοντάδος περί αγάπης
ΑπάντησηΔιαγραφή"Αδελφοί μου στερεώσατε τας καρδίας σας με τας ελπίδας των αγαθών όπου μέλλετε να απολαυσετε. Και εκ τούτου υποφέρετε με μακροθυμίαν και γενναιότητα τους επερχομένους εις εσάς πειρασμούς, έχοντες προ οφθαλμών σας και προσμένοντες αναμφιβόλως τον Κύριιον, οπού μέλλει να αποδώση εκάστω κατα τα έργα αυτού" Ερμηνεία εις τας 7 Καθολικάς Επιστολάς των Αγίων Αποστόλων εκδ. Ορθόδοξος Κυψέλη σελ 155.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξέρω αν θα πανε ή δεν θα πάνε φυλακή και ποιοί τελικά θα πανε. Ξέρω όμως ότι ο σφιχτός εναγκαλισμός κράτους και εκκλησίας, κάτι που ήταν αναγκαίο ενδεχομένως σε άλλες εποχές,σήμερα οδηγεί σε πνιγμό και τους μεν και τους δε. Γι αυτό και πρέπει κάπως να ξεκαθαρίσει το κλίμα. Τα ερίφια μετά των εριφίων και πάει λέγοντας.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην ολόθερμή μου καλησπέρα σε όλους τους προλαλίσαντες αλιβάνιστους, αλειτούργητους και μακροθυμικούς φίλους του υγιούς ασκητισμού.
ΑπάντησηΔιαγραφήο σκυλοκαυγάς του δικομματισμού καλα κρατεί και απορώ:
1. Η ατιμωρησία του κάθε σκανδάλου γίνεται θρυαλίδα θράσους για επέκταση σε καθημερινές διαπλοκές για ΚΠΣ,περιφερικά έργα, λευκο έλλειμα ταμείων, προκλητικοί μισθοι golden boys, ανεξέλεκτη αγορά και εν όψει Χριστουγέννων, καρατόμηση σχεδίων ΔΕΗ κλπ
2. Γιατί η έρευνα δεν συνεχίζει ταχύτατα για τα υπόλοιπα 25-40 ανανεμειγμένα άτομα αξιωματούχους (τρομάρα τους) από τους εναπομείντες εισαγγελείς.
3. Πότε θα απαγγελθουν κατηγορίες εναντίον τους και θα αρχίσουν προφυλακίσεις;; Το σκάνδαλο SIEMENS ΓΙΑΤΊ ΔΕΝ ΤΣΟΥΛΆΕΙ ΜΕ ΤΌΣΑ ΣΤΟΙΧΕΊΑ ΕΚ ΓΕΡΜΑΝΊΑς;;
4. Πόσα στοιχεία έχουν προλάβει να εξαφανίσουν οι καταχραστές δημοσίου εδάφους και ακινήτων;;
5. Τι συμμετοχή στην κλεπταποδοχή (ετοιμη από παλιά) οι οικονομικοί παράγοντες εργολάβοι κλπ που επωφελήθησαν;;;Κάτι Κρομμύδες και Δωρήδες πίσω από τον εμφανή Πάπιστα και τους Κυπρίους.
6. Τα άτομα που διαπλέκονται και ξέρουν πχ το χειρισμό κοινοτικών κονδυλίων ή δανειακών εκταμειεύσεων πάνε πακέτο με την εκάστοτε ΜΟΝΟΚΟΜΜΑΤΙΚΗ εξουσία αλλάζοντας στρατόπεδο με τον πιό αισχρό τρόπο.
7. Η υποτίμηση του κόσμου από λαθροενημέρωση από τους καναλάρχες έχει κορυφοθεί,παίζονται μεγάλα παιγνίδια επικοινωνιακών εκβιασμών.
