Σκέψεις για την Αθήνα,
Εν Δήμω συνταλαίπωροι,
Εδώ και μερικές δεκαετίες, η Αθήνα, σαν ζωτικός χώρος, καταρρέει αισθητικά, οικολογικά, πολεοδομικά και κοινωνικά, μέσα σ’ ένα όργιο ανομημάτων που, σε τελευταία ανάλυση, γίνονται επ ωφελεία των πετρελαϊκών και κατασκευαστικών επιχειρήσεων, των αυτοκινητοβιομηχανιών, των τραπεζών, και όχι μόνο. Αυτή η κατάρρευση δείχνει ως μη αναστρέψιμη, κατατείνουσα σ’ ένα αναπόφευκτο "μπινγκμπάνγκ" τελικού (και τυφλού) αλληλοσπαραγμού.
Η συντριπτική πλειοψηφία των δημοτών της Αθήνας δεν πάει κόντρα σ’ αυτό το ρεύμα γιατί αυτή η ίδια πλειοψηφία είναι το ρεύμα. Μασουλάει το μαντζούνι της «κοινωνικής καταξίωσης» και δανείζεται από τις Τράπεζες για να καταναλώσει. Μόνο στην Αθήνα κυκλοφορούν δύο εκατομμύρια, διακόσιες χιλιάδες (2.200.000) αυτοκίνητα, χώρια τα δίκυκλα, και για κάθε εκατό (100) καινούργια που μπαίνουν στην κυκλοφορία, αποσύρονται αναλογικά μόλις τα δώδεκα (12). Αυτό σημαίνει πως, για την ώρα, κάθε όχημα αναλογεί σε 1,8 κατοίκους! Αλλά, από ένα σημείο και πέρα αρχίζει, έχει αρχίσει, ένας αδιέξοδος εμφύλιος: οριζοντίως για μια θέση στάθμευσης στο δρόμο, ή στο πεζοδρόμιο, και καθέτως για μια «θέση στον ήλιο» της κοινωνικής προβολής. Όσο για τα ΚΤΕΟ ο κόσμος το 'χει τούμπανο: με μια μίζα των 100 ευρώ «νομιμοποιείς» οποιοδήποτε ρυπογόνο σαράβαλο.
Ανάλογο μιζαδόρικο αίσχος συντελείται και με το «ευαγές ίδρυμα» γνωστό ως Πολεοδομία. Εννιά στις δέκα, περίπου, οικοδομές είναι παράτυπες και παράνομες. Είναι πολύ σπάνιο να καταγγελθεί μια πολεοδομική παράβαση, είτε γιατί επικρατεί μια συναντίληψη ωχαδερφισμού στη γειτονιά, είτε γιατί το πλέγμα της συνενοχής είναι (ακόμη και ψυχολογικά) διάχυτο. Αν, όμως, καταγγελθεί μια πολεοδομική παράβαση, θα πάει η πολεοδομία να ελέγξει, θα προτείνει κάποιες ψευτοαλλαγές στο παράνομο οικοδόμημα, θα εφαρμοστεί ο εθνικός θεσμός που χυδαϊστί αποκαλείται λάδωμα και.. ούτε γάτα ούτε ζημιά. Έτσι μπορούμε να διεκδικούμε τον χαρακτηρισμό μιας από τις πιο άσχημες και απάνθρωπες πόλεις του (λεγόμενου) πολιτισμένου κόσμου.
Το πρόβλημα με τον κωδικό «Αθήνα» είναι, για τους παραπάνω λόγους, κοινωνικό και πολιτικό κυρίως, παρά στενά δημοτικό.
Φιλοδοξώντας σε μια μικρή συμβολή στον τομέα των προτάσεων θα επιχειρήσω να συνοψίσω μερικές. Τις έτσι κι αλλιώς αυτονόητες:
* Πραγματική και όχι μαϊμού απαγόρευση της κυκλοφορίας ιδιωτικών αυτοκινήτων στον μικρό δακτύλιο για όλες (και τις 365) μέρες του χρόνου. Εξαιρουμένων των οχημάτων των κατοίκων του δακτυλίου, εκείνων της τροφοδοσίας, των δημόσιων υπηρεσιών, των νοσοκομειακών και ιατρικών οχημάτων.
