Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2007

Το σπήλαιο στα Ζωνιανά.

ΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ ΤΩΝ ΖΩΝΙΑΝΩΝ.Υπάρχει εκατομμύρια χρόνια εκεί, και εγκαινιάστηκε η τουριστική του αξιοποίηση τον Ιούλιο του 1997,εν μέσω εγκληματικής ενέργειας κατά του νομάρχη Ρεθύμνου κου Λίτινα. Περνώντας από το σπήλαιο Μελιδώνη για να επισκεφτείς από Ρέθυμνο τα Ζωνιανά (από το Ηράκλειο πας μέσω Ανωγείων) περνάς και από το Πέραμα ,το κεφαλοχώρι της περιοχής που έχει και Κέντρο Υγείας. Εντύπωση προκαλεί η ερημιά των καλοκαιρινών μηνών στο κεφαλοχώρι εξαιρουμένων των κέντρων του τζόγου και τις καφετέριες χασίματος τόπου και χρόνου...... Θωρηκτά αγροτικά 4Χ4 κακοδιπλοπαρκαρισμένα όπως όπως κλείνουν δρόμους και πεζοδρόμια δηλώνοντας ότι εδώ ο τουρίστας είναι αν μη τι άλλο παρείσακτος.Κάποιοι λίγοι τσαμπουκάδες κράτησαν όλο το χωριό και την γύρω περιοχή σε μια ιδιότυπη ανοιχτή φυλακή. Σαν μια σπηλιά που εμπνέει βαρβαρότητα και στρουθοκαμηλισμό. Σίγουρα πέτυχαν την εύνοια της όποιας πολιτικής εξουσίας και ομογάλακτων οικονομικών παραγόντων και ας είχαν αυτοστερηθεί λόγω του αιτήματος αυτοδυναμίας το αντίδωρο της ψήφου. Οι πολιτικές τους απόψεις σαν χωριό καταγράφονται εδώ, στα πλαίσια του βολικού πελάτη του δικομματισμού, αλλά δεν μπορώ να φανταστώ εγκληματικές φυσιογνωμίες που δεν θα επιχειρούν να δελεάσουν την όποια τοπική ή κεντρική εξουσία 25 χρόνια τώρα για πλάτη στις επιπλοκές από την εφαρμογή των νόμων. Τα κοινωνικά αποτελέσματα τα βλέπουν όσοι ντόπιοι έφυγαν μακριά και όσοι περιστασιακά «γεύονται» τους καρπούς της βαρβαρότητας. Όσοι «παρείσακτοι» επιχειρούν να ψελλίσουν λόγια παρέμβασης αθλητισμός, παιδεία, πολιτισμός χαλάν την πιάτσα και εξαναγκάζονται σε άτακτη φυγή. Η τοπική κοινωνία της σιωπής έμαθε να χαίρεται με ότι οι άλλοι φρίττουν.. Ομογάλακτες αντιλήψεις συναντάς να διαφεντεύουν και σε άλλους κλειστούς πυρήνες της κοινωνίας μας. Προκάλεσαν κοντοχωριανούς καταπατώντας γή και ιδιοκτησίες γύρω τους. Έγιναν ολόκληρες γενικές συνελεύσεις εναντίον τους.
Αλλοίωσαν και διαστρεβλώνουν κάθε έννοια
Κρητικής λεβεντιάς, πρόδωσαν την ίδια την ιστορία του χωριού τους κατά του κατακτητή φερόμενοι άνανδρα κατά μεμονωμένων οργάνων της τάξης, γιατρών και εκπαιδευτικών.
Η απληστία του χρήματος και
η ατιμωρησία τόσων χρόνων έφεραν φαινόμενα αυτοδικίας και αντεκδίκησης που έφτασε στο σημείων να βάλουν κατά αδυνάτων εγκύων, γυναικόπαιδων και όποιου τους χαλούσε την πιάτσα. Άφθονα τα επεισόδια του αμοραλισμού τους , που γι ασήμαντο αφορμή καταγράφονται οπλοχρησίες, οπλοφορίες, εκβιασμοί ,προστασία , ληστείες και εν ψυχρώ δολοφονίες.
