Τρίτη, 17 Ιουνίου 2008

Μπαμπά μη τρέχεις.....


ΜΠΑΜΠΑ ΜΗΝ ΤΡΕΧΕΙΣ...

Θυμάστε την συγκινητική κλήση ζωής της δεκαετίας του 60 ή την τελευταία κλήση που σβήσατε μέσω γνωστού στην τροχαία; Θυμάστε με ανακούφιση την τελευταία επισφαλή σας προσπέραση , το τελευταίο σας μικροτρακάρισμα ήταν το ράδιο στη διαπασών ή σας απασχόλησε το κινητό σας; Το παιδί ή η λεγάμενη παρενόχλησαν την ανάπτυξη των εξαιρετικών αντανακλαστικών και των οδηγικών σας ικανοτήτων; Διαλέξατε το όχημά σας από τα άλογα ή την ασφάλεια του αμαξώματός του; Πόσες οικογένειες βρέθηκαν αλλού από ένα σκασμένο λάστιχο και σε πόσες στροφές σας πέταξε «ΕΞΩ» σε έναν ανάποδο δρόμο;
Αυτά και άλλα ερωτήματα οδηγικής συμπεριφοράς ρώτησε κάποτε μαζικά το BBC Εγγλέζους οδηγούς για να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι Εγγλέζοι οδηγοί είχαν συμπεριφορά τσομπάνη απέναντι στους πεζούς (σαν να σαλαγάει πρόβατα) ! και την γνωστή αναισθησία τους στη μέθη και την έλλειψη αναστολών που προκαλεί. Αυτοί έχουν 68 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους ανά έτος. Εμείς έχουμε 219 νεκρούς αντίστοιχα. Οι συνέπειες των βαρειών αντίστοιχων τραυματισμών έπρεπε να καθιστούσαν τα ασφαλιστικά μας ταμεία πρώτους χορηγούς προληπτικής ιατρικής (ανύπαρκτη στην Ελληνική πραγματικότητα) για την πληθώρα των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας και όμως η κινδυνολογία για την επικράτηση του θεού Μολώχ της ασφάλτου στηρίζεται στη ατομική απαιδεία και την συλλογική ανευθυνότητα.
Ζητείται ελπίς . Η ελπίδα είναι αγαπητή στους ανθρώπους και αχόρταγη στις συμφορές τους (Ευριπίδη Ιφιγένεια εν Ταύροις 414-415) Σε ατομικό επίπεδο βλέπουμε βελτίωση των οδηγικών μας συμπεριφορών. Τα παιδιά, μας θυμίζουν την ζώνη και ο τροχονόμος το ασφαλές κράνος. Αποτελέσματα δεν βλέπουμε μετρήσιμα γιατί η συλλογική προσπάθεια χωλαίνει. Σκόπιμη ακηδία και εγκληματική πολιτική αυτοκινητικής ασυδοσίας. Ο πρωθυπουργός το χαρακτήρισε έλλειψη κοινωνικού πολιτισμού. Αναρωτήθηκε άραγε ότι σε έναν επικίνδυνο δρόμο χωρίς διαχωριστικό η καμπάνα χτυπά για τον καθένα ...πένθιμα; Θέλουμε να ελπίζουμε. «Οι ελπίδες αυτών που σκέφτονται λογικά είναι πραγματοποιήσιμες, ενώ των ανόητων αδύνατες» ( Δημόκριτος Ανθ. Στοβ. ΡΙ 18) . Η καμπανιακή διεκδίκηση της ζωής μόνο θυμηδία και απογοήτευση μπορεί να προσφέρει. Τι συνηθέστερο για τους πολιτικούς μας η καλλιέργεια ψεύτικων ελπίδων. «Θεωρώ ασήμαντο τον άνθρωπο που ζεσταίνεται με ψεύτικες ελπίδες» έγγραφε ο Σοφοκλής στον Αίαντα 477-478. Οι κακοί οδηγοί είναι τα παιδιά μας και οι πατεράδες μας. Ο φανφαρόνος πιωμένος της παρέας.
Εμείς οι γιατροί οφείλουμε πρώτα από όλα στο καθημερινό συνομιλητή μας , στο θεραπευόμενο ατυχήσαντα να συζητάμε και να επισημαίνουμε σαν ξομολόγοι μάρτυρες των πάμπολλων μικροατυχημάτων και νηφάλιοι λαμπαδηφόροι υγιεινών τρόπων ζωής τα γιατί και τα διότι που κανένα τηλεοπτικό παράθυρο δεν θα εξειδικεύσει. Η δε πολιτεία πρέπει να δείξει σοβαρότητα και υπευθυνότητα σε ζητήματα ζωής και θανάτου, γιατί τα συσσωρευμένα ελλείμματα εξοφλούνται
με επιτόκιο εκνομίας. Η ανεξάρτητη Δικαιοσύνη στην προσπάθεια της να ενσταλάξει στις ψυχές των ανθρώπων την αιδώ και την δίκην (κατά Πρωταγόρα) φοβάμαι ότι εκτός από τυφλή (και επικίνδυνα οπλισμένη με σπάθη) επιτυχώς να χαρακτηρισθεί και ώς παράλυτη (λόγω των χρονοβόρων διαδικασιών της ).
Τα μικροσωματίδια του νέφους, οι φθαρμένοι καταλύτες, οι Γκοτζαμάνηδες φορτηγατζήδες,
τα σικέ ΚΤΕΟ και τα διπλώματα κατ΄οίκον είναι στοιχεία που σκηνοθετούν το καθημερινό τροχαίο. Εχω μιλήσει με αρκετούς ακούσιους «φονιάδες» και άλλες τόσες μάνες με τα παιδιά στο μενταγιόν. Ειναι μονοσήμαντα σημαντική η προσωπική πτυχή καθενός μας σε αυτή την ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ. Πρέπει να μιλήσουμε για αυτά ώστε σαν άλλο θέατρο ζωής να επιτευχθεί η ψυχική κάθαρση και η στατιστικά σημαντική μείωση των επονείδιστων αριθμών και εμπειριών. Για να ολοκληρώσουμε ελπίζοντες ο Μένανδρος αναφέρει «όποιος κοπιάζει για κάτι καλό, δεν πρέπει ν’ απελπίζεται ποτέ και για τίποτε»
Ετσι θα είναι αιωνία η μνήμη των παιδιών μας απο το Μακρυχώρι και την Φαρκαδώνα.
Διόνυσος 30-9-2004

