Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2012

Δώστε πολιτική και γραμματειακή υποστήριξη στους Οικονομικούς Εισαγγελείς.

Αφήστε τον Πεπονή να βάλει φυλακή τους απατεώνες και τους κλέφτες.
Ο έλεγχος του πόθεν έσχες και ο Όργουελ

TOY ΑΓΓΕΛΟY ΚΟΥΡΟY*
Είμαστε πλέον ήρωες (ή καλύτερα αντιήρωες) του μυθιστορήματος 1984 του Όργουελ. Τα ΜΜΕ δεν αφήνουν καμία ευκαιρία για να μην μας εμπλέξουν στις σελίδες του ανατριχιαστικού μυθιστορήματος. Ακόμα και οι πιο αντι-μυθιστορηματικές έννοιες, όπως το πόθεν έσχες, γίνονται στοιχείο οργουελικής προπαγάνδας. Σύμφωνα λοιπόν με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Γ. Στουρνάρα και Αντ. Μανιτάκη, θα γίνει διασταύρωση των στοιχείων των φυσικών προσώπων που αμείβονται από το Δημόσιο, προκειμένου να εντοπιστούν αυτοί που, ενδεχομένως, αποφεύγουν να δηλώσουν τα εισοδήματά τους. Αυτή η διασταύρωση βαφτίστηκε από τις κυβερνητικές εφημερίδες (όπως το Βήμα) έλεγχος πόθεν έσχες στους δημοσίους υπαλλήλους. Και αρκετοί από αυτούς που ανάρτησαν σχόλια στα site των εφημερίδων επιχαίρουν με σχόλια του τύπου “μπράβο, να τα πιάσετε τα λαμόγια” κ.τ.λ. Έτσι, φαίνεται, βλέπουν οι βολεμένοι του συστήματος τον έλεγχο του πόθεν έσχες. Να ξεπέσει σε καρικατούρα, για να τη γλιτώσουν πάλι οι ίδιοι.
Τα ερωτήματα που θα θέσουμε όμως είναι απλά:
* Τι σχέση έχει η παραπάνω απόφαση για τη διασταύρωση των στοιχείων με τον έλεγχο του πόθεν έσχες;
* Ακόμα όμως και αν είχε, ο έλεγχος του πόθεν έσχες από τους δημοσίους υπαλλήλους θα ξεκινήσει; (Έλεος πια!).


* Ποιο είναι τα θεσμικό πλαίσιο για τον έλεγχο του πόθεν έσχες; Ποια η διαδικασία και ο κανονισμός του ελέγχου, ποιοι θα τον διενεργήσουν, ποιες είναι οι ποινές για όσους δεν μπορούν να δικαιολογήσουν την περιουσία τους;
Τίποτα από όλα αυτά δεν υπάρχει. Με κάτι τέτοιες τουφεκιές στον αέρα απλώς θα περνάει ο καιρός, ώστε να κερδίζεται χρόνος για να προστατευτούν τα κλεμμένα χρήματα σε θυρίδες απίθανων χωρών. Και το πολύ-πολύ να πιάνονται κάποια μικρά ψάρια για τα μάτια του κόσμου.
Αν είναι να ξεκινήσει τέτοιος έλεγχος, θα πρέπει να ξεκινήσει από τους εξής:
* Διευθυντές, συμβούλους και μέλη Διοικητικών Συμβουλίων Α.Ε. και ΕΠΕ
* Εργολάβους δημοσίων έργων και κατασκευαστές
* Το σύνολο των πολιτικών προσώπων στην περίοδο της μεταπολίτευσης
* Όλους όσοι μετέφεραν μεγάλα χρηματικά ποσά εκτός χώρας τα τελευταία 10 χρόνια
* Καναλάρχες και (μεγαλο)δημοσιογράφους
* Στελέχη τραπεζικών ιδρυμάτων και χρηματιστηριακών εταιρειών
* Υψηλόβαθμα στελέχη της δημόσιας διοίκησης (διευθυντές, σύμβουλοι, γενικοί γραμματείς υπουργείων κ.λπ.) και δημόσιους υπαλλήλους σε θέσεις ελέγχου ή σε θέσεις προμηθειών
* Ελεύθερους επαγγελματίες.
Το κριτήριο ενός τέτοιου ελέγχου δεν μπορεί παρά να είναι το εξής ένα: Κάθε αλλαγή της περιουσιακής κατάστασης των φορολογουμένων πρέπει να δικαιολογείται από τα εισοδήματά τους όπως αυτά αποτυπώνονται στις ετήσιες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος.
Ξεχνάμε εύκολα φάτσες από επιχειρηματικά βραβεία....


