Πέμπτη 14 Απριλίου 2022

Λευτέρης Κρέτσος

ΣΥΝΥΠΟΓΡΑΦΩ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΚΟΥΚΙΔΑΣ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΥΤΗ ,για τον Λευτέρη τον Κρετσο!!!! «Μόνο περηφάνια ! Markos Vogiatzoglou Αυτός εδώ στη φωτογραφία είναι ο Λευτέρης ο Κρέτσος. Ο Κρέτσος έως το 2015 εργάζονταν στο πανεπιστήμιο του Greenwich. Δίδασκε Labor Studies έχοντας τον βαθμό του Senior Lecturer. Τον Γενάρη του 2015 λοιπόν, ο Λευτέρης ο Κρέτσος προσεκλήθη από τη νέα κυβέρνηση να γυρίσει στην Ελλάδα για να αναλάβει την Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης. Και, δυστυχώς για τους φοιτητές του αλλά και για τον ίδιο, απάντησε θετικά. Παραιτήθηκε μάλιστα από το Πανεπιστήμιό του, γιατί - σε αντίθεση με πολλούς άλλους - θεωρούσε ατιμία το να κρατάει "καπαρωμένη" μια θέση διδάσκοντος, ενώ εργάζεται αλλού. Το 2019, αμέσως μετά τις εκλογές, ο Κρέτσος μάζεψε τα πραγματάκια του, γύρισε σπίτι και έπιασε να στέλνει βιογραφικά αναζητώντας εργασία. Μετά από λίγο καιρό, προσελήφθη εκ νέου σε ένα πανεπιστήμιο της Μεγάλης Βρετανίας και έφυγε για να διδάξει το επιστημονικό του αντικείμενο. Στη θητεία του στη ΓΓΕΕ και στο ΥΨΗΠΤΕ όπου υπηρέτησε ως υφυπουργός, ο Κρέτσος έκανε πολλά και διάφορα. Είχα την τιμή να παρευρίσκομαι σε αρκετά εξ αυτών, ως επιστημονικός συνεργάτης του Υπουργείου. Οπότε δεν ισχυρίζομαι ότι είμαι αντικειμενικός έναντί του - τον εκτιμώ και τον θεωρώ φίλο μου. Όμως τουλάχιστον ας μου αναγνωριστεί ότι, ως αυτόπτης μάρτυρας, μπορώ να πιστοποιήσω δυο πράγματα για τη συνεισφορά του στο δημόσιο βίο. Από τα πολλά που έκανε, λοιπόν, ο Λευτέρης ο Κρέτσος, ξεχωρίζω δύο, τα οποία έχουν αφήσει σημαντικό αποτύπωμα. Πρώτον: Ο Κρέτσος διοργάνωσε έναν κατά τεκμήριο άψογο διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες. Ο διαγωνισμός ακυρώθηκε αργότερα από το ΣτΕ, για λόγους εντελώς άσχετους με την ίδια τη διενέργειά του, όμως άφησε μια υπερ-πολύτιμη κληρονομιά: για πρώτη φορά αποκτήσαμε μια σαφή εικόνα του πόσο κοστολογεί "η αγορά" το αγαθό τηλεοπτικές άδειες. Έτσι, με βάση την κοστολόγηση αυτή, το Ελληνικό Δημόσιο εισέπραξε 210 εκατομμύρια ευρώ - ή μάλλον θα εισέπραττε τόσα, εάν η ΝΔ δεν χάριζε όσες δόσεις μπορούσε στα πελατάκια της τους καναλάρχες. Επαναλαμβάνω: 210 εκατομμύρια. Πριν είχαμε μηδέν εκατομμύρια και παράνομους σταθμούς που λειτουργούσαν με υπουργικές αποφάσεις - βασιλόπιτες που εκδίδονταν κάθε παραμονή πρωτοχρονιάς. Τι κέρδισε ο Κρέτσος από τη συνεισφορά του στο να εισπράξει το Ελληνικό Δημόσιο 200τόσα εκατομμύρια; Τίποτε απολύτως. Για την ακρίβεια, κάτι "εισέπραξε": ένα βουνό αγωγές και μηνύσεις από τους καναλάρχες, οι οποίοι δεν ανέχτηκαν την ταπείνωση του να συνδιαλέγονται με αυτόν τον "ηλίθιο", τον "αφελή", που τους κουβαλήθηκε από τα ξένα για να τους μαδήσει το πορτοφόλι. Δεύτερον: Ο Κρέτσος επί 4 χρόνια υποστήριζε την αναγκαιότητα ενός νέου θεσμικού πλαισίου κινήτρων για την οπτικοακουστική παραγωγή. Μας τα έκανε (κυριολεκτικά) τσουρέκια, επιχειρηματολογώντας ασταμάτητα για το θέμα, είτε μιλούσε με τον Τσίπρα, τον Γιούνκερ, τον ΠτΔ, τους υπαλλήλους στο Υπουργείο, τους δημοσιογράφους, αλλά και παραγωγούς, καλλιτέχνες, συγγενείς και φίλους και τους συνεργάτες του. Και στο τέλος τα κατάφερε. Με τον νόμο Παππά ιδρύθηκε ο ΕΚΟΜΕ και με τον νόμο Κρέτσου θεσπίστηκαν τα αναγκαία κίνητρα. Και έτσι αναστήθηκε η κινηματογραφική και τηλεοπτική παραγωγή στη χώρα μας. Χιλιάδες άνθρωποι βρήκαν δουλειά, κάθε χρόνο κάνουν παρέλαση από την Ελλάδα οι αστέρες του Χόλυγουντ, και ο κλάδος πίνει νερό στο όνομά του. Τι κέρδισε ο Κρέτσος από το κατόρθωμά του, να αναστήσει έναν πεθαμένο κλάδο και να δώσει δουλειά σε χιλιάδες νέους; Τίποτε απολύτως. Κατάφερε το 2019 να μάζεψει απλώς τα μπογαλάκια του και να γυρίσει στον φυσικό του χώρο, το πανεπιστήμιο.