Έσβησαν ένα τόπο 1547 ανθρώπων , οι 100-200 από τον χάρτη της χώρας με την διεκδίκηση αυτονομίας κοινοτικής ,που υπέκρυπτε τον φερετζέ να μπουν στη πλούσια τσέπη κάποιων, ως νέοι δουλοπάροικοι. Πως αλλιώς θα χρησιμοποιούσαν τα δημόσια οικήματα όπως ο βιολογικός καθαρισμός σαν βιοτεχνίες επεξεργασίας ναρκωτικών;;.
Την ιστορία ενός τόπου την γράφουν
οι μύθοι και οι άνθρωποι. Το μακρινό παρελθόν των Ζωνιανών είναι γεμάτο περήφανους Κουρήτες και Διο-γενείς φρουρούς του Δια και του αγαθού της ελευθερίας. Εδω και 25 χρόνια α ασυδοσία και η ατιμωρησία έφεραν το παράλογο της ευκολίας, το περιβάλλον γηπέδου «Σεράγεβο», τον πλούτο των υλικών αγαθών αλλά την φτώχια του πνεύματος και της τέχνης. Κάτι που περιγράφεται από την μη εφαρμογή της υποχρεωτικής παιδείας στα παιδιά τους και ακόμα τις μαντινάδες τους.
Αξίζει όλοι
να περάσουμε επισκέπτες προσκυνητές από τα Ζωνιανά, να δούμε τους ανθρώπους των σπηλαίων , του φόβου και της άσχημης πλευράς της ζωής όλων μας. Να δηλώσουμε παρόντες δίπλα τους, άκαπνοι και άοπλοι ρέκτες των βαθιών κρίσεων και θλίψεών τους. Πρέπει να νοιώσουν ότι η αίσθηση της σιγουριάς δεν έχει του σιδερικού τη στόφα. Οι περιγραφές του έγχρωμου διακόσμου από το διαδίκτυο, αν και δεν περιγράφεται η ομορφιά που θα γευτούν τα μάτια σας στην επαγγελματική ξενάγηση. Να περάσετε και από το τουριστικό περίπτερο δίπλα στο σπήλαιο να πάρετε ντόπια φτηνά προϊόντα. Φτηνότερα από την αγορά Χανίων και Ρεθύμνου, άσε που πολλά δεν θα τα βρείτε αλλού.
Ολοι μπαίνοντας σε
ένα σπήλαιο πάμε νοητικά κάπου πρωτογονικά αλλού, σε μακρινές εποχές που το νερό έφτιαχνε τα ανάκτορά του, βγαίνοντας όμως από αυτό στο πέρασμά μας φροντίζουμε να βγάλουμε τις προβιές του χρόνου, ότι μας χαλάει, να αφήσουμε την απομόνωση χάριν της Οδύσσειας, την άδικη αντιπαλότητα χάριν της ευνομίας και της κοινωνικής αλληλεγγύης. Να αμβλύνουμε τις ταξικές διακρίσεις και την καταπίεση των γυναικών , να επισημάνουμε τις «ιδέες μεγαλείου» παράγωγα δρογών και εθιστικών ουσιών που μας κατατάσσουν σε επιβήτορες ευνούχους των επερχόμενων γενεών, με τα σιδερικά σκουπίδια τους, την αλόγιστη χρήση των καρπών της γης, την κοκορομαχία στους ομοίους, την υποτίμηση των γειτόνων και το πετροβολιτό κάθε Προμηθέα, κάθε εκπεπτωκότα Αγγέλου που θα βρεθεί στο διάβα μας.. Ο ίδιος παραβατικός «μαλατσιαμένος» Ζωνιανός μπορεί να γίνει και θεός και διάολος έχει την επιλογή.
Τα σπήλαια τα θαυμάζουμε για την διατηρησημότητά τους, τους ανθρώπους για την ικανότητα τους να αλλάζουν κοιτώντας γύρω και ψηλά όχι κάτω σε κάποια ματωμένα και βρώμικα ευρώ καταθέσεων.

