ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ
ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΑΡΧΗΣ
ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ – ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ – ΔΗΛΩΣΗ
Του ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ (Π.Ι.Σ.), που εδρεύει στην Αθήνα (οδός Πλουτάρχου 3 και Υψηλάντου) και εκπροσωπείται νόμιμα.
ΠΡΟΣ
1. Τον κ. ΛΟΒΕΡΔΟ Ανδρέα, Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κατοικοεδρεύοντα στην Αθήνα (οδός Αριστοτέλους, αριθ.17).
2. Τον κ. ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΗ Γεώργιο, Αναπληρωτή Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, κατοικοεδρεύοντα στην Αθήνα (οδός Σταδίου, αριθ.29).
3. Την κ. ΔΡΕΤΤΑ Αθηνά, Γενική Γραμματέα Κοινωνικών Ασφαλίσεων, κατοικοεδρεύουσα στην Αθήνα (οδός Σταδίου, αριθ.29).
4. Τον κ. ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟ Ροβέρτο, Διοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, κατοικο-εδρεύοντα στην Αθήνα (οδός Αγίου Κωνσταντίνου, αριθ.8).
1. Η διαπιστωμένη πλέον πλήρης διάσταση με το σύνολο της ιατρικής κοινότητας σε ό,τι αφορά το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, με τίτλο: «Διαρθρωτικές αλλαγές στο Σύστημα Υγείας και άλλες διατάξεις», σας έχει οδηγήσει σε διαδοχικές ενέργειες και ανακοινώσεις για δήθεν διεξόδους από τη κρίση, στην οποία έχει οδηγηθεί η Δημόσια Υγεία από την αντιφατική και απερίγραπτη πολιτική του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Το εκδοθέν από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης τη Παρασκευή, 4 Φεβρουαρίου 2011, Δελτίο Τύπου, με θέμα: «Μέτρα για την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του Ι.Κ.Α.», ότι δηλαδή από τη Δευτέρα, 7 Φεβρουαρίου 2011, όλοι οι ασφαλισμένοι του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ μπορούν να επιλέγουν ελεύθερα οποιοδήποτε Ιατρό, από το σύνολο των 20.000 περίπου Ιατρών, που παρέχουν υπηρεσίες πρωτοβάθμιας υγείας στον Οργανισμό Περίθαλψης Ασφαλισμένων του Δημοσίου (Ο.Π.Α.Δ.) και στον Οργανισμό Ανεξάρτητων Ελεύθερων Επαγγελματιών (Ο.Α.Ε.Ε.), αποτελεί επί της ουσίας ανεδαφική και ανεφάρμοστη εξαγγελία, στερούμενης νομικού ερείσματος, η οποία εισάγει ανεπίτρεπτες νομιμο-φανείς διαδικασίες και επιχειρεί να διασπάσει το αραγές μέτωπο των ιατρικών κινητοποιήσεων, εφαρμόζοντας απεργοσπαστική τακτική άλλων εποχών, να αποπροσανατολίσει τη κοινή γνώμη από τις πραγματικές διαστάσεις του προβλήματος και να υπονομεύσει ευθέως το δικαίωμα των πολιτών στη περίθαλψη.
Σκόπιμα αγνοείτε τη κείμενη νομοθεσία και την υφιστάμενη δομή των υπηρεσιών υγείας τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα, δομή, η οποία είναι αδύνατον να αναδιαρθρωθεί χωρίς ειλικρινή, ενδελεχή, τεκμηριωμένο, συνεπή, εποικοδομητικό και ουσιαστικό διάλογο, ο οποίος σκόπιμα απουσιάζει, προκειμένου να "διευκολύνονται" οι ανέξοδες ανακοινώσεις και οι ανεύθυνες προσεγγίσεις που υπακούουν σε λογιστικές σκοπιμότητες για τη περαιτέρω δραματική υποβάθμιση της δημόσιας υγείας, που, αναμφίβολα, οδηγούν σε επικίνδυνες "νομιμοφανείς" ατραπούς.
Και ασφαλώς θα πρέπει να σας δηλώσουμε, για την αποφυγή παρεξηγήσεων, ότι πέραν από τη συνεχιζόμενη αντιπαράθεση μεταξύ του ιατρικού κόσμου και των Υπουργείων Υγείας και Εργασίας, η Συλλογική Ιατρική Ευθύνη απέναντι στους πολίτες, ανεξάρτητα ασφαλιστικής τους κάλυψης, παραμένει ακέραια.
Ειδικότερα:
α. Οι ελεύθεροι επαγγελματίες Ιατροί, οι οποίοι είναι συμβεβλημένοι με τον Ο.Π.Α.Δ., με βάση το νομοθετημένο Κανονισμό Παροχών Περίθαλψης του Οργανισμού, δέχονται τους ασφαλισμένους στο ιδιωτικό τους Ιατρείο ή τους επισκέπτονται κατ’ οίκον, με βάση τις εντολές του ατομικού βιβλιαρίου υγείας, τις οποίες, κατά τακτά χρονικά διαστήματα, υποβάλλουν προς εκκαθάριση στον Οργανισμό. Αμοίβονται δε, με βάση το ισχύον Π.Δ.57/2005, με το ποσό των 20 Ευρώ για κάθε πρώτη επίσκεψη το μήνα, 10 Ευρώ για κάθε δεύτερη επίσκεψη, 25 Ευρώ για κάθε πρώτη επίσκεψη στην οικία του ασφαλισμένου και 15 Ευρώ για κάθε δεύτερη επίσκεψη στην οικία του ασφαλισμένου. Αυτά δε με τη προϋπόθεση, ότι οι δεύτερες επισκέψεις δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 25% των πρώτων και οι κατ’ οίκον επισκέψεις δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 10% των επισκέψεων στο Ιατρείο. Στο βιβλιάριο υγείας του ασθενούς αναγράφονται οι ζητούμενες εργαστηριακές εξετάσεις, οι οποίες εκτελούνται σε Δημόσια ή Ιδιωτικά συμβεβλημένα Εργαστήρια, τα οποία υποβάλλουν τις εντολές στον Ο.Π.Α.Δ. και αμοίβονται σύμφωνα με το τιμολόγιο του Π.Δ.57/2005. Εκτελούνται δε και σε μη συμβεβλημένα Εργαστήρια, απ’ όπου οι ασφαλισμένοι λαμβάνουν Δελτίο παροχής υπηρεσιών και ζητούν οι ίδιοι από τον Ο.Π.Α.Δ. τα ποσά που δικαιούνται με βάση το κρατικό τιμολόγιο. Οι συνταγές των φαρμάκων αναγράφονται σε ειδικό συνταγολόγιο, το οποίο τηρούν οι ίδιοι οι ασφαλισμένοι. Στην εκ του Νόμου αυτή λειτουργία και πρακτική, είναι αδύνατο να υπεισέλθουν ασφαλισμένοι άλλων Ασφαλιστικών Οργανισμών.
Επίσης, γνωρίζετε, ότι η υπέρμετρη καθυστέρηση απόδοσης προς τους Ιατρούς των οφειλόμενων από τον Ο.Π.Α.Δ. ποσών, που τείνει να υπερβεί τους 12 μήνες, οδηγεί πολλά Ιατρεία και Εργαστήρια να διακόπτουν τη σύμβασή τους.
β. Οι ελεύθεροι επαγγελματίες Ιατροί, οι οποίοι συμβάλλονται με τον Ο.Α.Ε.Ε., με βάση το νομοθετημένο Κανονισμό Παροχών Περίθαλψης του Οργανισμού, διαθέτουν υπηρεσιακή πιστοποίηση και αριθμό μητρώου Ο.Α.Ε.Ε., αμοίβονται κατ’ αποκοπή με το ποσό των 600-700 Ευρώ ανά μήνα και εξυπηρετούν τους ασφαλισμένους, με βάση ονομαστική κατάσταση, με την οποία χρεώνεται κάθε Ιατρός. Οι ασφαλισμένοι του Ο.Α.Ε.Ε μπορούν να πραγματοποιούν απεριόριστο αριθμό επισκέψεων στους Ιατρούς, οι οποίοι είναι χρεωμένοι, κατά τη διάρκεια του ωραρίου λειτουργίας τους, ενώ για τα φάρμακα, τις εργαστηριακές εξετάσεις και τις υπόλοιπες παροχές υγείας, εξυπηρετούνται μέσω των συνταγολογίων και των παραπεμπτικολογίων, που τηρούν οι ίδιοι οι ασφαλισμένοι. Ούτε στη λειτουργία αυτή μπορούν να υπεισέλθουν ασφαλισμένοι άλλων Ασφαλιστικών Οργανισμών.