Η εναρκτήρια διαδικασία αυτού του ελέγχου δεν μπορεί παρά να είναι: Με ειδική φορολογική δήλωση οι πολίτες αποτυπώνουν το σύνολο της περιουσίας τους, κινητής ή ακίνητης μορφής, που κατέχουν σε οποιαδήποτε χώρα. Αυτή η φορολογική δήλωση αντικαθιστά οποιαδήποτε υπάρχουσα δήλωση «πόθεν έσχες». Περιουσιακά στοιχεία που δεν δηλώθηκαν και ανακαλύπτονται σε μεταγενέστερο έλεγχο κατάσχονται υπέρ του Δημοσίου.
Απλά πράγματα για όποιον πραγματικά θέλει.
Από την άλλη μεριά όμως, δεν πρέπει να έχουμε καμία ψευδαίσθηση ότι ο έλεγχος του πόθεν έσχες θα απαντήσει στα άμεσα προβλήματα χρηματοδότησης της ελληνικής οικονομίας και ιδίως στην ανάγκη εξεύρεσης πόρων για την αλλαγή του παραγωγικού και αναπτυξιακού προτύπου της Ελλάδας. Ο έλεγχος πόθεν έσχες θα είναι μια μακρόχρονη διαδικασία, ενταγμένη στις τυπικές διαδικασίες του δημόσιου ελεγκτικού έργου με -αναγκαστικά- απροσδιόριστο όφελος. Ο έλεγχος του πόθεν έσχες δεν έχει σχέση με τη ανάγκη φορολόγησης του συσσωρευμένου πλούτου, καθώς η φορολόγηση του συσσωρευμένου πλούτου δεν έχει, αναγκαστικά, σχέση με την έννοια της δικαιοσύνης, όπως την εκλαμβάνουν όσοι αναφέρονται στον έλεγχο του πόθεν έσχες.
Αναπαράσταση του Ιερού της Νέμεσις στη Ραμνούντα Αττικής.


 Η φορολόγηση του συσσωρευμένου πλούτου είναι απλώς μια αναγκαιότητα για την επιβίωση και την αναπαραγωγή των εργαζόμενων αυτής της χώρας. Εμπίπτει σε αυτό που ονομάζεται “λόγοι δημοσίου συμφέροντος” και με αυτό το πλαίσιο πρέπει να εφαρμοστεί. Η Γερμανία, π.χ., όταν μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο δήμευσε το 50% της περιουσίας των Γερμανών με καταθέσεις άνω των 100.000 μάρκων, δεν επικαλέστηκε όρους δικαιοσύνης, αλλά αναγκαιότητας. Το ίδιο πρέπει να συμβεί και στην Ελλάδα.

* Ο Άγγελος Κούρος είναι οικονομολόγος

4 σχόλια:

  1. «Το ΣΔΟΕ διέρρευσε στον τύπο την απορία του για το τι απέγινε ο ψηφιακός δίσκος με τους 1991 Έλληνες καταθέτες στην τράπεζα HSBC Ελβετίας – από την περίφημη λίστα Φαλτσιάνι που αφορούσε μόνο ένα κεντρικό κατάστημα στην Γενεύη-, ο οποίος παραδόθηκε το 2010 από την τότε υπουργό Οικονομικών της Γαλλίας κα Κριστίν Λαγκάρντ (νυν επικεφαλής του ΔΝΤ), επίσημα και μέσω της διπλωματικής οδού, στον τότε υπουργό των Οικονομικών Γιώργο Παπακωνσταντίνου. Με βάση αυτή τη λίστα πολλές ευρωπαϊκές χώρες υποχρέωσαν 22.000 φορολογούμενούς τους να πληρώσουν πάνω από 10 δισ. ευρώ σε φόρους, από μαύρα χρήματα τα οποία είχαν κρύψει στην Ελβετία. Νομικές πηγές στη Γενεύη επέμεναν ότι έως το 2010 οι Ελληνες πελάτες ήταν, μετά τους Αραβες, η δεύτερη πολυπληθέστερη ομάδα». Άραγε η λίστα Φαλτσιάνι δεν είχε και Κύπριους κρυφοκαταθέτες; Ζητήσατε από την Λαγκάρντ να δώσει και τους δικούς σας;
    «Φορολογικά έσοδα ύψους 11,2 δισ. ευρώ χάνει κάθε χρόνο το Ελληνικό Δημόσιο από τη φοροδιαφυγή των ελεύθερων επαγγελματιών αποκαλύπτει μελέτη ομάδας ελλήνων ερευνητών με επικεφαλής την Μαργαρίτα Τσούτουρα, επίκουρο καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο και τον Νικόλαο Αρταβάνη, μεταπτυχιακό φοιτητή του Πανεπιστημίου Virginia Tech, η οποία παρουσιάστηκε στο Οικονομικό Επιμελητήριο. Συγκέντρωσαν στοιχεία από τις τράπεζες στην Ελλάδα για τα εξυπηρετούμενα δάνεια και για τις πιστωτικές κάρτες γιατρών, δικηγόρων, μηχανικών, εμπόρων, επιδιορθωτών, κ.α. και διαπίστωσαν ότι τα χρήματα για τις σχετικές πληρωμές έφταναν μέχρι και το 152% του εισοδήματος που δηλώνανε στην εφορία.» Να τρελαίνομαι ή όχι; Δηλαδή μόνο από το 2007 εάν δηλώνανε το πραγματικό τους εισόδημα θα είχανε μαζευτεί 45 δις. ευρώ! Όχι μνημόνιο δεν θάχαμε, αλλά θα αγοράζαμε και την μισή Γερμανία για να μας πληρώναν νοίκια! Εσείς ανοίξατε κουβέντα για τα εισοδήματα των ελεύθερων επαγγελματιών σας; Και συνέδεσέ το με το παρακάτω:
    «Το ΣΔΟΕ έχει στη διάθεσή του λίστα με 54.000 Ελληνες που μετέφεραν καταθέσεις τα έτη 2009, 2010, 2011 από τις τράπεζες της Ελλάδας στις τράπεζες της Αγγλίας, της Ελβετίας, της Κύπρου, του Λιχτενστάιν, της Σιγκαπούρης, της Γερμανίας και άλλων χωρών και από την έρευνα προκύπτει ότι το συνολικό ποσό που μεταφέρθηκε ανέρχεται στα 22 δισ. ευρώ. Τα μισά από αυτά θεωρούνται σίγουρα αδήλωτα στην εφορία». Μιλάμε εδώ για φανερές κι όχι κρυφές μεταφορές με σακούλες και βαλίτσες. Οι δικοί σας αδερφέ, το ψάξατε που το χώνουν το χρήμα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το βράδυ της 29-09-12 γίναμε μάρτυρες μιας πρωτοφανούς αυθαιρεσίας από την πλευρά του ΕΟΠΥΥ και της ΗΔΙΚΑ, με αποτέλεσμα τα φαρμακεία όλης της χώρας να μην ξέρουν πως να συμπεριφερθούν απέναντι στους ασφαλισμένους και πως θα εντάξουν τις συνταγές του τελευταίου τριήμερου του Σεπτέμβρη στα προγράμματά τους.