8. Πλυντήρια βρώμικου χρήματος και μεταφοράς δημόσιας περιουσίας σε χέρια πιθανώς ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΥΠΕΥΘΎΝΩΝ σωστά επισημαίνετε οι περισσότεροι οι μονές Αγίου Ορους με πρώτη ναυαρχίδα στη πειρατία η Βατοπεδίου. Τα κακουργήματα τα χαζεύουμε ή στέλνουμε την ΑΝΤΙΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΗ και τις υπηρεσίες καταπολέμησης βρώμικου χρήματος.
Καλα θα κάνει η ΕΕ της Βουλής και οι βουλευτές της να μην υποτιμούν την νοημοσυνη μας.Το συντομώτερο έχουν να νομοθετήσουν και την φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας. Τα εκατομύρια που παρελαυνουν να γίνουν βρογχος να τους πνίξει.............
"Ουδείς απείραστος δονήσεται εισελθείν εις την βασιλείαν των ουρανών.Επαρον(σήκωσε,αφαίρεσε) γαρ φησί τους πειρασμούς, και ουδείς ο σωζόμενος" στο Γεροντικό εκδ.Αστέρος εκδ τρίτη σελ 1΄παρ.ε
ΑπάντησηΔιαγραφή"Ουτως εστί και το της ψυχής(βλάστημα).Η άνεσις και η αμεριμνία και η ανάπαυσις χαυνούσιν και διαχέουσιν αυτήν΄οι δε πειρασμοί συσφίγγουσι αυτήν και ενούσιν αυτήν τω Θεώ" όπως θάλεγε και ο Ευδόκιμος "Κύριε εν θλιψει εμνήσθην σου" (26.16)
ΑπάντησηΔιαγραφή"Ξένον παντάπασι μοναχώ το οργίζεσθαι" P.G. 40,1233B'
ΑπάντησηΔιαγραφή"Αρετής άσκησις τίμιον μεν κτήμα τω εχόντι,ήδιστον δε θέαμα τοις εντυγχάνουσι" εις την πει αρετής και κακίας ομιλίαν του.
ΑπάντησηΔιαγραφή"...εκ χαρακτήρoς, αν πιστεύω ότι κάτι είναι σωστό και δίκαιο, τότε είμαι ασυμβίβαστος και αγωνίζομαι μέχρις εσχάτων με οποιοδήποτε κόστος" (Δ. Γαρούφας)
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο βεβαιώνω, είναι πράγματι τέτοιος άνθρωπος. Ιδεολόγος.
Καλησπέρα ρομαντικέ και ευσεβή Διόνυσε. Εκ πεποιθήσεως πολίτης, θεωρώ τον μοναχισμό ψυχική νόσο και κοινωνική στρέβλωση. Όμως αυτό το σύστημα είναι η πολιτική έκφραση της χριστιανικής οργάνωσης των «ορθοδόξων». Οι άγαμοι απάτριδες ρασοφόροι, πρώτιστο καθήκον και σκοπό της ζωής τους έχουν τη βιωσιμότητα και επιβολή των «αρχών» του «ιδρύματος». Γιατί η ακτημοσύνη αφορά τους ίδιους και όχι το ίδρυμα , τους ευκολόπιστους κι όχι τους στρατολόγους. Τώρα για τους σκοπούς και στόχους του ιδρύματος μιλά η ιστορία των λαών και κλαίει με μαύρο δάκρυ, πιο μαύρο κι από τα ράσα τους, ποιο μαύρο κι από τους Παπαθεμελήδες, τους Ψωμιάδηδες και τους Ιωαννίδηδες της μαγκιάς και της κλανιάς. . Βλέποντας αυτή τη Σωτηροπούλου τη δικηγόρο, αισθάνθηκα συμπάθεια. Διέκρινα παρ΄ όλο το βούρκο στο γιακά της (από την κορφή μέχρι τα νύχια) μια δύναμη και μια τρέλα που μ΄ άρεσε. Τα έβαλε με τα θηρία της συγκροτημένης βλακείας, όταν οι συντεταγμένες πολιτικές δυνάμεις της πλάκας στη πόλη, παρακολουθούσαν από μακριά και από ψηλά. Μιχάλης κλινήρης και μετανοών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥΣ. Τιμή και δόξα στην Ελπίδα μου που με φροντίζει. Εάν είμαι καλά τη Παρασκευή θα τη πάω (ή θα με πάει) στο Ναύπλιο.