γ. Οι ασφαλισμένοι του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ, εξυπηρετούνται με το σύστημα του τηλεφωνικού ραντεβού στα Ιατρεία του Ιδρύματος, με τη χρήση συνταγολογίων, παραπεμπτικολογίων και εντύπων διατακτικών, που τηρούνται όχι από τους ίδιους τους ασφαλισμένους αλλά από τους Ιατρούς του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ. Στη λειτουργία αυτή δεν μπορούν να υπεισέλθουν Ιατροί, πλην αυτών του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ, οι οποίοι διαθέτουν την υπηρεσιακή πιστοποίηση και τον υπηρεσιακό αριθμό μητρώου. Σε περιπτώσεις εκτάκτων περιστατικών, εκτός ωραρίου ΙΚΑ ή σε περίπτωση έλλειψης Ιατρών ορισμένων ειδικοτήτων, οι ασφαλισμένοι, οι οποίοι κάνουν χρήση υπηρεσιών ελεύθερων επαγγελματιών Ιατρών, προσ-κομίζουν στο ΙΚΑ – ΕΤΑΜ τις σύμφωνα με το Νόμο Αποδείξεις παροχής υπηρεσιών και αποζημιώνονται σύμφωνα με το κρατικό τιμολόγιο.
Συνεπώς, η κυβερνητική ανακοίνωση, ότι οι ασφαλισμένοι του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ θα εξυπηρετούνται από τους συμβεβλημένους Ιατρούς άλλων Ταμείων, όπως ο Ο.Π.Α.Δ. και ο Ο.Α.Ε.Ε., προσκρούει ευθέως στη κείμενη νομοθεσία, είναι πρακτικά ανεφάρμοστη και εμπνέεται από την αόριστης διατύπωσης νομοθετική πρόβλεψη της δημιουργίας ενός άλλου νομικού μορφώματος, ήτοι του Ενιαίου Οργανισμού Παροχών Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.), ο οποίος, όμως, αυτή τη στιγμή δεν υφίσταται και του οποίου οι εργασιακές σχέσεις των Ιατρών δεν προσδιορίζονται. Εάν δε και εφόσον ήθελε νομοθετηθεί η ύπαρξή του, από τη πρόβλεψη του ίδιου ως άνω Σχεδίου Νόμου, δεν είναι δυνατή η έναρξη της λειτουργίας του πριν από τη πάροδο έξι μηνών από τη δημοσίευση του Νόμου στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ή κατά δήλωση κυβερνητικών παραγόντων όχι νωρίτερα από 12 μήνες.
Περαιτέρω, η ως άνω κυβερνητική ανακοίνωση, είναι νομικά ευάλωτη και προδήλως εύθραυστη, εφόσον δεν υφίστανται ανάλογες ιδιωτικές ιατρικές συμβάσεις με το ΙΚΑ – ΕΤΑΜ και φυσικά δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο δυνάμει του οποίου να προβλέπονται ανάλογες διαδικασίες, οι οποίες θα εγκρίνονται από τα Δημόσια Ελεγκτικά Όργανα, προκειμένου να αποδίδονται στους ελεύθερους επαγγελματίες Ιατρούς τα ανά μήνα ποσά των επισκέψεων, που θα πραγματοποιούν στους ασφαλισμένους του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ.
Πράγματι οι συγκεκριμένες ιδιωτικές συνταγές δεν είναι δυνατόν να εκτελεσθούν από τα φαρμακεία ως συνταγές του ΙΚΑ, οι δε ασφαλισμένοι θα πρέπει να καταβάλλουν εξ ιδίων το κόστος των φαρμάκων της συνταγής και στη συνέχεια να διεκδικήσουν το ποσοστό που δικαιούνται από το ΙΚΑ – ΕΤΑΚ. Επίσης, τα αρμόδια Δημόσια Ελεγκτικά Όργανα δεν θα εγκρίνουν τη πληρωμή των κατά μήνα ιδιωτικών ιατρικών δαπανών, διότι δεν υπάρχει νομοθετική πρόβλεψη.
Εξάλλου, η ως άνω κυβερνητική ανακοίνωση να θέσει στη διάθεση των ασφαλισμένων του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ τους συμβεβλημένους Ιατρούς του Ο.Π.Α.Δ και του Ο.Α.Ε.Ε., ουδεμία νομιμοποιητική βάση έχει, εφόσον το ως άνω Σχέδιο Νόμου, το οποίο "παρέχει" τη δυνατότητα αυτή, δεν έχει ακόμη ψηφισθεί.
Σε κάθε, όμως, περίπτωση, ο Ιατρικός κόσμος απορρίπτει τη λογική να καταστεί όμηρος ενός προαλειφόμενου Νόμου, ο οποίος θα παρέχει στον εκάστοτε Υπουργό τη δυνατότητα να αποφασίζει με Υπουργικές Αποφάσεις για το μέλλον του.
2. Περαιτέρω, το ως άνω Σχέδιο Νόμου με προκλητική προχειρότητα προσπαθεί να δώσει λύσεις "πακέτο" σε κρίσιμα ζητήματα για τα οποία οι σοβαρές διαφωνίες μας είναι γνωστές.
Συγκεκριμένα:
· Ο ιατρικός κόσμος διεκδικεί οργανωμένο Δημόσιο Σύστημα Παροχής Υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας με αναπτυγμένες δομές που θα προάγουν την απασχόληση των Ιατρών και θα αναβαθμίζουν τις υπηρεσίες που παρέχονται σε όσους ζουν και εργάζονται στη χώρα μας.
· Ο ιατρικός κόσμος αντιτίθεται στις μετατροπές που φέρνει στην επιφάνεια το σχέδιο συγχώνευσης των υπηρεσιών υγείας των ασφαλι-στικών ταμείων, που ούτε στο Ε.Σ.Υ. εντάσσονται, ούτε σε κάποιο ολοκληρωμένο σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Απλά δημιουργείται ένα νέο Ν.Π.Δ.Δ. (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.), που θα εξοικονομεί πόρους μέσα από την υποβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, την εκφύλιση του δημόσιου τομέα υγείας-πρόνοιας, την επιβολή επαχθών εργασιακών σχέσεων και την έμμεση ή άμεση προσωπική επιβάρυνση των ασφαλισμένων σε κάθε επαφή τους με τις υπηρεσίες υγείας-πρόνοιας.
· Ο ιατρικός κόσμος, ενώ εμμένει στην ανάγκη διαφάνειας στο σύστημα προμηθειών, το Σχέδιο Νόμου δεν υπηρετεί την εξυγίανση στις προμή-θειες, αλλά τη περαιτέρω μονοπώλησή τους και την ανάθεση σε μεγάλα ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα και τραστ τραπεζών – προμηθευτών.
· Ο ιατρικός κόσμος απαιτεί την άμεση ικανοποίηση των χρονιζόντων δίκαιων αιτημάτων των Νοσοκομειακών Ιατρών με τη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και ικανοποιητικού επιστημονικού, εργασιακού και εισοδη-ματικού περιβάλλοντος στα Νοσοκομεία (σεβασμό της συλλογικής σύμβασης ΟΕΝΓΕ και Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κατάργηση του επαίσχυντου πλαφόν 9% για τις αναγκαίες πρόσθετες εφημερίες, ρυθμίσεις για αρχές ασφαλούς εφημερίας, εθνική Φαρμακο-βιομηχανία, Δημόσιος Φορέας παραγωγής – αποθήκευσης – διακίνησης υγειονομικού υλικού, ανασχεδιασμός ολοκλήρωσης της πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας παροχής υπηρεσιών υγείας, δωρεάν, αποκλειστικά δημόσια νοσοκομειακή περίθαλψη, σύγχρονη, ισότιμη και καθολική, στελέχωση με το αναγκαίο μόνιμο νοσηλευτικό και ιατρικό προσωπικό, κατάργηση του αισχρού «5 φεύγουν, ένας έρχεται», όταν ο ίδιος ο Υπουργός διαβεβαίωνε, ότι οι κρίσεις Ιατρών από προκηρύξεις θέσεων που έγιναν μέχρι την 31-12-2010 θα ολοκληρωθούν με επίσπευση των διαδικασιών πρόσληψης).