6 σχόλια:

  1. ΣΩΣΤΟΣ. ΕΙΔΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ. ΑΝ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΦΤΙΑΞΕΙ ΑΡΚΕΤΑ ..ΠΑΡΑ ΤΑΥΤΑ ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ.
    ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΕΡΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΟ ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΜΒΟΥΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολυ μεγάλο θέμα θιγεις και αξίζει ευρύτερης προβολής.
    Μια μικρη παρατηρηση,μονο...
    έχω διαπιστώσει οτι τα "πυκνά",εμπεριστατωμένα,γεμάτα αναφορές και παραπομπές ποστ καταλήγουν να εχουν τους λιγότερους αναγνώστες.Φαίνεται οτι και στο ιντερνετ υπάρχει ενα πολυ βραχύ φάσμα προσοχής(attention span),ενω όσο πιο ολοκληρωμένο ειναι ενα κείμενο τόσο λιγότερα αφήνει στον αναγνωστη να σχολιάσει.
    Αυτο δεν το λεω σαν προτροπη να γραφεις λιγοτερο εμπεριστατωμένα κειμενα,απλά σαν διαπιστωση,για κατι που αποπροσανατολιζει απ τον κυριως στόχο του κειμένου.
    Συνέχισε την καλη δουλειά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Προφανώς Διόνυσε έχεις δει πολλά. Πως να βάλει όμως μυαλό ο πίθηκος που με προσπερνά με 160 χ/ω πάνω στην τυφλή αριστερή στροφή δρόμου διπλής κατεύθυνσης; Πως να συμμαζέψεις τον κωλοέλληνα που αναβοσβήνει τα φώτα κολλημένος 2 μέτρα πίσω μου επειδή κινούμαι μόλις με 140. Ή την 50άρα που κινείται με 70 τέρμα αριστερά;
    Τέλος πάντων. Όλα ξεκινούν από την ανύπαρκτη παιδεία του σωφερίζοντος κοπαδιού. Και τελειώνουν στις ψευτοδουλειές των εργολάβων. Απ' την ανευθυνότητα στην ανευθυνότητα. Την εθνική μας αρετή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΤΟ ΤΡΟΧΑΙΟ

    ΕΥΓΕΝΙΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ


    Αυτό το ταξίδι τους ήτανε μοιραίο
    Όλοι τσακίστηκαν σε ένα τροχαίο

    Ο οδηγός ήταν σκνίπα μεθυσμένος
    Ήταν και στην ταχύτητα εθισμένος

    μεταφέρθηκαν όλοι στο νοσοκομείο
    αλλά ένας έφτασε στο νεκροτομείο

    Χολωμένος τώρα πικρά μετανιώνει
    Η θλίψη και η τύψη τον σκοτώνει

    Το γλέντι το μετέτρεψαν σε κηδεία
    Όταν πιοτό βλέπει του φέρνει αηδία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμε το βασικό πρόβλημα στα τροχαία στην Ελλάδα είναι ότι με αυτό το τρόπο σκοτώνεις και δεν πληρώνεις, χρόνια τώρα.
    Τετραλογικέ μου η παρατήρησή σου σωστή ,μη ξεχνάς ότι επιδιώκω βασικά αναγνώστες όσο εγωιστικό και αν ακούγεται,οποωσδήποτε δε και έντιμους σοβαρούς σχολιαστές όπως εσύ. Είδες τι επιλογές έχω στα λινκ, όντως έχουμε φτήνια και αντιδραστικότητα στο διαδίκτυο, όπως και μονομέρεια των wordpress συζητητών στην μεταξύ τους πλατφόρμα. Θα πρόσεξες βέβαια ότι το κατεστημένο προβάλει αλαφροίσκιωτα περιβάλλοντα χωρίς λόγο όπως το Facebook....
    Στρατολάτη@ κάθε 10.000 χλμ ξεροκαταπίνουμε και λέμε στατιστικά ευτυχώς επέζησα.! Πολλές φορές έχουμε δεί το χάρο με τα μάτια μας και φταίει ο εγωισμός του κακού ανεκπαίδευτου οδηγού. Τρέμω επίσης την ώρα που θα συμβεί το δικό μου αδιόρθωτο λάθος. Είμαι φανατικός του Κ.Ο.Κ. 705.000 ΧΛΜ ΣΕ 29 χρόνια οδήγησης αυτό και μοτό.
    Ευγενία @ μικρή έμμετρη τραγωδία καθημερινής τρέλας. Χαίρομαι που συναντώ πιά "γκόμενες" που φτήνουν ανδρες με τέτοια φιλοσοφία, παραγωγής ανασφάλειας. Χαίρομαι και για το γκόλ Χαριστέα που μόλις μπήκε.!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Προσωπικά το έχω λύσει το πρόβλημα,δεν έχω αυτοκίνητο και χρησιμοποιώ τα μέσα μαζικής μεταφοράς που για να πω την αλήθεια απέχουν έτη φωτός από άλλα κράτη της Ευρώπης και μου κάνουν την ζωή δύσκολη.Που και που χρησιμοποιώ ενα σκουτεράκι για μικρές διαδρομές και πάρα πολλές φορές τα πόδια μου(και αυτό είναι επικύνδινο,έχετε δοκιμάσει ποτέ να διασχισετε διάβαση?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σε αυτό το μικρό τόπο μπορείτε ευκολα να ξεχωρίσετε τους εθνικούς νταβατζήδες από τους εθνικούς μπεταντζήδες;;