ΠΕΝΤΕ ΛΕΠΤΑ
ΕΥΓΕΝΙΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Να σας ενοχλήσω για πέντε λεπτά; ρώτησε με αγωνία ο συγγενής του παιδιού. Γύρισα και τον κοίταξα με απορία. Και φυσικά να με ενοχλήσει επειδή ήταν φανερό ότι ενώ είχα εξηγήσει λεπτομερέστερα ο νέος δεν είχε καταλάβει τίποτα. Ξέρεται πολλές φορές οι ασθενείς μας δεν τολμάνε να μας δηλώσουν ότι δεν καταλαβαίνουν αυτά που τους λέμε. Ίσως επειδή πιστεύουν ότι θα μας απογοητεύσουν αν έχουν άγνοια είτε επειδή δεν θέλουν να μας κουράσουν με επερωτήσεις και επεξηγήσεις .Έκατσα και εξήγησα πάλι τα προβλήματα που μπορούν να προκύψουν μετά από την έξοδο από το νοσοκομείο. Μόνο μετά που έγινα κατανοητή από τους συγγενείς απομακρύνθηκα.
Για να είμαι ειλικρινής πολλές φορές επειδή πλέον το θεωρώ ρουτίνα βαριέμαι να πω τα ίδια και τα ίδια και συντομεύω την διαδικασία. Τρέχω να προλάβω κάποιες καταστάσεις και ξεχνάω ότι κάποιος άνθρωπος θέλει ενημέρωση. Άλλωστε δεν έχω πάντα ούτε την ηρεμία και ούτε το χρόνο να ξαναλέω κάποια πράγματα. Πρόσφατα όμως άλλαξα πολύ αντίληψη περί σωστής ενημέρωσης των ασθενών και των συγγενών αυτών. Άλλαξα ρόλο και μπήκα στο πετσί του ασθενούς. Έτσι κατάλαβα πόσο άδικοι ήμαστε πολλές φορές σαν γιατροί. Η βιασύνη και η βαρεμάρα μας κάνουν να μην δίνουμε σωστές οδηγίες .Όταν ως χειρουργημένη πλέον προσπάθησα να ζητήσω κάποιες πληροφορίες για την υγεία μου δυσκολεύτηκα να τις πάρω από την συνάδελφο χειρουργό. Αυτή θεώρησε αυτονόητο να ξέρω τις πιθανές επιπλοκές και εγώ ,σαν χειρουργός φαντάστηκα ότι τις ξέρω. Τελικά ΄΄τα βρήκαμε΄΄ κάπου στην μέση αλλά το κακό (το αιμάτωμα)είχε γίνει.
Εμείς οι γιατροί πολλές φορές δεν δίνουμε σημασία στην αγωνία και στα πολλά ερωτηματικά των ασθενών. Θεωρούμε υπερβολικό τον ασθενή που θέλει λεπτομερέστερα να του πουν τι θα του κάνουν, τι επιπλοκές θα παρουσιάσει και ποιες επιπτώσεις θα έχει. Πόσο θα αλλάξει η ζωή του μετά από την ασθένεια του. Άλλα του υποσχέθηκαν ,πριν από το χειρουργείο, και άλλα προέκυψαν. Το λάθος είναι του χειρουργού και πολύ λιγότερο του ασθενούς . Αλλιώς του τα παρουσίασαν τα γεγονότα σχετικά με την ασθένεια του(τίποτα δεν είναι, είναι μία ώρα ιστορία ,σε δύο ημέρες θα είσαι σπίτι, δεν θα πονέσεις καθόλου)και αλλιώς τα βιώνει(πονάει αφόρητα, δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί άρα χρειάζεται κάποιον δίπλα του σε μόνιμη βάση, μένει με μία σχετική αναπηρία κλπ, κλπ.)Η χρυσή τομή είναι κάπου στην μέση!