· Ο ιατρικός κόσμος απαιτεί την μονιμοποίηση και την αναγνώριση εργασιακών, ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων όλων των υπηρετούντων στο ΙΚΑ από πολλά χρόνια συμβασιούχων Ιατρών.
· Ο ιατρικός κόσμος αξιώνει πραγματική ένταξη των Νοσοκομείων του ΙΚΑ στο ΕΣΥ, χωρίς κατάργηση κλινών και Τμημάτων, με αναγνώριση της προϋπηρεσίας των Ιατρών των Νοσοκομείων του ΙΚΑ για την εξέλιξή τους στο ΕΣΥ.
· Ο ιατρικός κόσμος απαιτεί απόσυρση κάθε σχεδίου για φραγμούς στην έναρξη και λήψη ειδικότητας για τους νέους Ιατρούς όπως και υιοθέτηση συγκεκριμένων μέτρων για τη μείωση της αναμονής (αύξηση νοση-λευτικών κλινών και θέσεων ειδικευομένων Ιατρών σύμφωνα με τις ανάγκες).
· Ο ιατρικός κόσμος απαιτεί τη προστασία της επιστημονικής και επαγγελματικής αξιοπρέπειας των αυτοαπασχολούμενων και μισθωτών Ιατρών του ιδιωτικού τομέα.
· Ο ιατρικός κόσμος απαιτεί την άμεση αναβάθμιση των υπηρεσιών του ΤΣΑΥ προς τους συναδέλφους και τη σύλληψη της τεράστιας εισφορο-διαφυγής και εισφοροκλοπής.
· Ο ιατρικός κόσμος ζητά τη θεσμοθέτηση κλαδικής συλλογικής σύμβασης, που θα προστατεύει όλους τους μισθωτούς Ιατρούς στη σύναψη συμβάσεων με τους μεγάλους εργοδότες καθώς και συλλογική σύμβαση με την ΟΠΑΔ και τους άλλους ασφαλιστικούς οργανισμούς.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
και με τη ρητή επιφύλαξη κάθε νομίμου δικαιώματός μας
Διαμαρτυρόμαστε εντονότατα για την από μέρους σας απαξίωση του ιατρικού κόσμου, για την χωρίς περιστροφές άρνηση του οποιουδήποτε πραγματικού και ουσιαστικού διαλόγου με τους νομίμους εκπροσώπους του και για τη τακτική να στρέψετε Ιατρούς εναντίον Ιατρών και να ενεργοποιήσετε τον κοινωνικό αυτοματισμό, στρέφοντας με διλημματική τακτική τους πολίτες κατά των Ιατρών.
Σας Καλούμε να αποσύρετε, όσο υπάρχει ακόμη χρόνος, το επαίσχυντο Σχέδιο Νόμου για την έναρξη ενός πραγματικού και ουσιαστικού διαλόγου, γιατί με τη πρωτοφανή τακτική σας καταφέρατε, ώστε να μην υπάρχει ούτε ένας κλάδος του υγειονομικού συστήματος που να μην είναι σε κινητοποίηση, όπως σαφώς προκύπτει από τις αποφάσεις των συλλογικών τους οργάνων και τις δηλώσεις των επισήμων εκπροσώπων τους από πλευράς Νοσοκομειακών Ιατρών, Φαρμακοποιών, ιδιωτών ελεύθερων επαγγελματιών Ιατρών, Ιατρών του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ, υγειονομικού προσωπικού των Νοσοκομείων και του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ, άλλως,
Σας Δηλώνουμε απερίφραστα και χωρίς υπαινιγμούς, ότι θα συνεχισθούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις, εξαντλώντας κάθε νομική δυνατότητα προσφυγής ενώπιον κάθε αρμόδιας Εθνικής και Κοινοτικής Αρχής.
Αρμόδιος Δικαστικός Επιμελητής παραγγέλλεται να επιδώσει νόμιμα τη παρούσα προς τον κ. ΛΟΒΕΡΔΟ Ανδρέα, Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κατοικοεδρεύοντα στην Αθήνα (οδός Αριστοτέλους, αριθ.17), προς γνώση του και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφων αυτήν ολόκληρη στη συνταχθησόμενη Έκθεση Επίδοσης.
Επικολλήθηκε ένσημο Τ.Π.Δ.Α., αξίας 1,15 Ευρώ.
Αθήνα, 07 Φεβρουαρίου 2011
Ο Πληρεξούσιος Δικηγόρος
Μιχαήλ Δ. ΜΙΧΑΗΛ
Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω
ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΑΡΧΗΣ
ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ – ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ – ΔΗΛΩΣΗ
Του ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ (Π.Ι.Σ.), που εδρεύει στην Αθήνα (οδός Πλουτάρχου 3 και Υψηλάντου) και εκπροσωπείται νόμιμα.
ΠΡΟΣ
1. Τον κ. ΛΟΒΕΡΔΟ Ανδρέα, Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κατοικοεδρεύοντα στην Αθήνα (οδός Αριστοτέλους, αριθ.17).
2. Τον κ. ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΗ Γεώργιο, Αναπληρωτή Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, κατοικοεδρεύοντα στην Αθήνα (οδός Σταδίου, αριθ.29).
3. Την κ. ΔΡΕΤΤΑ Αθηνά, Γενική Γραμματέα Κοινωνικών Ασφαλίσεων, κατοικοεδρεύουσα στην Αθήνα (οδός Σταδίου, αριθ.29).
4. Τον κ. ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟ Ροβέρτο, Διοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, κατοικο-εδρεύοντα στην Αθήνα (οδός Αγίου Κωνσταντίνου, αριθ.8).
1. Η διαπιστωμένη πλέον πλήρης διάσταση με το σύνολο της ιατρικής κοινότητας σε ό,τι αφορά το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, με τίτλο: «Διαρθρωτικές αλλαγές στο Σύστημα Υγείας και άλλες διατάξεις», σας έχει οδηγήσει σε διαδοχικές ενέργειες και ανακοινώσεις για δήθεν διεξόδους από τη κρίση, στην οποία έχει οδηγηθεί η Δημόσια Υγεία από την αντιφατική και απερίγραπτη πολιτική του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Το εκδοθέν από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης τη Παρασκευή, 4 Φεβρουαρίου 2011, Δελτίο Τύπου, με θέμα: «Μέτρα για την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του Ι.Κ.Α.», ότι δηλαδή από τη Δευτέρα, 7 Φεβρουαρίου 2011, όλοι οι ασφαλισμένοι του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ μπορούν να επιλέγουν ελεύθερα οποιοδήποτε Ιατρό, από το σύνολο των 20.000 περίπου Ιατρών, που παρέχουν υπηρεσίες πρωτοβάθμιας υγείας στον Οργανισμό Περίθαλψης Ασφαλισμένων του Δημοσίου (Ο.Π.Α.Δ.) και στον Οργανισμό Ανεξάρτητων Ελεύθερων Επαγγελματιών (Ο.Α.Ε.Ε.), αποτελεί επί της ουσίας ανεδαφική και ανεφάρμοστη εξαγγελία, στερούμενης νομικού ερείσματος, η οποία εισάγει ανεπίτρεπτες νομιμο-φανείς διαδικασίες και επιχειρεί να διασπάσει το αραγές μέτωπο των ιατρικών κινητοποιήσεων, εφαρμόζοντας απεργοσπαστική τακτική άλλων εποχών, να αποπροσανατολίσει τη κοινή γνώμη από τις πραγματικές διαστάσεις του προβλήματος και να υπονομεύσει ευθέως το δικαίωμα των πολιτών στη περίθαλψη.