Τώρα, που όλα δείχνουν ότι δεν οδηγούμαστε στο κέντρο της υπόθεσης και στερούμε από την επικαιρότητα καθοριστικά για την επιβίωση του Ελληνα πολίτη στοιχεία, είναι ώρα να πούμε και μερικές ακόμη αλήθειες, όπως πράξαμε όταν αποκαλύπταμε, μόνοι εμείς, σε όλο της το εύρος από τον Ιούλιο του 2007, την πολύκροτη υπόθεση, με όλες τις πτυχές της, αναδεικνύοντας την ευθύνη, πολιτική και ποινική, υπουργών και κυβερνητικών στελεχών, έως και σήμερα με πιο πρόσφατη την περίπτωση Παπακωνσταντίνου. Ετσι είναι ώρα να σταθούμε:
ΑπάντησηΔιαγραφή- Στα 12.500 στρέμματα της δημόσιας έκτασης στην Ουρανούπολη Χαλκιδικής που... μετρηθέντα για να δοθούν ως αντάλλαγμα στη μονή βρέθηκαν 8.700- τα υπόλοιπα προφανώς δεν... μάζεψαν στο πλύσιμο, αλλά καταπατήθηκαν και αποχαρακτηρίστηκαν, και
- Στις επαύλεις και στα πολυτελή συγκροτήματα που σηκώθηκαν σε ανταλλάξιμα οικόπεδα της Θεσσαλονίκης, σε περιοχές που ήταν αγροτικές και τώρα είναι αστικές μεγάλης αξίας - οικόπεδα που φέρεται να έχουν δοθεί σε ακτήμονες στην τελευταία δεκαετία, πριν δηλαδή προκύψει θέμα ανταλλαγών με τη μονή. Δεν ακούμε κανέναν να ζητεί έρευνα και γι' αυτές τις περιπτώσεις, που δεν είναι λίγες και βγάζουν μάτι.
Να σταθούμε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα, επιτέλους.
Απο το χθεσινό άρθρο παρέμβαση στην αλήθεια του δημοσιογράφου Λασκαρέλια της Ελευθεροτυπίας.
Οσο για τις αποκαλυπτικές αποξείξεις του χθεσινού Ευαγγελάτου οι βίλες, η κάλυψη των σταθερών φίλων του Εφραίμ στυλ κυνικού Λούλη, το παρεμπόριο, η εκμετάλλευση των ιερών οστών και κάθε καθε αγυρτίας νομιζω πείθουν και τους 590 συμπολίτες μας που έβαλαν υπογραφή υπέρ αυτών των απατεώνων, αν δεν έχουν το δάκτυλο και τη χούφτα στο "μέλι" να την ζητήσουν πίσω. Οι πειρασμοί και οι αμαρτίες μόνιμη απασχόληση από το 1988 έως σήμερα από τα κακα παιδια του Βατοπεδίου. Καιρός για ξύρισμα και σύλληψη πριν εξαφανιστούν.
Επίλογος
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα ‘μαι παντού.
Να ελπίζω να σκοτώνω να ψεύδομαι.
Να περιμένω.
Δυο χιλιάδες λεύγες πάνω από τον ουρανό
κι ακόμα παραπέρα.
Ο Θεός κι η σκέψη μου μαζί σου.