Δεν πρέπει να ξεχάσουμε ότι οι ασθενείς δικαιούνται τα δικά τους πέντε λεπτά ενημέρωσης. Τα πέντε λεπτά που θα ΄΄ ξοδέψουμε ΄΄ από τον πολύτιμο χρόνο μας δεν θα πάνε χαμένα. Καλό είναι παράλληλα με την επιστημονική μας επάρκεια να δείξουμε και ανθρωπιά και ευσπλαχνία απέναντι στον ασθενή μας. Ήμαστε λειτουργοί της Υγείας και ίσως και μελλοντικοί ασθενείς.
ΕΥΓΕΝΙΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Να σας ενοχλήσω για πέντε λεπτά; ρώτησε με αγωνία ο συγγενής του παιδιού. Γύρισα και τον κοίταξα με απορία. Και φυσικά να με ενοχλήσει επειδή ήταν φανερό ότι ενώ είχα εξηγήσει λεπτομερέστερα ο νέος δεν είχε καταλάβει τίποτα. Ξέρεται πολλές φορές οι ασθενείς μας δεν τολμάνε να μας δηλώσουν ότι δεν καταλαβαίνουν αυτά που τους λέμε. Ίσως επειδή πιστεύουν ότι θα μας απογοητεύσουν αν έχουν άγνοια είτε επειδή δεν θέλουν να μας κουράσουν με επερωτήσεις και επεξηγήσεις .Έκατσα και εξήγησα πάλι τα προβλήματα που μπορούν να προκύψουν μετά από την έξοδο από το νοσοκομείο. Μόνο μετά που έγινα κατανοητή από τους συγγενείς απομακρύνθηκα.
Για να είμαι ειλικρινής πολλές φορές επειδή πλέον το θεωρώ ρουτίνα βαριέμαι να πω τα ίδια και τα ίδια και συντομεύω την διαδικασία. Τρέχω να προλάβω κάποιες καταστάσεις και ξεχνάω ότι κάποιος άνθρωπος θέλει ενημέρωση. Άλλωστε δεν έχω πάντα ούτε την ηρεμία και ούτε το χρόνο να ξαναλέω κάποια πράγματα. Πρόσφατα όμως άλλαξα πολύ αντίληψη περί σωστής ενημέρωσης των ασθενών και των συγγενών αυτών. Άλλαξα ρόλο και μπήκα στο πετσί του ασθενούς. Έτσι κατάλαβα πόσο άδικοι ήμαστε πολλές φορές σαν γιατροί. Η βιασύνη και η βαρεμάρα μας κάνουν να μην δίνουμε σωστές οδηγίες .Όταν ως χειρουργημένη πλέον προσπάθησα να ζητήσω κάποιες πληροφορίες για την υγεία μου δυσκολεύτηκα να τις πάρω από την συνάδελφο χειρουργό. Αυτή θεώρησε αυτονόητο να ξέρω τις πιθανές επιπλοκές και εγώ ,σαν χειρουργός φαντάστηκα ότι τις ξέρω. Τελικά ΄΄τα βρήκαμε΄΄ κάπου στην μέση αλλά το κακό (το αιμάτωμα)είχε γίνει.
Εμείς οι γιατροί πολλές φορές δεν δίνουμε σημασία στην αγωνία και στα πολλά ερωτηματικά των ασθενών. Θεωρούμε υπερβολικό τον ασθενή που θέλει λεπτομερέστερα να του πουν τι θα του κάνουν, τι επιπλοκές θα παρουσιάσει και ποιες επιπτώσεις θα έχει. Πόσο θα αλλάξει η ζωή του μετά από την ασθένεια του. Άλλα του υποσχέθηκαν ,πριν από το χειρουργείο, και άλλα προέκυψαν. Το λάθος είναι του χειρουργού και πολύ λιγότερο του ασθενούς . Αλλιώς του τα παρουσίασαν τα γεγονότα σχετικά με την ασθένεια του(τίποτα δεν είναι, είναι μία ώρα ιστορία ,σε δύο ημέρες θα είσαι σπίτι, δεν θα πονέσεις καθόλου)και αλλιώς τα βιώνει(πονάει αφόρητα, δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί άρα χρειάζεται κάποιον δίπλα του σε μόνιμη βάση, μένει με μία σχετική αναπηρία κλπ, κλπ.)Η χρυσή τομή είναι κάπου στην μέση!