* Εφαρμογή γενικού δημοτικού τέλους για την στάθμευση ιδιωτικών αυτοκινήτων σ' όλο το πολεοδομικό συγκρότημα του Δήμου της Αθήνας, εκτός, φυσικά, των ιδιωτικών χώρων (γκαράζ, ιδιωτικά οικόπεδα, ακάλυπτους κλπ) και περιοχών χαρακτηρισμένων ως «ελεύθερων».
* Μόνιμη προτεραιότητα στο δικαίωμα στάθμευσης μπροστά στις προσόψεις κατοικιών και εργασιακών χώρων, (έναντι πάγιου δημοτικού τέλους) σε σημασμένη θέση, πρέπει να έχουν τόσο οι μόνιμοι κάτοικοι των κτηρίων αυτών όσο και οι εργαζόμενοι των επιχειρήσεων της συγκεκριμένης πρόσοψης κατ' αναλογία χώρου-ατόμων.
* Γερανός, εκτοπισμός και τσουχτερό πρόστιμο για τα οχήματα (πλην νοσοκομειακών και άλλων χαρακτηρισμένων ως άμεσης κοινωνικής ανάγκης, εννοείται) που σταθμεύουν πάνω σε πεζοδρόμια, μπροστά σε πρόσβαση αναπηρικού αμαξιδίου και, γενικώς, σε λιγότερα των πέντε μέτρων από την κορυφή της πραγματικής ή νοητής γωνίας του κάθε δρόμου.
* Εκτεταμένη πεζοδρόμηση σε πολλές, και κυρίως παλιές, περιοχές ιδιοκατοίκησης (με καθόλου ή λίγες λιανικές επιχειρήσεις) και, βεβαίως, σημασμένη προτεραιότητα στάθμευσης στους μόνιμους κατοίκους της περιοχής.
* Επέκταση της ενοποίησης και ενιαιοποίησης των αρχαιολογικών χώρων και χρήση ιππήλατων αμαξών και βαγονέτων για τη διακίνηση περιηγητών.
* Έλεγχος νομιμότητας όλων των αδειών οικοδόμησης (κυρίως σε ότι αφορά το συντελεστή κάλυψης και του ύψους της οικοδομής) ξεκινώντας από «σήμερα» και πηγαίνοντας προς τα πίσω. Πρόστιμα στους υπεύθυνους των παραβάσεων και κατεδάφιση (με έξοδα του παραβάτη) κάθε κτίσματος που υπερβαίνει το νόμιμο ύψος. Έλεγχος από ειδική επιτροπή «αδιάφθορων» της εφαρμογής του πολεοδομικού κανονισμού.
*Αναθεώρηση της ισχύουσας πολεοδομικής νομοθεσίας με σκοπό τη διεύρυνση του ακάλυπτου χώρου των οικοδομών και τη μείωση κατά έναν (τουλάχιστον) όροφο του ισχύοντος ύψους. Να πριμοδοτείται το κεραμίδι και γενικώς εκείνα τα αρχιτεκτονικά στοιχεία που αποπνέουν μια πολιτισμική - αισθητική συνέχεια των καλύτερων ημερών της ιστορικής αθηναϊκής φυσιογνωμίας.
* Πλακόστρωση και πεζοδρόμηση του οδικού δικτύου των περιοχών αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Απαγόρευση στάθμευσης ιδιωτικών αυτοκινήτων στο όρια των αρχαιολογικών χώρων προκειμένου να διευκολυνθεί η πρόσβαση των επισκεπτών
* Αύξηση της δεντροφύτευσης όσο και του χαμηλού πράσινου, και (υλική) ενθάρρυνση φύτευσης χαμηλών φυτών σε ταράτσες.
* Δωρεάν, εικοσιτετράωρη, συνεχούς ροής, λειτουργία όλων των μέσων μαζικής συγκοινωνίας.
* Ενθάρρυνση της χρήσης ποδηλάτου.