Ο Ιωάννης Ν. Τσίρκας γεννήθηκε το 1989 στην Αθήνα. Σπουδάζει Μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Η Σκεψίρροια είναι η πρώτη του ποιητική συλλογή
Το κέντρο της υπόθεσης Διόνυσε είναι ο σκοπός που έγιναν όλα αυτά. Ο σκοπός που στήθηκε όλη αυτή η ληστεία σε βάρος της ελληνικής κοινωνίας. Και πολύ σωστά επισημαίνεις ότι οδηγούμαστε σε «ένοχα δένδρα στα αθώα δάση». Ήταν οργανωμένη από το πατριαρχείο της Κων/πολης με τη καθοριστική συμβολή του Ρωμαίικου; Ήταν οργανωμένο από τα κόμματα της εξουσίας για να έχουν τη δυνατότητα να συντηρούν τα ΜΜΕ, με τους Αυτιάδες τους Λάκηδες και τους Μάκηδες; ¨Έγινε από «πονηρούς» που εκμεταλλεύτηκαν την αθωότητα, την πίστη και την ασχετοσύνη ακατάλληλων για δημόσια αξιώματα πολιτικών; Μήπως φθάσαμε σ΄ ένα κομβικό σημείο στη πολιτική μας ζωή, οπότε όλοι πρέπει ν΄ αρχίσουμε να σιγοτραγουδάμε, «επιτέλους έφθασε η αρχή του τέλους, και του τέλους η αρχή μου στη καινούργια τη ζωή μου….»;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιχάλης εμπύρετος, οικόσιτος κι ένα μάτσο χάλια
Οι πολίτες και οι οπαδοί τόχουν τύμπανο, το αραχνιασμένο Μαξίμου Δήμητρά μου κρυφό καμάρι. Ο λαός στριμωγμένος και σε απόγνωση, θέλει να χυθεί αίμα, η ντροπή στον ιδεολόγο της ΝΔ θρησκευάμενο, οικογενειάρχη,παραδοσίακά συντηρητικό η Ιερά Εμποροπανήγυρης του πρόσβαλε τα πάνω κάτω. Ζητάει κάθαρση και τόχει μανιάτικο. Αρε Βαγγέλη Γιαννόπουλε αν ζούσες θάλεγες πάλε για τα κολόσπιτα, κοιτώντας βέβαια και προς Σκανδαλίδη και προς Φωτιάδη, Δρύ και προς Λαλιώτη. Μάγια τους είχε κάνει ο ανεπρόκοπος Κύπριος, ακόμα και τον Πατριάρχη,οι Αγιοι Πατέρες της ιεροσύνης μίλησαν για πειρασμούς και εξαγνισμό σε αυτή τη κουβέντα. Αλλά που έμεινε χρόνος για θεολογική μελέτη από το εμπόριο της Αγιας Ζώνης. Το σκυλολόι της μαφίας του κολλάρου γύρω από τη Μονή Βατοπεδίου αν δεν φάει το χαστούκι του τώρα ,συμπεριλαμβανομένων και ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ, να περιμένει η Βομβάη της εκκλησίας τους δικούς τους Μοτζαχεντίν
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιχάλη μην κάνεις τον ντεντέκτιβ από την έκθεση και ύστερα ο Καραμανλής παρουσιάζει αιδήμονα σιωπή στο θέμα. Ποιοί άφησαν να διαφύγουν 50-90 εκατ. μετοχές του "Ιερού παγκαριού" Μεχρι και το δεξί του χέρι ενοχοποίησε αδικα των αδίκων. Παρόλη την αρρώστια του Αγγέλου δεν φτάνει για να εξαπατηθούν κοτσάμ Μαξίμου. Εχουν συμμετοχή και ενεργό συμμετοχή,μένει να βγεί στους λογαριασμούς. Συμπεριφέρονται και αυτοί σαν άτακτα κακά παιδιά. Ευκαιρία για τον Αρσένιο να τους χλευάσει όλους αυτούς τους ΚΛΕΠΤΑΠΟΔΟΧΟΥΣ και πίσω τους ΕΜΑΣ. Γιατί δεν μιλάει κανείς εκτός Σύριζα και Δαμανάκης λίγο για φορολογία μοναστηριακής περιουσίας. Ποιός θα τους κόψει τα χέρια στους κλέφτες;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Θεωρώ παρήγορο το γεγονός