    Η αυθαιρεσία αφορά την ξαφνική ενεργοποίηση στο σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης της τιμής αναφοράς σε όλες τις δραστικές ουσίες.
    - Αν είναι δυνατόν, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση να ενεργοποιείται το σύστημα τρεις ημέρες πριν την επίσημη έναρξη!
    - Αν είναι δυνατόν, η ΗΔΙΚΑ να ενεργοποιεί πρόωρα το σύστημα ταυτόχρονα με την ανακοίνωση του ΕΟΠΥΥ, η οποία ορίζει ότι η έναρξη εφαρμογής είναι στις 1-10-12!
    - Αν είναι δυνατόν, ο ΕΟΠΥΥ να μην έχει ενημερώσει τουλάχιστον 10 μέρες πριν για τις συγκεκριμένες αλλαγές!
    - Αν είναι δυνατόν, να μην έχουν ειδοποιηθεί προηγουμένως και ενημερωθεί για τις τιμές, οι εταιρείες με τα προγράμματα διαχείρισης φαρμακείων!
    - Αν είναι δυνατόν, παραπλανητικά να εξαγγέλλεται η υποχρεωτική συνταγογράφηση της δραστικής και να αποκρύπτεται σκοπίμως ότι η επιλογή του γιατρού θα είναι δεσμευτική με την εμπορική ονομασία και θα συνεχίσει το πανηγύρι της διαπλοκής!
    - Αν είναι δυνατόν, να μην γίνεται αντιληπτό ότι με τέτοιου είδους ρυθμίσεις στραγγαλίζεται η Ελληνική φαρμακοβιομηχανία και ότι θα γεμίσουν τα ράφια των φαρμακείων με εκατοντάδες γενόσημα ίδιας δραστικής ουσίας! Αυτό πως λέγεται σπατάλη ή εξορθολογισμός των δαπανών υγείας;
    - Αν είναι δυνατό, ενώ ήταν ενήμερα μέλη της διοίκησης του ΠΦΣ να μην έχουν διαμαρτυρηθεί και να μην έχουν ενημερώσει τουλάχιστον τα μέλη του Δ.Σ!
    - Αν είναι δυνατόν, ενώ επίκειται περαιτέρω μείωση ποσοστού Κέρδους κάτω του 15%, εμείς να λιβανίζουμε τις κυβερνητικές επιλογές!
    - Αν είναι δυνατόν, να μην δίνεται πίστωση χρόνου για την εξάντληση του στοκ των φαρμακείων, στην επικείμενη μείωση τιμών!
    - Αν είναι δυνατόν, αυτοί που επικαλούνταν την κοινωνική αλληλεγγύη στην διάρκεια των κινητοποιήσεων, τώρα τεχνηέντως να επιχαίρουν με την δραστική αύξηση της δαπάνης των ασφαλισμένων, λόγω τιμής αναφοράς, σε επίπεδα του 50-60%!
    Οι μέθοδοι των αυθαιρεσιών, των απειλών, των εκβιασμών, των απεργοσπασιών, των πραξικοπημάτων, των αιφνιδιασμών όταν αρχίζουν να γίνονται καθημερινότητα τότε δεν έχουν τελειωμό. Δυστυχώς βρισκόμαστε σε αυτήν την κατάσταση και οι ευθύνες είναι πολύ συγκεκριμένες. Έτσι όπως πάμε το βαρέλι δεν έχει πάτο. Σταματήστε τα παιχνίδια στις πλάτες των φαρμακοποιών, αυτούς που εδώ και καιρό σηκώνουν το βάρος της φαρμακευτικής περίθαλψης και η μόνη ανταμοιβή τους είναι ο χλευασμός και ο εμπαιγμός.
    Αγαθόπουλος Δημήτρης
    Μέλος της Διοίκησης του ΠΦΣ
    Πρόεδρος του Φ.Σ. Κιλκίς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η ΖΩΉ με την ταξική της πάλη και η ιστορική μνήμη είναι μια διελκυνστίδα, αυτοί τραβάνε για το παντεσπάνι τους ΕΜΕΙΣ για το ψωμί μας.Ξεθώριασαν το σοσιαλιστικό όνειρο όμως δεν θα μας κάνουν να συμβιβαστούμε με την καπιταλιστική κανιβαλική κοινωνία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σε αυτό το μικρό τόπο μπορείτε ευκολα να ξεχωρίσετε τους εθνικούς νταβατζήδες από τους εθνικούς μπεταντζήδες;;