Ελπίζοντας ότι συμβάλλω σ’ έναν δημιουργικό διάλογο,
Κώστας Ζυρίνης
Εν Δήμω συνταλαίπωροι,
Εδώ και μερικές δεκαετίες, η Αθήνα, σαν ζωτικός χώρος, καταρρέει αισθητικά, οικολογικά, πολεοδομικά και κοινωνικά, μέσα σ’ ένα όργιο ανομημάτων που, σε τελευταία ανάλυση, γίνονται επ ωφελεία των πετρελαϊκών και κατασκευαστικών επιχειρήσεων, των αυτοκινητοβιομηχανιών, των τραπεζών, και όχι μόνο. Αυτή η κατάρρευση δείχνει ως μη αναστρέψιμη, κατατείνουσα σ’ ένα αναπόφευκτο "μπινγκμπάνγκ" τελικού (και τυφλού) αλληλοσπαραγμού.
Η συντριπτική πλειοψηφία των δημοτών της Αθήνας δεν πάει κόντρα σ’ αυτό το ρεύμα γιατί αυτή η ίδια πλειοψηφία είναι το ρεύμα. Μασουλάει το μαντζούνι της «κοινωνικής καταξίωσης» και δανείζεται από τις Τράπεζες για να καταναλώσει. Μόνο στην Αθήνα κυκλοφορούν δύο εκατομμύρια, διακόσιες χιλιάδες (2.200.000) αυτοκίνητα, χώρια τα δίκυκλα, και για κάθε εκατό (100) καινούργια που μπαίνουν στην κυκλοφορία, αποσύρονται αναλογικά μόλις τα δώδεκα (12). Αυτό σημαίνει πως, για την ώρα, κάθε όχημα αναλογεί σε 1,8 κατοίκους! Αλλά, από ένα σημείο και πέρα αρχίζει, έχει αρχίσει, ένας αδιέξοδος εμφύλιος: οριζοντίως για μια θέση στάθμευσης στο δρόμο, ή στο πεζοδρόμιο, και καθέτως για μια «θέση στον ήλιο» της κοινωνικής προβολής. Όσο για τα ΚΤΕΟ ο κόσμος το 'χει τούμπανο: με μια μίζα των 100 ευρώ «νομιμοποιείς» οποιοδήποτε ρυπογόνο σαράβαλο.
Ανάλογο μιζαδόρικο αίσχος συντελείται και με το «ευαγές ίδρυμα» γνωστό ως Πολεοδομία. Εννιά στις δέκα, περίπου, οικοδομές είναι παράτυπες και παράνομες. Είναι πολύ σπάνιο να καταγγελθεί μια πολεοδομική παράβαση, είτε γιατί επικρατεί μια συναντίληψη ωχαδερφισμού στη γειτονιά, είτε γιατί το πλέγμα της συνενοχής είναι (ακόμη και ψυχολογικά) διάχυτο. Αν, όμως, καταγγελθεί μια πολεοδομική παράβαση, θα πάει η πολεοδομία να ελέγξει, θα προτείνει κάποιες ψευτοαλλαγές στο παράνομο οικοδόμημα, θα εφαρμοστεί ο εθνικός θεσμός που χυδαϊστί αποκαλείται λάδωμα και.. ούτε γάτα ούτε ζημιά. Έτσι μπορούμε να διεκδικούμε τον χαρακτηρισμό μιας από τις πιο άσχημες και απάνθρωπες πόλεις του (λεγόμενου) πολιτισμένου κόσμου.
Το πρόβλημα με τον κωδικό «Αθήνα» είναι, για τους παραπάνω λόγους, κοινωνικό και πολιτικό κυρίως, παρά στενά δημοτικό.
Φιλοδοξώντας σε μια μικρή συμβολή στον τομέα των προτάσεων θα επιχειρήσω να συνοψίσω μερικές. Τις έτσι κι αλλιώς αυτονόητες:
* Πραγματική και όχι μαϊμού απαγόρευση της κυκλοφορίας ιδιωτικών αυτοκινήτων στον μικρό δακτύλιο για όλες (και τις 365) μέρες του χρόνου. Εξαιρουμένων των οχημάτων των κατοίκων του δακτυλίου, εκείνων της τροφοδοσίας, των δημόσιων υπηρεσιών, των νοσοκομειακών και ιατρικών οχημάτων.
* Εφαρμογή γενικού δημοτικού τέλους για την στάθμευση ιδιωτικών αυτοκινήτων σ' όλο το πολεοδομικό συγκρότημα του Δήμου της Αθήνας, εκτός, φυσικά, των ιδιωτικών χώρων (γκαράζ, ιδιωτικά οικόπεδα, ακάλυπτους κλπ) και περιοχών χαρακτηρισμένων ως «ελεύθερων».