ότι όλα αυτά βγήκαν στη «φόρα». Συναντάς συμπολίτες θυμωμένους που δεν τρώνε το παραμύθι και αρχίζουν να ψάχνονται. Θέλω να ζω σε μια δημοκρατία ακόμα και με τα ελαττώματά της. Θεωρώ ότι τα «κόκαλα τα ιερά» θα μας δείξουν το δρόμο το λιγότερο ταξιδεμένο. Το αίμα των απροσκύνητων το χώμα το μάζεψε και θα τους πνίξει. Επιμένω ότι έφθασε η αρχή του τέλους. Μη ξεχνάς ότι πριν λίγα χρόνια οι «πιστοί» είχαν κατέβει στα μεγαλύτερα συλλαλητήρια για τις «ταυτότητες». Την μεγαλύτερη πολιτική προβοκάτσια με την δημιουργία μειονοτικού θέματος την ανήγαγαν σε υπόθεση εθνικής ύπαρξης. Εάν τώρα όλοι αυτοί οι ΠΑΣΟΚοι που αναφέρεις υπογράψανε για την παραίτηση του δημοσίου από την διεκδίκηση της ελληνικής γης στον Καιάδα και δημόσιο λιθοβολισμό στην πλατεία Αριστοτέλους μαζί με τους φαινομενικά ενόχους της ληστείας που ονομάσθηκε νόμιμη ανταλλαγή. Είμαι στρατευμένος μ΄ αυτούς που αγωνίζονται η πίστη να αποτελεί συνειδησιακή επιλογή και όχι αποτέλεσμα πλύσεις εγκεφάλου. Πιστεύω σε ένα κράτος ελεύθερο από θρησκευτικές αγκυλώσεις. Θεωρώ τον κάθε χριστιανοταλιμπάν επικίνδυνο για την δημοκρατία και τη συνέχεια του πολιτικού κράτους. Τους ταγούς της παπαδοκρατίας επίσης εγκληματίες και εκμεταλλευτές της αμάθειας, του φανατισμού και της βλακείας που επέβαλλαν. Δεν με χαρακτηρίζει και προσδιορίζει ο όρος «ρωμιός» και «γκρεκός». Η Ελληνική Επανάσταση του 1821 (η μόνη από τους πραγματικά κολασμένους) είχε απέναντι τη βυζαντινή τουρκοκρατία. Μετά το 1870 επιβάλλανε οι διάφοροι Οικονόμου και οι τότε νοσταλγοί των προνομίων της τουρκοκρατίας, το αίσχος της μέχρι σήμερα παπαδοκρατίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιχάλης απύρετος, υγιής κι αδύναμος, έτοιμος για καφέ στη χειμωνιάτικη ηλιόλουστη παραλία
Μιχάλη άγριος και μεστός ο λόγος σου, σχεδόν λακεδαιμόνιος! Η κοντραμπάσο του Σούμπερντ σε λα μείζονα. Παρατηρώ ότι η υπόθεση εκατομύρια Βατοπεδιου έχει αγκίξει από τη βαμμένη ταμεία SM, τον πανηγυρτζή συνταξιούχο, τη γιαγιά της λαικής και τον περιπτερά εμπορο της πρέζας στη γειτονιά. Ε για γιαυτό καμώνεται και ο Πατριάρχης.Ο Εφραίμ θα τον ακούσει στα πλαίσια του business plan να μην χαλάσουν οι υπόλοιπες δουλιές για τ΄αγιοκέρι. Γιατί ο Νεο'ελλην είναι και ζουλιάρης, έκτος από τη πίστη του θείξανε τη μαγκιά άλλοι να βγαίνουν πιό ξύπνιοι από αυτόν. Πρέπει γρήγορα η ΕΕ να γίνει προανακριτική για απόδοση κατηγοριών. Οσο για τα ιστορικά δρώμενα αρχίζω σήριαλ που μάλλον θα το πω οι Αρπαγες των Αθηνών στις οθόνες γρήγορα, έχω πέσει σε φλέβα.!Να δούμε όλοι οι ακινητούχοι τι σημαίνουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟποιος βγάζει κιχ για χρυσόβουλο πετάτε τους στη μούρη τους 9000 νεκρού των μαχών Κιλκίς Λαχανά στους Βαλκανικούς πολέμους, για τη ριμάδα την Βιστωνίδα ρε γαμώτο έχουμε όλοι συγγενείς φυτεμένους εκεί πάνου.........