Δεν πρέπει να ξεχάσουμε ότι οι ασθενείς δικαιούνται τα δικά τους πέντε λεπτά ενημέρωσης. Τα πέντε λεπτά που θα ΄΄ ξοδέψουμε ΄΄ από τον πολύτιμο χρόνο μας δεν θα πάνε χαμένα. Καλό είναι παράλληλα με την επιστημονική μας επάρκεια να δείξουμε και ανθρωπιά και ευσπλαχνία απέναντι στον ασθενή μας. Ήμαστε λειτουργοί της Υγείας και ίσως και μελλοντικοί ασθενείς.
Ένα σχετικό ποστ που θίγει και αυτό το θέμα είχα δημοσιεύσει πριν 2 χρόνια με τον παρακάτω τίτλο από το τραγούδι του Σαββόπουλου
ΑπάντησηΔιαγραφή.. ..οι γιατροί δεν μας δίνουν σημασία βιαστικά μας κουβαλούν στα χειρουργεία.
http://atheofobos2.blogspot.com/2007/05/1.html#comments
File Atheofove prospathisa na bo ala den egyne tipota.Safos ke ine ena thema hilioypomeno ala pote stin zoi min pis pote.Os iatros perasa poles fores apenandi ston kosmo ton asthenon ke xero tin diafora.Ευγενία Ηλιοπούλου
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ωραίο αυτοκριτικό κείμενο. Κι εμείς να δεις τι περάσαμε παλαιότερα ο0ταν κάναμε τις ίδιες και τις ίδιες ερωτήσεις για να κατανοήσουμε τι μας έλεγαν -και νομίζαμε ότι είμασταν και χαζοί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτη μάχη της καθημερινότητας, ο γιατρός σαφώς δεν κάνει καλά τη δουλιά του κυρίως με ευθύνη συστήματος.Αλλά και του ίδιου. Δεν μπορεί ο ειδικευόμενος νάναι απλήρωτος από τον Αύγουστο και να του μιλάμε για ευγένειες και τσιριτσάντζουλές.Εχουμε εγκληματίες υπουργούς και μαφιόζους γενικούς γραμματείς που κάνουν ότι εκεί είναι τα κοστολόγια όταν πέφτει ο χωρός του τρελλού στην ΅ελευθερη ασύδοτη αγορά΅των νοσοκομειακών προμηθειών. Η ενημέρωση όποτε δεν έγινε σωστά δημιούργησε προβλήματα ,το μικρότερο αλλά φθοροποιό την έλλειψη εμπιστοσύνης γιατρού ασθενούς με μυριες επιπλοκές. Πολλές γνώμες, πολλά φάρμακα,ατεκμηρίωτες απόψεις και το κατακριταίο να μπαίνουν κριτήρια διαφημηστικά στο επιστημονικό έργο. Η Ευγενία τόθεσε σωστά 5 λεπτά ενημέρωση, αν υπήρχε η 20 λεπτη εξέταση του ασθενούς όπως λεει η ΠΟΥ........
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ λέω ότι η υποβολιμαία εντατικοποίηση εξέτασης σε ρυθμό πολυβόλου κάνει καλό μόνο στο ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗς ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.
Το θέμα είναι να μη γίνουμε ασθενείς για να καταλάβουμε τους ασθενείς αλλά να μας βγαίνει από την καρδιά μας η βοήθεια και η ανθρωπιά άσχετα ποιος είναι προιστάμενος,πόσος είναι ο μισθός,ποιος είναι ο ασθενής...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΠ>
Φώτη εξελίσσεσαι σε πολύ καλό σχολιαστή...
ΑπάντησηΔιαγραφή