Σκόπιμα αγνοείτε τη κείμενη νομοθεσία και την υφιστάμενη δομή των υπηρεσιών υγείας τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα, δομή, η οποία είναι αδύνατον να αναδιαρθρωθεί χωρίς ειλικρινή, ενδελεχή, τεκμηριωμένο, συνεπή, εποικοδομητικό και ουσιαστικό διάλογο, ο οποίος σκόπιμα απουσιάζει, προκειμένου να "διευκολύνονται" οι ανέξοδες ανακοινώσεις και οι ανεύθυνες προσεγγίσεις που υπακούουν σε λογιστικές σκοπιμότητες για τη περαιτέρω δραματική υποβάθμιση της δημόσιας υγείας, που, αναμφίβολα, οδηγούν σε επικίνδυνες "νομιμοφανείς" ατραπούς.
Και ασφαλώς θα πρέπει να σας δηλώσουμε, για την αποφυγή παρεξηγήσεων, ότι πέραν από τη συνεχιζόμενη αντιπαράθεση μεταξύ του ιατρικού κόσμου και των Υπουργείων Υγείας και Εργασίας, η Συλλογική Ιατρική Ευθύνη απέναντι στους πολίτες, ανεξάρτητα ασφαλιστικής τους κάλυψης, παραμένει ακέραια.
Ειδικότερα:
α. Οι ελεύθεροι επαγγελματίες Ιατροί, οι οποίοι είναι συμβεβλημένοι με τον Ο.Π.Α.Δ., με βάση το νομοθετημένο Κανονισμό Παροχών Περίθαλψης του Οργανισμού, δέχονται τους ασφαλισμένους στο ιδιωτικό τους Ιατρείο ή τους επισκέπτονται κατ’ οίκον, με βάση τις εντολές του ατομικού βιβλιαρίου υγείας, τις οποίες, κατά τακτά χρονικά διαστήματα, υποβάλλουν προς εκκαθάριση στον Οργανισμό. Αμοίβονται δε, με βάση το ισχύον Π.Δ.57/2005, με το ποσό των 20 Ευρώ για κάθε πρώτη επίσκεψη το μήνα, 10 Ευρώ για κάθε δεύτερη επίσκεψη, 25 Ευρώ για κάθε πρώτη επίσκεψη στην οικία του ασφαλισμένου και 15 Ευρώ για κάθε δεύτερη επίσκεψη στην οικία του ασφαλισμένου. Αυτά δε με τη προϋπόθεση, ότι οι δεύτερες επισκέψεις δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 25% των πρώτων και οι κατ’ οίκον επισκέψεις δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 10% των επισκέψεων στο Ιατρείο. Στο βιβλιάριο υγείας του ασθενούς αναγράφονται οι ζητούμενες εργαστηριακές εξετάσεις, οι οποίες εκτελούνται σε Δημόσια ή Ιδιωτικά συμβεβλημένα Εργαστήρια, τα οποία υποβάλλουν τις εντολές στον Ο.Π.Α.Δ. και αμοίβονται σύμφωνα με το τιμολόγιο του Π.Δ.57/2005. Εκτελούνται δε και σε μη συμβεβλημένα Εργαστήρια, απ’ όπου οι ασφαλισμένοι λαμβάνουν Δελτίο παροχής υπηρεσιών και ζητούν οι ίδιοι από τον Ο.Π.Α.Δ. τα ποσά που δικαιούνται με βάση το κρατικό τιμολόγιο. Οι συνταγές των φαρμάκων αναγράφονται σε ειδικό συνταγολόγιο, το οποίο τηρούν οι ίδιοι οι ασφαλισμένοι. Στην εκ του Νόμου αυτή λειτουργία και πρακτική, είναι αδύνατο να υπεισέλθουν ασφαλισμένοι άλλων Ασφαλιστικών Οργανισμών.
Επίσης, γνωρίζετε, ότι η υπέρμετρη καθυστέρηση απόδοσης προς τους Ιατρούς των οφειλόμενων από τον Ο.Π.Α.Δ. ποσών, που τείνει να υπερβεί τους 12 μήνες, οδηγεί πολλά Ιατρεία και Εργαστήρια να διακόπτουν τη σύμβασή τους.
β. Οι ελεύθεροι επαγγελματίες Ιατροί, οι οποίοι συμβάλλονται με τον Ο.Α.Ε.Ε., με βάση το νομοθετημένο Κανονισμό Παροχών Περίθαλψης του Οργανισμού, διαθέτουν υπηρεσιακή πιστοποίηση και αριθμό μητρώου Ο.Α.Ε.Ε., αμοίβονται κατ’ αποκοπή με το ποσό των 600-700 Ευρώ ανά μήνα και εξυπηρετούν τους ασφαλισμένους, με βάση ονομαστική κατάσταση, με την οποία χρεώνεται κάθε Ιατρός. Οι ασφαλισμένοι του Ο.Α.Ε.Ε μπορούν να πραγματοποιούν απεριόριστο αριθμό επισκέψεων στους Ιατρούς, οι οποίοι είναι χρεωμένοι, κατά τη διάρκεια του ωραρίου λειτουργίας τους, ενώ για τα φάρμακα, τις εργαστηριακές εξετάσεις και τις υπόλοιπες παροχές υγείας, εξυπηρετούνται μέσω των συνταγολογίων και των παραπεμπτικολογίων, που τηρούν οι ίδιοι οι ασφαλισμένοι. Ούτε στη λειτουργία αυτή μπορούν να υπεισέλθουν ασφαλισμένοι άλλων Ασφαλιστικών Οργανισμών.
γ. Οι ασφαλισμένοι του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ, εξυπηρετούνται με το σύστημα του τηλεφωνικού ραντεβού στα Ιατρεία του Ιδρύματος, με τη χρήση συνταγολογίων, παραπεμπτικολογίων και εντύπων διατακτικών, που τηρούνται όχι από τους ίδιους τους ασφαλισμένους αλλά από τους Ιατρούς του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ. Στη λειτουργία αυτή δεν μπορούν να υπεισέλθουν Ιατροί, πλην αυτών του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ, οι οποίοι διαθέτουν την υπηρεσιακή πιστοποίηση και τον υπηρεσιακό αριθμό μητρώου. Σε περιπτώσεις εκτάκτων περιστατικών, εκτός ωραρίου ΙΚΑ ή σε περίπτωση έλλειψης Ιατρών ορισμένων ειδικοτήτων, οι ασφαλισμένοι, οι οποίοι κάνουν χρήση υπηρεσιών ελεύθερων επαγγελματιών Ιατρών, προσ-κομίζουν στο ΙΚΑ – ΕΤΑΜ τις σύμφωνα με το Νόμο Αποδείξεις παροχής υπηρεσιών και αποζημιώνονται σύμφωνα με το κρατικό τιμολόγιο.
Συνεπώς, η κυβερνητική ανακοίνωση, ότι οι ασφαλισμένοι του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ θα εξυπηρετούνται από τους συμβεβλημένους Ιατρούς άλλων Ταμείων, όπως ο Ο.Π.Α.Δ. και ο Ο.Α.Ε.Ε., προσκρούει ευθέως στη κείμενη νομοθεσία, είναι πρακτικά ανεφάρμοστη και εμπνέεται από την αόριστης διατύπωσης νομοθετική πρόβλεψη της δημιουργίας ενός άλλου νομικού μορφώματος, ήτοι του Ενιαίου Οργανισμού Παροχών Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.), ο οποίος, όμως, αυτή τη στιγμή δεν υφίσταται και του οποίου οι εργασιακές σχέσεις των Ιατρών δεν προσδιορίζονται. Εάν δε και εφόσον ήθελε νομοθετηθεί η ύπαρξή του, από τη πρόβλεψη του ίδιου ως άνω Σχεδίου Νόμου, δεν είναι δυνατή η έναρξη της λειτουργίας του πριν από τη πάροδο έξι μηνών από τη δημοσίευση του Νόμου στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ή κατά δήλωση κυβερνητικών παραγόντων όχι νωρίτερα από 12 μήνες.