ΔΙΟΝΥΣΟΣ   9-11-2007

4 σχόλια:

  1. Ντροπή για τον πολιτισμό μας η περίπτωση των Ζωνιανών, αλλά φταίνε μόνο οι κάτοικοι τους για αυτό το χάλι; Η απάντηση είναι απερίφραστα όχι. Οι ευθύνες μάλλον βαρύνουν ,όπως και στην ανάρτηση σας φαίνεται την Ελληνική Πολιτεία στο σύνολο της. Η ευθύνη όμως της πολιτικής εξουσίας σε τοπικό αλλά και Πανελλήνιο επίπεδο είναι τεράστιες. Ποιά η ανάγκη για την κατάργηση του Καποδίστρια, γιατί άφησαν τους βαρόνους του χασίς να εγκαθιστήσουν τους μηχανισμούς alla βαρόνους της κοκαΐνης, και να τους επεκτείνουν στην υπόλοιπη Κρήτη. ΟΙ θρήνοι του υπουργού Εσωτερικών και η απόδοση ευθυνών στους προκατόχους του δεν πείθουν. Ώρα για έργα κ Παυλόπουλε και μην ξεχνάτε ότι η αστυνομική παρέμβαση δεν είναι ικανή από μόνη της να λύσει το πρόβλημα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νέαρχε συμφωνώ απόλυτα στο μεστό σου λόγο. Τα Ζωνιανά είναι μισοι Παρασύρης μισοι Βρέντζος άντε και μερικοί Παπαδάκης και Πλουμής. Οι βεντέτες μεταξύ τους σύννεφο. Οι βαρώνοι της κόκας και της προστασίας τους ένωσαν με την πυγμή του φόβου και του έρεβους για τους άλλους. Τους άφηναν να γλύφουν κάποια σπέρματα εξουσίας ,στο πανηγύρι,στο σπίτι ,στο μυαλό τους. Εξαρτημένα άτομα απο πολλές απόψεις. Ενας γιατρός από κεί που μεγαλουργεί χρόνια με ένα από τα προαναφερόμενα ονόματα, μου έλεγε κάποτε πριν χρόνια βρήκε ασθενή πατριώτη του με άλλο όνομα και μόλις εκείνος έμαθε ότι ο άλλος ήταν "φουρτουνάτσης" τέλος πάντων ,έφυγε οικιοθελώς από την εφημερία με βαρειά χολοκυστίτιδα γιατί δεν εμπιστευόταν το όνομα του συμπατριώτη του. Μιλάμε για μεγάλο κόλλημα και σε πολλά επίπεδα....
    Οι ντόπιοι και οι φίλοι τους τους πρέπει να βρούν τρόπους να τους πλησιάσουν όπως αυτοί που τολμώ να προτείνω, η πολιτεία σηνήθως διαιρεί και βασιλεύει,εδώ είχε λάμψει 25 χρόνια με την εμφανή απουσία της!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Χυδαίος είναι εκείνος που χρησιμοποιεί πιασάρικους χαρακτηρισμούς για να γκρουπάρει τον διαφορετικό κάτω από μια υποτιμητική ταμπέλα.
    Με λίγα λόγια χυδαίο είναι το εύκολο όταν αποσκοπεί κάπου. Συνηθίσαμε στη χυδαιότητα τελευταία.
    Μου άρεσε το κείμενο σας. Αντικατοπτρίζει την αλήθεια των Ζωνιανών, χωρίς εύκολους και χυδαίους χαρακτηρισμούς.
    Στο κοινωνικοπολιτικό φαινόμενο των Ζωνιανών, "κανείς ποτέ δεν έχει πει την τραγική πλευρά του παγόβουνου"
    Σε κανένα δεν αρέσει να βλέπει τα στερεότυπά του να καταρρίπτονται, γιατί κατά βάθος αυτά αποτελούν ένα ασφαλές εργαλείο με το οποίο μπορεί κανείς να ερμηνεύει τον κόσμο χωρίς να κουράζεται πολύ.
    Όλοι είμαστε γνώστες, η ομερτά όμως δε σπάει. Ξαφνικά τα ΜΜΕ και ο κόσμος όλος ανακάλυψε την Αμερική. Και αυτό είναι κάτι που με ενοχλεί έντονα. Ποιός θα συζητάει για τα Ζωνιανά όταν σβήσουν οι προβολείς;
    Προς το παρόν είναι μόδα.

    Εμμα Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ευαίσθητη Κρητικοπούλα τέτοιες ώρες παίρνω το αφιέρωμα της Λέξης(191-193 τεύχος) πάνω στη Κρήτη και παίρνω τα πάνω μου. Εκεί περιγράφεται η λεβεντιά που βλέπω σε χιλιάδες Κρητικούς γνωστούς μου,μέσα από τα μάτια τους και γύρω από την τέχνη του Χορτάτζη, του Κορνάρου, του Σολωμού, του Παλαμά, του Μαβίλη, του Καζαντάκη, του Θεοδωράκη, του Σικελιανού, του Καρυωτάκη, του Γκάτσου, του Ελύτη, του Δημάκη, του Δικαίου, του Μινωτή, του Τέτση, της Λαμπράκη Πλάκα, της Μάρως Δούκα, του Μιγάδη, του Αλεξίου, της Γαλανάκη, του Λιοντάκη,του Ν. Παπανδρεου, του Χρ. Μπουλώτη, του Στ. Αποστολάκη και πλήθος άλλων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σε αυτό το μικρό τόπο μπορείτε ευκολα να ξεχωρίσετε τους εθνικούς νταβατζήδες από τους εθνικούς μπεταντζήδες;;