«Ιδού ο άνθρωπος» - Ο καλόγηρος
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ μοναστηρισμός είναι μασονισμός. Ο καλόγηρος είναι μασόνος. Μέσα στον περίβολο του μοναστηριούτου, περιβάλλεται και τούτος την μασονική καλογηροσύνητου και γένεται μέλος ένορκο της Μοναστηριακής Εταιρείας.
Ενδύνεται καθώς ενδύνονται οι συνεταίροιτου· θρέφεται καθώς θρέφοντ’ εκείνοι· διάγει καθώς διάγουν· και πιστεύει όσα και όπως τα πιστεύουν και οι λοιποί συγκαλόγηροίτου. Όροι όλοι τούτοι, χωρίς τους οποίους δεν ήθελ’ είναι δεχτός εις τη Μοναστηριακή Λέσχη.
Ως Μασονία, ο μοναστηρισμός έχει και τούτος το μυστικότου. Το μυστικό του καλόγηρου είναι να εξασφαλίσει διά βίου τη συντήρησήτου, να ζήσει εν σχετική ανέσει την όλη ζωήτου· και, αν τα χαρτιά λένε αλήθεια, να αξιωθεί έπειτα και τον Ουράνιον Παράδεισον.
*Ο Νόμος του Θεού δεν θέλει μπορέσει ποτέ να είναι η θρησκεία των παπάδωνέ μας. Εμείς θέλουμε έναν κλήρον, και έναν πολυάριθμον κλήρον, μα χάρισμα! Για να πιτύχομε το χάρισμα εδεχθήκαμε διά παπάδες μας τους ύστερους χαμάληδες, και τους εδώσαμε απολυσιά να ζούνε με το έργον τους...
ΑπάντησηΔιαγραφή*Η θρησκεία που μας πρέπει δεν είναι η θρησκεία που συμφέρει τους παπάδες μας, αλλ’ η θρησκεία που πρέπει της Θεότητος. Εις το να αναδεχθούμε τη θρησκεία του Θεού δεν πρέπει να συσταλθούμε μήτε την κοινωνίαν. Εμείς είμαστε η κοινωνία, και εις εμάς πρέπει η διεύθυνση της θρησκείας.
*Αν ο Χριστός οργίσθηκε τόσο επειδή οι Εβραίοι εμπήκανε στο Ναό να πουλήσουν’ πιτσούνια, πόσο δεν ήθελε οργισθή τώρα να βλέπη τους Χριστιανούς να χτιούνε Ναούς για να πουλούνε θρησκεία!
*Κυρίως, σε δύο περίστασες οι χριστιανοί κάνουν επίδειξη Χριστιανικής θρησκείας, 1ον όταν κανείς τούς αδικήσει και θέλουνε να δείξουνε το τρομερόν της αδικίας οπού τους εγίνηκε• 2ον όταν ετοιμάζονται ν’ αδικήσουν κανένανε και έχουνε χρεία να υποκριθούνε χρηστότητα, για ν’ απατήσουνε το υποκείμενο που σχεδιάζουνε ν’ αδικήσουνε.