Αυτός λοιπόν ο Κρέτσος, που βλέπετε στη φωτό, έγραψε τις προάλλες ένα tweet με το οποίο εξέφραζε τη διαφωνία του με την Επιτροπή Λογοκρισίας που στήνει η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Στηλίτευσε, δε, τα ουρλιαχτά επιδοκιμασίας της ΕΣΗΕΑ και δη των αριστερών και των πολύ αριστερών μελών του ΔΣ της. Σε αυτό το tweet λοιπόν απάντησε το αριστερό μέλος του ΔΣ της ΕΣΗΕΑ Σταύρος Καπάκος. Με ένα κείμενο - βόθρο, ένα πραγματικό χυδαιογράφημα ανάξιο οποιασδήποτε σοβαρής κριτικής, στο οποίο αποκαλεί τον Κρέτσο "χρήσιμο ηλίθιο", "αφελή", "σκυλί του παυλόφ", κι απειλώντας τον να "κρατά χαμηλά τον τόνο της φωνής του γιατί δεν είμαστε ίσα κι όμοια". Δεν ξέρω τι έκανε ακριβώς ο Καπάκος ώστε να δικαιούται να κοπρολογεί έναντι οιουδήποτε "βούλωσέ το, δεν είμαστε ίσα κι όμοια". Ως επιχείρημα είναι ούτως ή άλλως απεχθές, κι η ζωή έχει δείξει ότι όποιος το επικαλείται συνήθως είναι άνθρωπος τοξικός και καλό είναι να μένεις μακριά. Ξέρω όμως τι ΔΕΝ έκανε, όπως ΔΕΝ έκανε ούτε η υπόλοιπη ΕΣΗΕΑ, απ' το 2019 και εντεύθεν, απ' όταν δηλαδή ο Κρέτσος μάζεψε τα μπογαλάκια του και επέστρεψε στους φοιτητές και τις επιστημονικές του ασχολίες. ΔΕΝ έκανε τίποτε για να ξεσηκώσει τους δημοσιογράφους όταν έσκασε η σκανδαλάρα της Λίστα Πέτσα. Απλώς "εξέφρασε την ανησυχία του". ΔΕΝ έκανε τίποτε για να ξεσηκώσει τους δημοσιογράφους όταν αποκαλύφθηκε πως συνάδελφοί τους παρακολουθούνται από το καθεστώς Μητσοτάκη. Απλώς "εξέφρασε την ανησυχία του". ΔΕΝ έκανε τίποτε για να ξεσηκώσει τους δημοσιογράφους όταν Πρωθυπουργός και ο Κυβ. Εκπρόσωπος αποκαλούσαν συναδέλφους τους "συμμορίτες", τους απειλούσαν, τους ταπείνωναν, τους προσέβαλαν και ξαμολούσαν τον στρατό των τρόλ για να τους βρίζουν πρωί - βράδυ. Απλώς "εξέφρασε την ανησυχία του". Στην εξουσία λοιπόν ο Καπάκος, κι όλοι οι Καπάκοι, περιορίζονται να "εκφράζουν την ανησυχία τους". Άμα όμως τους υπενθυμίσεις πως τους "επιτήδειους ουδέτερους" τους κρίνει αυστηρά η ιστορία, τότε αφρίζουν από το κακό τους και βοθρολογούν, έναντι δικαίων και αδίκων. Όσο κι αν σκούζει όμως ο κάθε Καπάκος, η ζωή είναι αμείλικτη: Τους "επιτήδειους ουδέτερους" θα τους κρίνει αυστηρά η ιστορία.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σε αυτό το μικρό τόπο μπορείτε ευκολα να ξεχωρίσετε τους εθνικούς νταβατζήδες από τους εθνικούς μπεταντζήδες;;