* Μόνιμη προτεραιότητα στο δικαίωμα στάθμευσης μπροστά στις προσόψεις κατοικιών και εργασιακών χώρων, (έναντι πάγιου δημοτικού τέλους) σε σημασμένη θέση, πρέπει να έχουν τόσο οι μόνιμοι κάτοικοι των κτηρίων αυτών όσο και οι εργαζόμενοι των επιχειρήσεων της συγκεκριμένης πρόσοψης κατ' αναλογία χώρου-ατόμων.
* Γερανός, εκτοπισμός και τσουχτερό πρόστιμο για τα οχήματα (πλην νοσοκομειακών και άλλων χαρακτηρισμένων ως άμεσης κοινωνικής ανάγκης, εννοείται) που σταθμεύουν πάνω σε πεζοδρόμια, μπροστά σε πρόσβαση αναπηρικού αμαξιδίου και, γενικώς, σε λιγότερα των πέντε μέτρων από την κορυφή της πραγματικής ή νοητής γωνίας του κάθε δρόμου.
* Εκτεταμένη πεζοδρόμηση σε πολλές, και κυρίως παλιές, περιοχές ιδιοκατοίκησης (με καθόλου ή λίγες λιανικές επιχειρήσεις) και, βεβαίως, σημασμένη προτεραιότητα στάθμευσης στους μόνιμους κατοίκους της περιοχής.
* Επέκταση της ενοποίησης και ενιαιοποίησης των αρχαιολογικών χώρων και χρήση ιππήλατων αμαξών και βαγονέτων για τη διακίνηση περιηγητών.
* Έλεγχος νομιμότητας όλων των αδειών οικοδόμησης (κυρίως σε ότι αφορά το συντελεστή κάλυψης και του ύψους της οικοδομής) ξεκινώντας από «σήμερα» και πηγαίνοντας προς τα πίσω. Πρόστιμα στους υπεύθυνους των παραβάσεων και κατεδάφιση (με έξοδα του παραβάτη) κάθε κτίσματος που υπερβαίνει το νόμιμο ύψος. Έλεγχος από ειδική επιτροπή «αδιάφθορων» της εφαρμογής του πολεοδομικού κανονισμού.
*Αναθεώρηση της ισχύουσας πολεοδομικής νομοθεσίας με σκοπό τη διεύρυνση του ακάλυπτου χώρου των οικοδομών και τη μείωση κατά έναν (τουλάχιστον) όροφο του ισχύοντος ύψους. Να πριμοδοτείται το κεραμίδι και γενικώς εκείνα τα αρχιτεκτονικά στοιχεία που αποπνέουν μια πολιτισμική - αισθητική συνέχεια των καλύτερων ημερών της ιστορικής αθηναϊκής φυσιογνωμίας.
* Πλακόστρωση και πεζοδρόμηση του οδικού δικτύου των περιοχών αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Απαγόρευση στάθμευσης ιδιωτικών αυτοκινήτων στο όρια των αρχαιολογικών χώρων προκειμένου να διευκολυνθεί η πρόσβαση των επισκεπτών
* Αύξηση της δεντροφύτευσης όσο και του χαμηλού πράσινου, και (υλική) ενθάρρυνση φύτευσης χαμηλών φυτών σε ταράτσες.
* Δωρεάν, εικοσιτετράωρη, συνεχούς ροής, λειτουργία όλων των μέσων μαζικής συγκοινωνίας.
* Ενθάρρυνση της χρήσης ποδηλάτου.
Ελπίζοντας ότι συμβάλλω σ’ έναν δημιουργικό διάλογο,
Κώστας Ζυρίνης
Ενδιαφέρουσες προτάσεις σχηματίζουν το αυτονόητο νομίζω, αλλά απέχουν πολύ από την κατάσταση που βιώνουμε στην πόλη.
ΑπάντησηΔιαγραφήçok güzel bir site.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω οι πραγματικοί περιπατητές αυτής της πόλης χωρίς χελιδόνια, είναι οι καταλληλότεροι παρατηρητές των στραβών και ανάποδων. Οι περισσότεροι αγνοούμε την θέση της αρχαίας Πνύκας ή δυσκολευόμαστε να προσπελάσουμε χώρους πρώην δημόσιους σχεδόν χτυπημένους από "ανάπτυξη" σαν το Γουδή και το πάρκο Ελευθερίας. Ειλικρινά ήθελα αρμόδιους υπαλλήλους μας στο ΥΠΕΧΩΔΕ ΝΑ ΑΠΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ για την αναδάσωση στη Πάρνηθα, τη δερνδροφύτευση στο Δέλτα, στο Ελληνικό, στο Αττικό πάρκο, στο Ποικίλο όρος και στο τσιμεντοστρωμένο από τον Κυριακού πεδίο του Αρεως.Είναι γνωστές οι μελέτες για τα μικροσωματήδια που κάνουν το αναπνευστικό των Βριλλησίων,Αμαρουσίου ,Νέας Φιλαδέλφειας βίο αβίωτο. Οι περηπατητές ξέρουν ότι η πόλη Κρόνος τρώει τα παιδιά της.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραία όλα αυτά που προτείνεις αλλα σε μια πόλη που φιλοξενεί τον μισό πλυθισμό του κράτους η εφαρμογή τους είναι ουτοπία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνας σεισμός θα την σώσει μόνο και λυπάμαι αν φαντάζω κυνική.Μια βόλτα με το google earth και μια σύγκριση με άλλες πόλεις θα επαληθεύσει το χάλι μας.
Μόλις γύρισα από το Ψυχικό και την Εκάλη για δουλιές και υποχρεώσεις, εκεί βλέπεις μιαν άλλη πόλη σε πιάνουν τα αρθριτικά από την νυχτερινή υγρασία,σούρχεται να κελαηδίσεις σαν τους τοπικούς "μπούφους" δεν κάνεις τσιγάρο για να ρουφήξεις ανάσες. Μας έμαθαν να φυτοζωούμε, να στριμοχνώμαστε σε κουτιά ,χαζέυοντας κουτιά του σαλονιού μας, την τιβι, μας εξόρισαν τις γιαγιάδες από την ζωή μας. Που είναι η "βουλή" του Ζαππείου, οι χοροί στο Αίγλη, τα τοπικά γλέντια στη Νίκαια και την Αμφιάλη,το γειτονικό στο Περιστέρι,το κοτσομπολιό στη Λαμπρινή,το πέταμα χαρταετού στο Χαίδάρι; Υπάρχει αντίσταση των πολιτών πιά ζητούν πολιτιστικό κέντρο στην αγορά της Κυψέλης, υπογειοποίηση των γραμμών στο Ρούφ,να συμαζευτεί η λυματολάσπη από Ψυτάλεια που ευωδιάζει Πέραμα και Δραπετσώνα,οι κληρονόμοι Νάστου στην Ηλιούπολη να φτυστούν δημοσία δαπάνει και οι εμπρηστές της Πεντέλης να καταραστούμε τα κοτέτσια τους με μούφα και μουχρίτσα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν κ. Σουφλιά μου, ο κύριος Γιώργος Μπόμπολας φυτεύει πιό πολλά δένδρα στον Υμηττό απο σας και τον κ. παλιώτερο Λαλιώτη, αυτόν οφείλουν οι πολίτες να καταστήσουν ΥΠΟΥΡΓΟ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟς.
ΓΙΑΤΊ ΣΤΟ ΒΈΛΓΙΟ γίνεται αλλαγή συντελεστού κάθε 150 και βάλε χρόνια, γιατί στο Παρίσι και την Πράγα σώζουν τα διατηρητέα τους γιατί όλοι οι πρώην Ανατολικοί συνταξιδιώτες μας στην τρέλλα του άστεως έχουν την κουλτούρα του πάρκου, της ντάμας στο παγκάκι, της συνάντησης στο παζάρι, στο μπεζεστένι, στο τοπικό πανηγύρι;
Ας απαιτήσουμε γλάστρες στο μπαλκόνι μας από τον εαυτό μας, άντε και το κλαδεμα στο χωράφι όποιος μπορεί σαββατοκύριακο και μετά ας ξετινάξουμε τον Νικήτα να φυτέψει κάθε αδόμητο χώρο των Αθηνών αλλιώς θα εισπράξει ότι οργή συσσωρεύεται από τον Πλυτά και δώθε.
Οι αφορισμοί ένας σεισμός μας σώνει είναι ανεύθυνοι όταν η επίσημη πολιτεία Κώστα μου απαγορεύει τις καταγγελίες πολεοδομικών ατασθαλιών "αν δεν υφίσταται έννομο συμφέρον"
Ετσι κάθε εργολάβος χτίζει 2 παράνομους ορόφους, πλουτίζει και κάποιοι ηλίθιοι "ιδιοκτήτες" διαπιστώνουν κάποτε ότι δεν έχουν νόμιμους τίτλους ιδιοκτησίας. Α ρε τρίτση εσύ έπαθες το εγκεφαλικό νωρίς
ΙΣΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΤΟΥ ΤΡΙΤΣΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήΙΣΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝΕ ΚΑΠΟΙΟΙ ΤΗΝ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΟΛΙΓΩΡΙΑΣ ΤΟΥΣ
ΙΣΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ
Στο τομέα αυτοδυναμία με αυτοκίνητο μας διέπει ένας άκρατος αυτοκτονικός ιδεασμός. Δεν ελέγξαμε εισαγωγές, αποτύχανε στη πολιτική μεταχειρισμένων, ενεξέλεκτα τα ανταλλακτικά, δεν ξέρουμε να οδηγούμε, σκοτονώμαστε μόνοι μας ή πατάμε τα παιδιά μας (μια βόλτα στα ορθοπεδικά του Παίδων σας πείει περί αυτού) και τα θέλουμε ακόμα και για καφέ στο Θησείο. Οι "πρωτοπόροι" διαφημιστές ονειρεύονται γελοίες διαφημίσεις με βόλτα με ελικόπτερο που φέρνουν αναγούλα για το εν λόγω ψαροφαγείον,το ποδήλατο 1% της χρήσης έναντι 30% στην Ευρώπη αποτελεί σάλτο μορτάλε στη ζούγκλα των Αθηνών.... Ο παραλιακός ποδηλατόδρομος τον θυμάστε θα τον έκανε κάποιος εξ Εσπερίας (δίκην γιοφυριού Αρτης).Τα κυκλοφοριακά πάρκα τα θυμάστε τα παιδιά μεγάλωσαν και δεν τα είδαν.Οι χώρες προοδεύουν η ραστώνη των διοικούντων εξαντλείται στην εργοληπτική ικανότητα του κου Γιώργου, ντροπή Βωβέ Αγιοστραντίτη Σαραντόπουλε και λοιποί "υφυπουργοί" βλέπω ακόμα τον Φιλοππάπο πράσινο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣα δε ντρεπόμαστε Νικήτα,δώστε πάρκα στο λαό ή φοβάστε τις συναθροίσεις εντός του κουτιού και άνω των 3 ατόμων;;
Καλησπέρα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜερικά μόνο προτεινόμενα μέτρα (κάποια από τα οποία ελήφθησαν σε άλλες πόλεις και μπορούν είτε εύκολα είτε λιγότερο εύκολα να υιοθετηθούν και από τους εδώ υπευθύνους):
1. Περισσότερες στάσεις μετρό. Δυόμισυ γραμμές με περιορισμένο αριθμό στάσεων δεν δικαιολογούν καν την ονομασία του μέσου (εκ του metropoilitan) και αποτελούν αντικίνητρο χρήσης του μέσου.
2. Επέκταση του μετρό (δεν καταλαβαίνω γιατί να μην υπάρχει π.χ. στάση στην ταλαιπωρημένη από συμφόρηση Ιπποκράτους μεταξύ των στάσεων Αμπελόκηποι και Πανεπιστημίου).
3. Κίνητρα για μετακίνηση περισσότέρων των 2 ατόμων με το ίδιο όχημα (π.χ. με αποκλειστική χρήση λωρίδας ταχείας κυκλοφορίας όπως από προηγούμενες δεκαετίες εφαρμόσθηκε και με σχετική επιτυχία στην Καλιφόρνια).
4. Μέτρα κατά της ηχορρύπανσης (ακόμη και αν δεν πρόκειται για φοροαπαλλαγές προκειμένου για απόκτηση λάστιχων τροχών αντιηχορρυπαντικής τεχνολογίας όπως στη Δανία, τουλάχιστον να επιβληθούν πρόστιμα για το κορνάρισμα που θυμίζει... Καλκούτα, μια πόλη όπου το "Horn Please" είναι γραμμένο πίσω από κάθε Δ.Χ όχημα).
5. Φορολογική μπόνους τύπου tax credit σε όσες οικογένειες δεν διαθέτουν αυτοκίνητο.
6. Επιτέλους, συνειδητοποοημένους ψηφοφόρους και όχι πρόβατα που ψηφίζουν με κομματικά κριτήρια δημάρχους "φούσκες" που αποδεινύονται κατά κανόνα αποτυυχημένες.
7. Οι "τριτοκοσμικοί" Βραζιλιάνοι που έχουν φτιάξει (π.χ. στο Ρίο) λωρίδες ειδικά για περιπατητές, τζόγγερς και σκέητ ρόλλερς είναι "καθυστερημένοι" και εμείς (της ευρωζώνης κατά τα άλλα) οι έξυπνοι που δεν διαθέτουμε καν λωρίδες για ποδήλατα;
8. Προκαταβολικά συγνώμη για το μη πολιτικώς ορθό εύφος του επιχειρήματος, αλλά ακόμη και οι Αλβανοί έχουν αρχίσει να ξεπερνούν το σύμπλεγμα του πεινασμένου που έφαγε μια μπουκιά ψωμί για δεύτερο αυτοκίνητο και δεύτερο κινητό.
9. Και μιας κι ο λόγος για Ψυχικό. Προκαλεί τουλάχιστον αγανάκτηση το θέαμα των άδειων παράδρομων (για την... "ησυχία" των μερικών εκατοντάδων ντόπιων) σε κοντράστ με την πηγμένη Κηφισίας που ταλαιπωρεί καθημερινώς εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες. Μου θυμίζει "παλιές καλές εποχές" με την απαγόρευση κυκλοφορίας έξω από το μέγαρο του Μπέημπυ Ντοκ στο Πορτ Ω Πρενς...
Η Αθήνα δεν σώζεται , εκτός κιάν ως διά μαγείας, διαλυθεί όλος ο κρατικός ιστός, και επανδρωθεί με έντιμους,εκπαιδευμένους και θαρραλέους πολίτες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘέλω να πω, πως ακόμα κιάν 4 εκατομμύρια αθηναίοι βρεθούν με ποδήλατο,θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν στην ίδια αυθαιρετούπολη.
Με καινούρια δεντροφυτεμένα πεζοδρόμια και πλατείες,
τάξη στους δρόμους και στα φανάρια,
αλλά και με δεκαδες πολεοδομίες να τα παιρνουν,δεκαδες υπηρεσίες να τα τρώνε απο πρόεδρο εως κατώτερο προσωπικό, και δεκάδες πολιτικούς να λενε ηλιθιότητες -στην καλύτερη περίπτωση-, και όμως να ξαναψηφίζονται.
δ
@zalmoxis
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαίριες και ζυγιασμένες οι προτάσεις σας, ειλικρινά πνεύμα πρακτικό θέλουμε.
@ Δημητρα μας έχεις συχτηρίσει από καιρό, καβάτζοσες την όμορφη Πίνδο και δεν μας δίνεις μεροκάματο ....να σαλαγήσουμε πρόβατα ή να αρμέξουμε μελίσσια!Την τύφλα μας στην Αθήνα την ξέρουμε, τους κομματικούς στρατούς που βολεύονται με τα δικά μας τέλη τα ξέρουμε. Ανταποδοτικά τέλη προσμένουμε. Τον άλλο μήνα σου έχω μια Πινδιότικη έκπληξη, μάζεψε στοιχεία για τον τρελλό γιατρό στους Καλαρρύτες που πήγαν το 1984 να τον φάνε οι Βλάχοι.....
προς Διόνυσον
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι τι να σας κάνω πασάκες μου;
Ψέμματα να πω;
Ανταποδοτικά τέλη ουδέποτε θα πάρετε.
Πάντως από άλλον όμορφο τόπο προέρχομαι και μεγάλωσα, και σέ άλλον όμορφο τόπο επέλεξα να την κάνω αφήνοντας την Αθήνα.
Με Πίνδο καμμία σχέση,παρότι κοντά και πηγαινοέρχομαι όποτε μπορώ.
Δυστυχώς δεν είχα καβάτζες σαυτή τη ζωή.
δ
υ.γ υπάρχουν και χειρότερα απο τον παράδεισο των Καλαρρυτών,
ας πούμε Κράψη-Ανατολική Ιωαννίνων,δίχως ρεύμα και νερό .
Ax μου θύμισες την Ανατ. Κράψη, έτρεχα με 10 υπερβολική ταχύτητα κάταγμα κεφαλής περόνης Δε, βρήκα ένα βοσκό να μου βάλει μπρός την Yamaha και με καρφωτές ταχύτητες πήγα 80 χλμ ως το Μουργκάνι και άλλα τόσα άσφαλτος ώς το παραθύρι των Ορθοπεδικών του παλιού Χατζηκώστα. Χτύπησα το τζαμάκι και άφωνος έκανα σήμα στα παιδιά για να με παραλάβουν. Τι έχω κάνει ο ερμος μου ΄θμισες και τα αιδόνια στο Προσήλιο. Χωρίς ρεύμα σύνηθες αλλά χωρίς νερό εκπλήσσομαι...
ΑπάντησηΔιαγραφή10 χιλιόμετρα υπερβολική ταχύτητα ....σε κατσικόδρομο με πολλά νεροφαγώματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν έχουν περάσει πολλές μέρες, που η διεύθυνση πρασίνου του Δήμου Αθηναίων ξερίζωσε τις νερατζιές από την οδό Κανάρη, με το πρόσχημα ότι είχαν γεράσει για να φυτέψει δενδρύλλια άοσμα, ανούσια, διακοσμητικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιάβασα πολλές αντιδράσεις και από τους πολέμιους του ξεριζώματος και από τους υπερασπιστές του, των οποίων προΐσταται ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Μοσχονάς, γνωστός για τα εύκολα ξεριζώματα του πράσινου της Αθήνας.
Τα επιχειρήματα περιελάμβαναν όλα τα προτερήματα της νερατζιάς και όλα τα προτερήματα του ανούσιου αντικαταστάτη της. Ολα εκτός από ένα: Οτι κάθε Ανοιξη, εδώ και δεκάδες χρόνια, μέσα στην πνιγμένη στη σκόνη, στα σκουπίδια, στο καυσαέριο, στη μιζέρια, στο γαμοσταυρίδι της καθημερινής βίας στους δρόμους, μία αιθέρια μυρωδιά απλώνεται στην πόλη. Των ανθών της νερατζιάς. Μια ευωδιά απλώνεται για να θυμίσει στους σερνάμενους Αθηναίους τη φύση τους και την ομορφιά της, που έχουν προ πολλού απαρνηθεί.
Οταν τα γερμανικά στρατεύματα μπήκαν στην Αθήνα το 1941, την Ανοιξη, οι άμαθοι στρατιώτες της Βέρμαχτ ξεπάτωσαν τις νερατζιές από τους καρπούς τους, νομίζοντας ότι είναι πορτοκάλια!
Σήμερα τις ξεπατώνουν Ελληνες από τις ρίζες τους, νομίζοντας ότι είναι διακόσμηση. Η πόλη και τότε και τώρα έχει, απλώς, παραδοθεί σε βαρβάρους.
Σήμερα το μεσημέρι (ΣΆΒΒΑΤΟ)παραδίπλα από την Κανάρη η φιλαρμονική του Δήμου Αθηναίων έπαιζε το εωθΙνόν, τον κακό μας και τον ψυχρό, Νικήτα άσε τις παράτες και την προβολή μπροστά στις κάμερες(ως συνοδός ιερών φλογών) ο κόσμος του λεκανοπεδίου ζητάει πράσινο, έχεις ανθρώπους έχεις χρήμα,ότι ώρα θέλεις εθελοντές τσακίσου και φύτεψε, όχι ξερίζωμα στον τσιμεντούπολη ΜΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο καυσαέριο των αυτοκινήτων θέλει ζωντανά πλατύφυλλα να πολεμηθεί θέλει φιλοσοφία;;;;;
καιρός
ΑπάντησηΔιαγραφήέχει κιάλλο πλεονέκτημα η νερατζιά.
Κάνει νεράτζια.
Και το νεράτζι βρίσκεται ακριβώς τη στιγμή που το χρειάζεσαι στο χέρι σου.
εγώ έτσι τις θυμάμαι τις νερατζιές της αθήνας.
δ