**«Θρησκεία». Tα μυστήρια της Kεφαλονιάς, 1856. Δημ. Mάργαρης (επιμ.), Aνδρέας Λασκαράτος. Σατιρικοί και ευθυμογράφοι. Bασική Bιβλιοθήκη, 23. «Aετός» A.E., 1954
Καλημέρα, καλή βδομάδα και καλό μήνα!
ΑπάντησηΔιαγραφήυ.γ.: Πότε θα μπεί μέσα ο Εφραίμ να αναλάβω; :)
Καλημέρα Καλομήνα, φοβάμαι Νίκο ότι έχεις πολύ έντιμο βίο για ηγούμενος. Το Πατριαρχείο δεν θέλει πνευματικούς ηγέτες θέλει λαμογια συνδυαλλαγής με τις εξουσίες και το αποδεικνύει στη συμπεριφορά του απέναντι στα σκάνδαλα Οδηγήτριας από 1961, Τοπλού από 1993, Μεγίστης Λαύρας από 1995 στη Σκύρο και Βατοπεδίου από 1997 στη Βιστονίδα και απανταχού της χώρας. Τέτοιες μούχλες και τόσες μάσες. Και ξύπνιοι ανθρώποι σαν τον Ψυχάρη να μην έχουν πάρει χαμπάρι τίποτα. Ασε τους μεγάλους χορηγούς και ευεργέτες του Πατριαρχείου πόσο κώτσοι πιάστηκαν. Ευλογία και business για μερικούς, ευλογία σκέτη για τα λοιμά.......Τι να σου κάνει και ο ηγούμενος Εφραίμ ισορροπίες κρατούσε, τάπε ο μοναχος Ευδόκιμος, με ένα μικρό αντίδωρο 5-6 εκατομυρίων, σκέψου και τα ρίσκα του ταμεία. Κάτι ξέραν οι Εσφιγμένοι και κλείστηκαν στη μάντρα τους. Ζηλεύεις δοξα Μαμμωνά;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκκλησία Α.Ε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧθες, ο Πατριάρχης ζήτησε την παραίτηση του Εφραίμ. Καλώστονα κι ας άργησε! Διότι ακόμη και έτσι η στάση της επισήμου Εκκλησίας στην υπόθεση Βατοπαιδίου είναι προκλητική. Οι ιεράρχες μας, λαλίστατοι όταν πρόκειται να ξιφουλκήσουν για τα Σκόπια ή για τα σχολικά εγχειρίδια, έχουν καταπιεί εδώ και τρεις μήνες τη γλώσσα τους. Ούτε το αμίλητο νερό να τους είχαν ποτίσει!
Μόλις χθες, ο Μητροπολίτης Δημητριάδος ερωτηθείς από «Τα Νέα» τι θα έλεγε στον Εφραίμ αν τον συναντούσε, απάντησε: «Γέροντα, ευλόγησον!». Πάλι καλά, δηλαδή, που δεν θα τον ρωτούσε και για την εξέλιξη του spread... Δεν ξέρω αν η κίνηση του Πατριάρχη θα σώσει την παρτίδα. Αλλά δεν το νομίζω. Η γενική (και καθόλου αβάσιμη) εντύπωση είναι ότι ως τώρα ο Εφραίμ έχαιρε της υποστήριξης της Αθωνικής πολιτείας αλλά και της ανοχής (ίσως και συνενοχής) των υπολοίπων. Κακά τα ψέματα, ο ηγούμενος του Βατοπαιδίου έβρισκε και τα έκανε όχι μόνο επειδή του το επέτρεπε η πολιτεία αλλά και επειδή διέθετε την ηθική και πνευματική κάλυψη των εν Χριστώ αδελφών του.
Και αυτή ακριβώς είναι η μεγαλύτερη ντροπή για το σύνολο της Εκκλησίας. Οτι κανείς ιεράρχης δεν βγήκε να βροντοφωνάξει όχι αν ο Εφραίμ είναι νόμιμος ή παράνομος (αυτό, συμφωνώ, θα το βρει η Δικαιοσύνη) αλλά αν η επιχειρηματική δραστηριότητα για την οποία ελέγχεται είναι θεμιτή δραστηριότητα ενός πνευματικού ιδρύματος «μετάνοιας και προσευχής», όπως αυτοπροσδιορίζεται ένα μοναστήρι.
Το χειρότερο όμως είναι ότι κρύφτηκαν όχι επειδή συμφωνούσαν σε όλα με τον Εφραίμ αλλά επειδή σε αυτού του τύπου τη δραστηριότητα επιδίδονται- λίγο ή πολύ- όλοι. Επειδή οι μπίζνες θεωρούνται γενικώς θεμιτή δραστηριότητα της Εκκλησίας. Και επειδή η υπεράσπιση και αξιοποίηση της περιουσίας της έχει αναδειχθεί σε κεντρική παράμετρο της κοινωνικής δραστηριότητάς της. Μπίζνες κάνουν ολόκληρη η Εκκλησία. Πώς να την πέσουν στον Εφραίμ;
Το πρόβλημα, ωστόσο, δεν είναι αν τα μοναστήρια και οι μητροπόλεις κάνουν μπίζνες. Το πρόβλημα είναι ότι τις κάνουν κρυπτόμενοι πίσω από τα ράσα τους. Θέλουν μπίζνες; Να τις κάνουν ως κανονικές επιχειρήσεις. Με εταιρική σύνθεση και εταιρικές υποχρεώσεις. Με ισολογισμούς και φορολόγηση των συναλλαγών τους. Με έλεγχο, γενικές συνελεύσεις και απόδοση λογαριασμού. Καθαρά πράγματα. Και τότε, αν θέλει η Εκκλησία ΑΕ μπορεί να μπει ακόμη και στο Χρηματιστήριο. Εγώ, πάντως, θα αγόραζα «Εφραίμ» με κλειστά μάτια.
jpretenteris@dolnet.gr
ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ Κ.Ο. ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΑΛ. ΑΛΑΒΑΝΟΥ
ΒΙΑΙΗ ΠΡΟΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΙ ΑΡΣΕΝΙΟΥ ΖΗΤΑΕΙ Η Κ.Ο. ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ
Η παρουσία χθες της ηγεσίας της επιχείρησης Βατοπέδιο, του Εφραίμ και του Αρσένιου, ήταν μια μεγάλη πρόκληση στον κοινοβουλευτισμό.
Συζητήσαμε το θέμα αυτό στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ. Αποφασίσαμε ομόφωνα, να ζητήσουμε να ξανακληθεί από την Επιτροπή ο Εφραίμ και ο Αρσένιος και να απαντήσουν στις ερωτήσεις των βουλευτών.
Θυμίζουμε ότι με το άρ.145 παρ. 1 του Κανονισμού της Βουλής, η Εξεταστική Επιτροπή έχει ανακριτικές αρμοδιότητες, όπως και αρμοδιότητες Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών και έτσι είναι ανυπόστατος ο ισχυρισμός τους, ότι θα απαντήσουν στον Εισαγγελέα.
Σε περίπτωση που δεν υπακούσουν στο κάλεσμα της Επιτροπής, με βάση τη δικονομία, να ζητηθεί η βίαιη προσαγωγή τους και σε περίπτωση που εξακολουθήσουν να αρνούνται να ζητηθεί η άσκηση δίωξης για ψευδομαρτυρία, δεδομένου ότι και η άρνηση μαρτυρίας θεωρείται ψευδομαρτυρία.
Θέλω να ελπίζω ότι, τόσο οι βουλευτές της Ν.Δ., όσο και οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, θα στηρίξουν το αίτημα αυτό της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, αποδεικνύοντας έτσι ότι δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν, εάν ο Εφραίμ και ο Αρσένιος ανοίξουν το στόμα τους.
Το Γραφείο Τύπου
25/11/08