Περαιτέρω, η ως άνω κυβερνητική ανακοίνωση, είναι νομικά ευάλωτη και προδήλως εύθραυστη, εφόσον δεν υφίστανται ανάλογες ιδιωτικές ιατρικές συμβάσεις με το ΙΚΑ – ΕΤΑΜ και φυσικά δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο δυνάμει του οποίου να προβλέπονται ανάλογες διαδικασίες, οι οποίες θα εγκρίνονται από τα Δημόσια Ελεγκτικά Όργανα, προκειμένου να αποδίδονται στους ελεύθερους επαγγελματίες Ιατρούς τα ανά μήνα ποσά των επισκέψεων, που θα πραγματοποιούν στους ασφαλισμένους του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ.
Πράγματι οι συγκεκριμένες ιδιωτικές συνταγές δεν είναι δυνατόν να εκτελεσθούν από τα φαρμακεία ως συνταγές του ΙΚΑ, οι δε ασφαλισμένοι θα πρέπει να καταβάλλουν εξ ιδίων το κόστος των φαρμάκων της συνταγής και στη συνέχεια να διεκδικήσουν το ποσοστό που δικαιούνται από το ΙΚΑ – ΕΤΑΚ. Επίσης, τα αρμόδια Δημόσια Ελεγκτικά Όργανα δεν θα εγκρίνουν τη πληρωμή των κατά μήνα ιδιωτικών ιατρικών δαπανών, διότι δεν υπάρχει νομοθετική πρόβλεψη.
Εξάλλου, η ως άνω κυβερνητική ανακοίνωση να θέσει στη διάθεση των ασφαλισμένων του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ τους συμβεβλημένους Ιατρούς του Ο.Π.Α.Δ και του Ο.Α.Ε.Ε., ουδεμία νομιμοποιητική βάση έχει, εφόσον το ως άνω Σχέδιο Νόμου, το οποίο "παρέχει" τη δυνατότητα αυτή, δεν έχει ακόμη ψηφισθεί.
Σε κάθε, όμως, περίπτωση, ο Ιατρικός κόσμος απορρίπτει τη λογική να καταστεί όμηρος ενός προαλειφόμενου Νόμου, ο οποίος θα παρέχει στον εκάστοτε Υπουργό τη δυνατότητα να αποφασίζει με Υπουργικές Αποφάσεις για το μέλλον του.
2. Περαιτέρω, το ως άνω Σχέδιο Νόμου με προκλητική προχειρότητα προσπαθεί να δώσει λύσεις "πακέτο" σε κρίσιμα ζητήματα για τα οποία οι σοβαρές διαφωνίες μας είναι γνωστές.
Συγκεκριμένα:
· Ο ιατρικός κόσμος διεκδικεί οργανωμένο Δημόσιο Σύστημα Παροχής Υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας με αναπτυγμένες δομές που θα προάγουν την απασχόληση των Ιατρών και θα αναβαθμίζουν τις υπηρεσίες που παρέχονται σε όσους ζουν και εργάζονται στη χώρα μας.
· Ο ιατρικός κόσμος αντιτίθεται στις μετατροπές που φέρνει στην επιφάνεια το σχέδιο συγχώνευσης των υπηρεσιών υγείας των ασφαλι-στικών ταμείων, που ούτε στο Ε.Σ.Υ. εντάσσονται, ούτε σε κάποιο ολοκληρωμένο σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Απλά δημιουργείται ένα νέο Ν.Π.Δ.Δ. (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.), που θα εξοικονομεί πόρους μέσα από την υποβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, την εκφύλιση του δημόσιου τομέα υγείας-πρόνοιας, την επιβολή επαχθών εργασιακών σχέσεων και την έμμεση ή άμεση προσωπική επιβάρυνση των ασφαλισμένων σε κάθε επαφή τους με τις υπηρεσίες υγείας-πρόνοιας.
· Ο ιατρικός κόσμος, ενώ εμμένει στην ανάγκη διαφάνειας στο σύστημα προμηθειών, το Σχέδιο Νόμου δεν υπηρετεί την εξυγίανση στις προμή-θειες, αλλά τη περαιτέρω μονοπώλησή τους και την ανάθεση σε μεγάλα ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα και τραστ τραπεζών – προμηθευτών.
· Ο ιατρικός κόσμος απαιτεί την άμεση ικανοποίηση των χρονιζόντων δίκαιων αιτημάτων των Νοσοκομειακών Ιατρών με τη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και ικανοποιητικού επιστημονικού, εργασιακού και εισοδη-ματικού περιβάλλοντος στα Νοσοκομεία (σεβασμό της συλλογικής σύμβασης ΟΕΝΓΕ και Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κατάργηση του επαίσχυντου πλαφόν 9% για τις αναγκαίες πρόσθετες εφημερίες, ρυθμίσεις για αρχές ασφαλούς εφημερίας, εθνική Φαρμακο-βιομηχανία, Δημόσιος Φορέας παραγωγής – αποθήκευσης – διακίνησης υγειονομικού υλικού, ανασχεδιασμός ολοκλήρωσης της πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας παροχής υπηρεσιών υγείας, δωρεάν, αποκλειστικά δημόσια νοσοκομειακή περίθαλψη, σύγχρονη, ισότιμη και καθολική, στελέχωση με το αναγκαίο μόνιμο νοσηλευτικό και ιατρικό προσωπικό, κατάργηση του αισχρού «5 φεύγουν, ένας έρχεται», όταν ο ίδιος ο Υπουργός διαβεβαίωνε, ότι οι κρίσεις Ιατρών από προκηρύξεις θέσεων που έγιναν μέχρι την 31-12-2010 θα ολοκληρωθούν με επίσπευση των διαδικασιών πρόσληψης).
· Ο ιατρικός κόσμος απαιτεί την μονιμοποίηση και την αναγνώριση εργασιακών, ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων όλων των υπηρετούντων στο ΙΚΑ από πολλά χρόνια συμβασιούχων Ιατρών.
· Ο ιατρικός κόσμος αξιώνει πραγματική ένταξη των Νοσοκομείων του ΙΚΑ στο ΕΣΥ, χωρίς κατάργηση κλινών και Τμημάτων, με αναγνώριση της προϋπηρεσίας των Ιατρών των Νοσοκομείων του ΙΚΑ για την εξέλιξή τους στο ΕΣΥ.
· Ο ιατρικός κόσμος απαιτεί απόσυρση κάθε σχεδίου για φραγμούς στην έναρξη και λήψη ειδικότητας για τους νέους Ιατρούς όπως και υιοθέτηση συγκεκριμένων μέτρων για τη μείωση της αναμονής (αύξηση νοση-λευτικών κλινών και θέσεων ειδικευομένων Ιατρών σύμφωνα με τις ανάγκες).
· Ο ιατρικός κόσμος απαιτεί τη προστασία της επιστημονικής και επαγγελματικής αξιοπρέπειας των αυτοαπασχολούμενων και μισθωτών Ιατρών του ιδιωτικού τομέα.
· Ο ιατρικός κόσμος απαιτεί την άμεση αναβάθμιση των υπηρεσιών του ΤΣΑΥ προς τους συναδέλφους και τη σύλληψη της τεράστιας εισφορο-διαφυγής και εισφοροκλοπής.
· Ο ιατρικός κόσμος ζητά τη θεσμοθέτηση κλαδικής συλλογικής σύμβασης, που θα προστατεύει όλους τους μισθωτούς Ιατρούς στη σύναψη συμβάσεων με τους μεγάλους εργοδότες καθώς και συλλογική σύμβαση με την ΟΠΑΔ και τους άλλους ασφαλιστικούς οργανισμούς.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
και με τη ρητή επιφύλαξη κάθε νομίμου δικαιώματός μας
Διαμαρτυρόμαστε εντονότατα για την από μέρους σας απαξίωση του ιατρικού κόσμου, για την χωρίς περιστροφές άρνηση του οποιουδήποτε πραγματικού και ουσιαστικού διαλόγου με τους νομίμους εκπροσώπους του και για τη τακτική να στρέψετε Ιατρούς εναντίον Ιατρών και να ενεργοποιήσετε τον κοινωνικό αυτοματισμό, στρέφοντας με διλημματική τακτική τους πολίτες κατά των Ιατρών.
Σας Καλούμε να αποσύρετε, όσο υπάρχει ακόμη χρόνος, το επαίσχυντο Σχέδιο Νόμου για την έναρξη ενός πραγματικού και ουσιαστικού διαλόγου, γιατί με τη πρωτοφανή τακτική σας καταφέρατε, ώστε να μην υπάρχει ούτε ένας κλάδος του υγειονομικού συστήματος που να μην είναι σε κινητοποίηση, όπως σαφώς προκύπτει από τις αποφάσεις των συλλογικών τους οργάνων και τις δηλώσεις των επισήμων εκπροσώπων τους από πλευράς Νοσοκομειακών Ιατρών, Φαρμακοποιών, ιδιωτών ελεύθερων επαγγελματιών Ιατρών, Ιατρών του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ, υγειονομικού προσωπικού των Νοσοκομείων και του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ, άλλως,
Σας Δηλώνουμε απερίφραστα και χωρίς υπαινιγμούς, ότι θα συνεχισθούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις, εξαντλώντας κάθε νομική δυνατότητα προσφυγής ενώπιον κάθε αρμόδιας Εθνικής και Κοινοτικής Αρχής.
Αρμόδιος Δικαστικός Επιμελητής παραγγέλλεται να επιδώσει νόμιμα τη παρούσα προς τον κ. ΛΟΒΕΡΔΟ Ανδρέα, Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κατοικοεδρεύοντα στην Αθήνα (οδός Αριστοτέλους, αριθ.17), προς γνώση του και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφων αυτήν ολόκληρη στη συνταχθησόμενη Έκθεση Επίδοσης.
Επικολλήθηκε ένσημο Τ.Π.Δ.Α., αξίας 1,15 Ευρώ.
Αθήνα, 07 Φεβρουαρίου 2011
Ο Πληρεξούσιος Δικηγόρος
Μιχαήλ Δ. ΜΙΧΑΗΛ
Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω
Μέρες τώρα προσπαθώ να κατανοήσω σε βάθος τα αιτήματά σας. Να σου πως ότι... ούτε και τώρα τα κατάλαβα. Θίγεται ζητήματα νομιμότητας της σχετικής σύμβασης, αλλά από πουθενά δεν προκύπτει η παρανομία και θίγεται διαχρονικά προβλήματα του κλάδου σε μία αίτηση ασφαλιστικών μέτρων. Διόνυσε, λυπάμαι, αλλά δεν πείστηκα. Η όλη κίνηση μου φαίνεται μία ακόμα συντεχνιακή προσπάθεια κι έρχεται να επιβεβαιώσει το συντεχνιασμό τούτο και η κατάθεση ασφαλιστικών μέτρων και η απειλή για πειθαρχικές ποινές σε ιδιώτες γιατρούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔείμο ο ίδιος ο κανονιστικός νόμος του ΙΚΑ μιλάει για υπαλλήλους γιατρούς με συμβάσεις εργασίας με ωράριο, πάγια αντιμισθία,μισθό σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο. Οι εχτρα ανάγες ορίζονται για κάλυψη του γεωγραφικού ανάγλυφου του ΙΚΑ σε περιοχές με λίγους ασφαλισμένους πχ τους 1700 το 1985 ασφαλισμένους που είχα εγώ όταν ήμουν αγροτ.ιατρός Μελιβοίας εκτός από Δημόσιο και ΟΓΑ. Το ΙΚΑ σαν πάροχος ιατρικών υπηρεσιών τινάζεται στον αέρα χωρίς κηδεία.Λειτούργησε από το 1936 και ιδίως μετά το 1951 με καταπολέμηση της φυματίωσης, της ελονοσίας, φρόντισε την εργατική τάξη επί 10ετίες. Από την εποχή της Βάσως Παπανδρέου το καλοκαίρι του 2000 οι νεοφιλελευθερες πρακτικές κάναν επισφαλή τα εργασιακά μας δικαιώματα.Οι διαδοχικές κυβερνήσεις έκτοτε μας είχαν σαν ξυραφάκια μπικ, τρώγοντας τα αποθεματικά του ταμείου, καταδικάζοντάς το με την εισφοροδιαφυγή χωρίς έσοδα, δουλεύοντας με μια κλικα των ίδιων εμπνευστών συμβούλων Σπηλιώτη, Μαρουδιά, Λιαρόπουλο και άλλα 100 παρασόλια της ιατρικής επίληδες του όρκου των.Ποτέ δεν ενίσχυσαν τους υπάρχοντες ελεκτικούς μηχανισμούς σε προμήθειες και συνταγογράφηση. Ο Αλέκος ονειρεύτηκε μια ένταξη στο ΕΣΥ αλλά κώλωσε στα ίδια συμφέροντα πολυεθνικών και προμηθευτικών εταιρειών. Οποτε άτομα σαν και μένα βρισκόμασταν σε θέση να κόψουμε παράνομες προμήθειες και καταχρήσεις απλά παρακαμπόμασταν. Το ιατρικό έργο που προσφέραν κάποτε 8500 γιατροί και τώρα σχεδόν 5500 όχι απλά κατασυκοφαντείτε απλά εξαφανίζεται. Ποιά συντεχνία, απλά μιλάμε για τη μονιμοποίηση με αυτό το νομοσχέδιο ενός απεργοσπαστικού μηχανισμού. Την ίδια ώρα έχουν εξαφανιστεί από την Ελλάδα όλα τα φτηνά καλά φάρμακα και ο Χρυσοχοίδης δεν ενοχλείται από κανέναν.Να γιατί πολλές φορές γράφονται και ακριβά. Ξεκίνησαν διαγωνισμό πρόσληψης 4000 γιατρών προ 3 ετίας βάλαμε υποψηφιότητα 8000 γιατροί με τα προσόντα του, χαρτούρα δύο μήνες να κάνεις παραξενιές της γραφειοκρατίας μας και ακόμα οι αιτήσεις καταχωρούνται και δεν προχώρησε τίποτα. Ο Καραμαλής και ο αλογοσκούφης είχαν να δώσουν μόνο σε δημόσιους και βατοπέδι.Είδες χτες στη τιβι τον απατεώνα Σπυρόπουλο και τον επικίνδυνο Γιακουμάτο να μειωδοτούν επικίνδυνα για το ύψος των συνταγών του ΙΚΑ,των ελεγxόμενων με σύμβαση 3 εκατ ευρώ από 31-3-2010 από space.gr se ποσά από 200 se 130 εκατ το Δεκέμδρη με την προοπτική να πέσουν σε 60 και 40 εκατ. κόστος. Την ίδια ώρα που έχουν στείλει 25% των φαρμάκων στη κατηγορία των καλλυντικών και τα πληρώνει ήδη ο ασφαλισμένος από την τσέπη του. Την ίδια ώρα που δρομολογούν κλείσιμο 4 ψυχιατρείων στο λεκανοπέδιο. Ξέρεις τι σημαίνει να κυκλοφορούν 800.000 ψυχασθενείς χωρίς φάρμακα, βόμβα στη κοινωνία αντίστοιχη των 800.000 λαθρομεταναστών στο κλεινό μόνο άστυ.Ο φόρτος δουλιάς τα τελευταία 3 χρόνια φοβερός, την περασμένη Δευτέρα έκανα ρεκόρ 315 περιστατικών στο 6ωρο, και θεωρούμε αυστηρός και κόβω πράμα για τα συμφέροντα του ΙΚΑ. Αυτά που ποτέ δεν έστερξαν οι 8 Διοικητές που γνώρισα τα 19 χρόνια εργασία μου σε αυτό. "Εκεί που δεν υπάρχει ευνομία δεν υπάρχει ελευθερία." Τζών Λοκ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚρίτων στον Ασκληπιό χρωστάμε ένα κόκκορα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι επικίνδυνο να έχεις δίκιο όταν η κυβέρνηση έχει άδικο
ΑπάντησηΔιαγραφήΈτσι, όπως το θέτεις θα συμφωνήσω. Αλλά δεν μπορώ να συμφωνήσω με τη μετατροπή του ιατρικού συλλόγου σε δικαστήριο απεργοσπαστών. Ποια δεοντολογία επιβάλλει πειθαρχικό επειδή κάποιος πολιτικά ή επαγγελματικά κάνει μια συγκεκριμένη επιλογή που προτείνει/ζητάει/απαιτεί το Υπουργείο; Το πειθαρχικό -που σπανιότατα καλύπτει σοβαρές υποθέσεις και ποτέ τα φακελάκια ή τα ιατρικά λάθη- τώρα θα κινηθεί εναντίον απεργοσπαστών; Μα το πειθαρχικό δεν είναι συνδικαλιστικό όργανο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒασικά τον λυπάμαι τον δυστυχο Λοβέρδο. Περιστοιχίζεται από ένα σκυλολόι συμβούλων τυφλα νάχει ο πατήρ Αρσένιος.Από τους 135 διοικητές νοσοκομείων οι 115 είναι για τα μπάζα. Ακους ήδη από καιρό για νοσοκομεία βορείων προαστίων χωρίς πετρέλαιο, θεραπευτήρια χωρίς γάζες και στα ασφ. ταμεία των επιστημόνων κομμένες τις παροχές στους χρονίους πάσχοντες.Αυτό σημαίνει σκοτώνουν κόσμο,καθημερινά και δεν έχουν πολλοί τη δυνατότητα να μπλέξουν στα νύχια του Αποστολόπουλου και του Βγενόπουλου. Βλέπουν την ανομία μπροστά τους καθημερινά και δεν την αγγίζουν γιατί παθαίνουν...αλλεργία με τις ανομίες κομματικών φίλων. Το ΙΚΑ έχει 6000 δικαστικές διαμάχες ετησίως, 14 δικηγόρους ενεργείς και 16 αργομισθίες. Οι καλοι κάποτε υπάλληλοι διοικητικοί του οργανισμού τους έδιωξαν με την πρόωρη συνταξιοδότηση, όλα μένουν καθυστερούμενα, οι συντάξεις, οι παροχές ,οι διεκδικήσεις , οι εισπράξεις και σε αυτό το μπάχαλο νομίζουν οτι οι δέκτες υποβάθμισης θα τους ανέχονται επί μακρόν. Μιλάμε για μαθητευόμενους μάγους χειρότερους από τους αδέξιους δεξιούς. Την ίδια ώρα οι συμβαλόμενες εταιρείες φύλαξης καθαριότητας και προμηθειών κάνουν πάρτυ. Τον τελευταίο υπάλληλο να ρωτήσεις στην Αγησιλάου θα σου πεί πόσο κοστίζει το τουμποφλό αγγείων στη Βρέμη και πόσο στη Ζυρίχη και αυτοί στέλνουν φυσικά στο ακριβότερο. Ασε τα ογκολογικά πειράματα από αμφίβολα πειραματικά φάρμακα που έρχονται έτοιμα φκιαγμένα από ΕΣΥτες. Χάπι και 5000 ευρώ χωρίς δυνατότητα να αντιδράσεις για το ΙΚΑ. Κάναν ντόρο τα ανύπαρκτα παπούτσια για το διαβήτη και την ατυχώς διατυπωμένη απάντηση από ένα σταζιερ απόφαση επιτροπής γιατρών ενώ σκύλεψαν το όνομα της κας Χάρου μιας έντιμης και άξιας υπαλλήλου που έφερε την υπογραφή της εν απουσία της αλλά ου μπλέξεις κανένα ΙΚΑ δεν στάθηκε να την υποστηρίξει. Μόνο το αποτυχημένο 184 παρακλαδι του Κόκκαλη καθαρίζει 18 εκατ ευρώ το 9μηνο. Σε πληροφορώ δεν πάνε αυτά στις τηλεφωνήτριες.......Μιλάω για πάρτυ. Τώρα η αιχμή για την απεργοσπασία κρύβει υστερία μπόλικη και πυροτεχνήματα. Από αυτούς τους καταλόγους που αναρτησαν στο ika.gr το xls αρχείο που δίνεται σαν γιατροί τεβε είναι το παλιό αρχείο συμβαβλημένων με τον ΟΠΑΔ, γιαυτό έχει και πολλούς πεθαμένους μέσα.Οι άλλοι απεργούσαν και κάποιοι που είδαν και γράψαν συνταγή εμένα χτες μου ήρθε μία από ιδιώτης ΓΕΣ σε απλό χαρτί ιδιώτου φυσικά και την απέρριψα. Από περιοχή 250.000 ασφαλισμένων έτσι.Εκεί που χρωστάνε 20-35.000 χαρτάκια επισκέψεων ετών γιατί να μην φεσώσουν μερικούς ευκολόπιστους συναδέλφους που θα τσιμπίσουν....
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίχα στα νιάτα μου δημιουργικές κόντρες με το συγχωρεμένο τον Γεννηματά, υπήρξα ποντίκι αυτού του υπουργείου ετούτοι οι ατσίδες είναι πραγματικά για λύπηση, εφαρμόζουν πτωχευτικά προγράμματα και στη μάνα τους.
Το τελευταίο πάντως το άκουσα και το πρωί. Έχει πολύ πλάκα η προχειρότητα με την οποία κινήθηκαν. Δεν ξέρω πολλές λεπτομέρειες επί του θέματος. Δέχομαι όσα γράφεις με τις πολιτικές ενστάσεις που κατέθεσα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάθησα και είδα κανάλι της Βουλής 5περίπου ώρες συνεδρίαση δεύτερη ανάγνωση στην επιτροπή κοιν. υποθέσεων του Κοινοβουλίου την Παρασκευή 4-2-11. Πίσω από τους θεατρινισμούς και την επιμονή ενός άδειου παλτου νομοσχεδίου με 62 υπουργικές αποφάσεις για υλοποίηση, την εμμονή για τον πολίτη ασφαλισμένο τάχα μου ένα συμπέρασμα βγαίνει. Πάμε για αιφνιδιαστικές βουλευτικές εκλογές, θέλουν αυτό το νομοσχέδιο και τον Καλλικράτη για τα μπαλκόνια με ομηρίες τις μετατάξεις, τα επόμενα μέτρα φόρων χωρίς τα πλούσια εισοδήματα να στενοχωρηθούν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΖούν στη κοσμάρα τους και τιρβάζουν για τα μπικικίνια και την υστεροφημία.
Τώρα στο νομοσχέδιο άρθρο 2 παρατηρητήριο τιμών στους ιδιώτες
άρθρο 3 λογιστικά και πληροφορική ΕΟΠΥΥ στους ιδιώτες,άρθρο 7 η χρηματοδότηση προμηθειών σε εμπορικές τράπεζες, οι ιδιωτικές κλινικές αυξάνουν τις κλίνες τους και με το άρθρο 17 και τα εργαστηριακά στους ιδιώτες.Με το άρθρο 12 η μηχανοργάνωση φαρμάκου και αναλωσίμων στους ιδιώτες και με το άρθρο 26 που επεκτείνεται η συνταγογράφηση στους 26000 ιδιώτες. Ετσι και αξιοποιηθεί προσωρινά το νέο συνταγολόγιο ανα ασφαλισμένο που τόχαν φκιάξει οι ΝΔ αλλά τραγελαφικά είχαν μείνει στις αποθήκες. Για να δείξει και αυτό το σύστημα τα τρωτά του. Τα άρθρα 34-40 αφορούν τους φαρμακοποιούς, αυτοί πέφτουν από 23,5 % στο 19% ανοίγουν και άλλα γυρω από κέντρα συνταγογράφησης. Ο Κουρουπλής έφερε την πρότασήμου για πόθεν έσχες στους προέδρους ασφ.ταμείων έστω από το 2000.4 πόστ πίσω νομίζω
Ενα θετικό η πολιτική φαρμάκου έρχεται στο υγείας αλλά θα ζοριστέι να ξεσκαρτάρει κατάσταση.Ακούω για αρνητικές λίστες 543 φαρμάκων και επιβεβαιώθηκα στις ελλείψεις 25 φαρμάκων τα 10 πρωτότυπα και αναντικατάστατα.
ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΑπάντησηΔιαγραφήΙΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Ο.Ε.Ν.Γ.Ε.
Π.Ο.Σ.Ε.Υ.Π.Ι.Κ.Α.
ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ
Αθήνα 7.2.2011
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΘΕΜΑ: ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΗΣ Π.Φ.Υ. ΜΕΣΩ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
¬ Ενδημικό χαρακτήρα έχει λάβει ο καθ’ υποτροπήν ευτελισμός της αξιοπιστίας της Επίσημης Ελληνικής Πολιτείας.
¬ Την ώρα που η Βουλή των Ελλήνων ψηφίζει το ισοπεδωτικό Νομοσχέδιο για την υγεία, από το παράθυρο επιχειρείται το ξεπούλημα της Π.Φ.Υ. στους «νονούς» της υγείας για τρίτη φορά τα τελευταία τρία χρόνια, μέσα από το Σχέδιο Νόμου για τα «ΚΛΕΙΣΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ», αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών.
¬ Το Καλοκαίρι του 2008 ο κ. Αβραμόπουλος εν κρυπτώ απεπειράθη με Π.Δ. να εκχωρήσει την Π.Φ.Υ. στα επιχειρηματικά συμφέροντα.
¬ Το νομοθετικό πραξικόπημα ακύρωσαν, ο ξεσηκωμός της Ιατρικής Κοινότητας, η αντίδραση και της τότε Αντιπολίτευσης ΠΑΣΟΚ και των λοιπών κομμάτων.
¬ Ο κ. Αβραμόπουλος όμως ολοκλήρωσε λάθρα το θεάρεστο έργο της παράδοσης της Δημόσιας Υγείας στα χέρια των ολιγοπωλίων με το Π.Δ. 180/2009, δύο ημέρες πριν τις Εθνικές Εκλογές τον Οκτώβρη του 2009, προς Δόξαν της Δημοκρατίας.
¬ Η Κα Ξενογιαννακοπούλου που τον διεδέχθη, άμεσα με νέο Π.Δ. 188/2009, αποκατέστησε τα πράγματα, κατηγορώντας τον προκάτοχό της για το ατόπημά του.
¬ Σήμερα η ίδια Κυβέρνηση που «αναθεμάτιζε» και κατήργησε το Π.Δ. Αβραμόπουλου το επαναφέρει μέσω του άρθρου 2 του Σχεδίου Νόμου για τα «ΚΛΕΙΣΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ», προφανώς και αυτή δέσμια των επιχειρηματικών συμφερόντων που λυμαίνονται το χώρο της υγείας, ενώ κατά τ’άλλα τα εξορκίζει.
¬ Δίνεται η δυνατότητα σε οποιαδήποτε μορφής μη ιατρική εταιρεία που το 100% έχουν μη γιατροί, να παρέχει υπηρεσίες Π.Φ.Υ. και να ανοίγει αλυσίδες Ιατρικών Κέντρων.
¬ Ο κ. Λοβέρδος δεν έχει το θάρρος να επωμισθεί την πολιτική ευθύνη για την πλήρη αποδιάρθρωση του Συστήματος Υγείας και μεταφέρει την ευθύνη στο Υπουργείο Οικονομικών.
¬ Αν αυτό δεν είναι Αίσχος και Ντροπή.
¬ Αν αυτό δεν είναι ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση της Δημόσιας Υγείας, ας μας πουν τι είναι;
¬ Καλούμε τα Κόμματα και τους ‘Ελληνες Βουλευτές, επιτέλους να θέσουν τέρμα στην εκποίηση και εμπορευματοποίηση του Κοινωνικού Αγαθού της Υγείας.
Η Συντονιστική Επιτροπή των Ιατρικών Φορέων
ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑΝΝΗ ΜΠΑΣΚΟΖΟΥ
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΠΙΣ 8 Φεβ. 2011
Η γρίπη μου στερεί τη δυνατότητα να είμαι μαζί σας σήμερα.
Όλες τις προηγούμενες μέρες είχα την τιμή και το προνόμιο να εκπροσωπώ το ΔΣ του ΠΙΣ στις πρωτοφανείς κινητοποιήσεις του ιατρικού κόσμου με αίτημα την απόσυρση του πολυνομοσχέδιου του υπουργείου Υγείας.
Η άρνηση οποιουδήποτε ουσιαστικού διαλόγου και η αυταρχική αντιμετώπιση των διαδηλωτών γιατρών με την παρουσία ΜΑΤ οδήγησε σε κατάληψη του αμφιθέατρου του υπουργείου και σε συνεχείς συνεδριάσεις του συντονιστικού όλων των ιατρικών φορέων (ΠΙΣ, ΙΣΑ, ΙΣΠ, ΠΟΣΕΥΠΙΚΑ, ΟΕΝΓΕ, ΣΥΛ ΣΥΜΒΧΩΝ ΙΑΤΡΩΝ ΙΚΑ, ΕΙΝΑΠ).
Στις καθημερινές μαζικές γενικές συνελεύσεις των γιατρών υπήρξε μια συνεχώς ογκούμενη αγωνιστική διάθεση και για πρώτη φορά κυριάρχησε απολύτως ενωτικό πνεύμα ανάμεσα στους φορείς αλλά και ανάμεσα στους γιατρούς όλων των κλάδων.
Η απεργία των γιατρών του ΙΚΑ που συνεχίζεται με μεγάλα ποσοστά συμμετοχής , ακολουθήθηκε από απεργία των νοσοκομειακών γιατρών όλης της χώρας και από Δευτέρα 7/2 απεργούν και όλοι οι γιατροί Αθήνας Πειραιά αλλά και πολλοί Ιατρικοί σύλλογοι όλης της χώρας. Μαζικές γενικές συνελεύσεις των ιατρικών συλλόγων έγιναν σε όλη τη χώρα. Το αίτημα και οι αποφάσεις κοινές και ομόφωνες. Απόσυρση του νομοσχέδιου. Διάλογος από μηδενική βάση για ένα οργανωμένο δημόσιο σύστημα πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας που θα παρέχει δωρεάν ποιοτικές υπηρεσίες σε όλους τους κατοίκους αυτής της χώρας και θα εξασφαλίζει την επιστημονική και επαγγελματική αξιοπρέπεια των γιατρών.
Η συμπαράσταση και άλλων κλάδων των εργαζόμενων στον αγώνα των γιατρών είναι ιδιαίτερο χαρακτηριστικό αυτής της απεργιακής κινητοποίησης.
Η ηγεσία του υπουργείου και η διοίκηση του ΙΚΑ επέλεξε την οξεία αντιπαράθεση με το ιατρικό σώμα και προχώρησε σε απεργοσπαστικές κινήσεις που δείχνουν πανικό και προχειρότητα , αλλά αποκαλύπτουν και τα σχέδια τους για το μέλλον. Η φαλκίδευση των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων για τους γιατρούς του ΙΚΑ και η δραματική υποβάθμιση της θέσης των αυτοαπασχολούμενων γιατρών είναι η προοπτική με βάση τις προβλέψεις του νομοσχεδίου.
Το εξώδικο του ΠΙΣ προς την ηγεσία του υπουργείου και του ΙΚΑ για την αμφιβόλου νομιμότητας απεργοσπαστική τακτική τους έδειξε πως ο ιατρικός κόσμος δεν σκοπεύει να υποχωρήσει αμαχητί και αποτέλεσε οδηγό για παρόμοιες κινήσεις ιατρικών συλλόγων της χώρας.
Η 48ωρη απεργία του ΠΙΣ 8 και 9/2 και το συλλαλητήριο στη Βουλή που θα ξεκινήσει με συγκέντρωση στο υπουργείο υγείας στις 11πμ της Τετάρτης θα αποτελέσουν κορύφωση αλλά όχι τέλος των αγώνων.
Το διεκδικητικό πλαίσιο της ΓΣ του ΠΙΣ στις 15/1 όπως επικαιροποιήθηκε στο απεργιακό πλαίσιο της εξαιρετικά μαζικής γενικής συνέλευσης στις 6/2 πρέπει να είναι το πλαίσιο των παραπέρα κινητοποιήσεων του κλάδου.
ΤΡΙΤΗ 8/2/20011
ΓΙΑΝΝΗΣ Γ ΜΠΑΣΚΟΖΟΣ
Α ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΙΣ